۰ نفر
۱۱ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۹:۳۰

بررسی رفتار کارمندان ادارات نشان می دهد کارمندان دارای گوشی‌های هوشمند به وسواس شغلی دچار می‌شوند و به طور متوسط، 15 ساعت در هفته بیشتر کار می‌کنند

بهنوش خرم‌روز: مطالعه‌ای بر روی 600 کارمند نشان داده است بسیاری از آن‌ها به دلیل امکان دریافت و ارسال پیام و کار آنلاین، حتی در زمان‌هایی که در منزل به سر می‌برند، در حال مبتلا شدن به وسواس شغلی هستند. به گفته موسسه قانون کار پنینسولا، در مورد بسیاری از افراد، ساعات کاری هفته تا حدود 55 ساعت افزایش یافته و کارفرمایان ترغیب شده‌اند تا مطمئن شوند کارمندانشان مقررات ساعت کاری را زیر پا نگذارند.

پیتر بون،‌ که خود مدیرعامل است، در گفتگو با تایمز می‌گوید: برای کارمندان مهم است که اوقات باکیفیتی را به دور از محیط کار داشته باشند، با خانواده‌هایشان وقت بگذرانند یا فعالیت‌های آرام‌بخشی انجام دهند؛‌ نه این که به ای‌میل‌های مشتریان پاسخ دهند یا به ضرب‌الاجل‌ها بپردازند. بدین ترتیب می‌توانند تعادل سالمی بین کار و زندگیشان برقرار کنند.

روسا باید کارمندانشان را تشویق کنند که جز در موارد واقعا ضروری، ‌در خانه کار نکنند. به کارکنانشان بگویند که باید انجام کار در خانه را محدود کنند. اگر دوست دارند بیشتر کار کنند،‌ باید با کار کردن اضافه بر ساعات کاری هفته موافقت نمایند و آن ا امضا کنند. وقتی کارمندان انتخاب می‌کنند که از ابزارهایی که در اختیار دارند بیشتر استفاده کنند،‌ باید میزان آن کنترل شود. کارمندی که استراحت کافی نداشته باشد، ‌در طول روز بازدهی کم‌تری خواهد داشت.

بحران اقتصادی همه را وادار کرده بازدهی را بالا ببرند و در مورد کسانی که از خانه به کارشان دسترسی دارند، فرصتی است که قدری جلو بیفتند. با در دسترس بودن ای‌میل،‌کارمندان دارای گوشی همراه هوشمند می‌توانند ای‌میل‌ها را سریع‌تر پاسخ دهند و با چک کردن ای‌میل‌ها قبل از رفتن سر کار، یک گام جلوتر باشند.

اگر کارمندان انتخاب می‌کنند که خارج از ساعات کاری به کار خود ادامه دهند،‌ باید تشویق شوند که به میزان کافی استراحت داشته باشند. داشتن کارمندی که استراحت کرده و بین کار و زندگیش تعادل خوبی وجود دارد، ‌بهتر از داشتن کارمند خسته‌ای است که ساعات زیادی را به کار اختصاص می‌دهد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 16158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =