آیت​الله مکارم شیرازی در مشهد و آیت​الله استادی در قم از سخنان اخیر رئیس جمهور در خصوص نقض تفکیک جنسیتی در دانشگاه​ها انتقاد کردند.

به گزارش خبرآنلاین، آیت الله مکارم شیرازی گذشته در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه باید تفکیک جنسیتی را هم برای دین خود و هم برای پیشرفت علمی بیشتر جوانانمان عملی کنیم، گفت: خبری را شنیدم که بسیار متاثر شدم و آن اینکه وزیر علوم که بنده از شجاعت و درایت ایشان مطلع هستم، قصد داشتند دو طرح را اجرا کنند، اول اینکه برخی از اساتید دانشگاه های ما - البته اکثر اساتید ما از این جریان به دورند - در کلاس های درس خود اصول دین و مذهب را زیر سوال می برند و با این کار امید را در دل دانشجویان از بین می برند، تصمیم گرفته اند که آن ها را بازنشسته کنند.

وی گفت: دومین اقدام ایشان، این است که دختران و پسران را در دانشگاه ها به تدریج و از پایه از هم جدا کنند. در آلمان این کار را انجام دادند تا به بازده علمی بیشتری دست یابند.  آن ها به مسایل شریعت و دین کاری ندارند اما ما باید این کار را هم برای دین خود و هم برای پیشرفت علمی بیشتر جوانانمان عملی کنیم. اما متاسفانه برخی مسولین از بالا دستور دادند نباید چنین کاری را انجام دهید. اولا نباید دست به اساتید بزنید و ثانیا مساله جدا سازی یک امر سطحی و غیر حکیمانه است، شنیدن اینگونه مسایل انسان را نا امید می کند. کسی که در درس خود در میان جوانان اسلام را زیر سوال می برد باید برکنار شود چرا که خطری برای جامعه است./

از سوی دیگر آیت الله رضا استادی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مراسم بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین صدوقی امام جمعه فقید یزد، از نامه اخیر رییس جمهور مبنی بر جلوگیری از طرح تفکیک جنیستی در دانشگاه ها انتقاد کرد و ابراز داشت: چهار نفر دلسوز بعد از مشاوره و تلاش فراوان، به این نتیجه رسیدند که برای کاهش فساد و بدحجابی در دانشگاه بین دختر و پسر تفکیک کنند، اما متاسفانه رییس جمهور نامه داده که این طرح عالمانه نیست.

وی با بیان اینکه هم باید نقاط مثبت و هم نقاط منفی دولت و مسؤولان را بیان کرد، یادآور شد: باید در کنار نقاط مثبت و کارهایی که دولت برای رفاه مردم انجام می دهد به این مسائل هم توجه و آنها را گوشزد کرد.

امام جمعه موقت قم با بیان اینکه مردم از بدحجابی و فساد ناراحت هستند، اظهار داشت: برای نظام اسلامی خوب نیست که فساد در آن وجود داشته باشد، بخشی از این فساد در دانشگاه است، اما اینکه رییس جمهور جلوی دلسوزان را برای مقابله با این فساد در دانشگاه ها بگیرد بد است. نظام ما اسلامی است و همه تلاش ها باید برای متدین کردن جامعه باشد، و نباید نسبت به امور فرهنگی و مذهبی بی توجه بود، چرا که در این صورت همه زحمات نیز از بین می رود.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 161473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    2 2
    تفکیک جنسیتی باید عملی شود
  • مسعود IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    3 1
    نباید عملی شود
  • احمدی IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۱
    0 1
    از اول سعی کردایم همه چیز را از روی اجبار الغا کنیم ونتیجه دل خواه را نداده است اقدام عقلایی واز روی ریشه یابی مشکلات وبردباری وعطوفت بسیار کار ساز تراز اجباراست امتحان کنید