مدیر کل دفتر بررسی های فنی و اقتصادی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از بررسی و مطالعه کارشناسی برای تدوین مقررات ارایه خدمات پرداخت از طریق تلفن همراه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، حسین فلاح جوشقانی گفت:یکی از خدمات قابل ارایه از طریق شبکه های تلفن همراه،پرداخت و ارایه خدمات بانکی است که با توجه به گستردگی این خدمات،رگولاتوری توجه ویژه ای به ارایه آن از طریق شبکه های تلفن همراه دارد.

 وی با اشاره به اینکه  ارایه خدمات پرداخت از طریق تلفن همراه مستلزم بررسی دقیق و هماهنگی لازم با سایر نهادها از جمله بانک مرکزی است،افزود:پس از بررسی دقیق،هماهنگی با دستگاههای مربوطه ،تدوین مقررات در رگولاتوری و تصویب آن در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، این خدمات از طریق اپراتورهای تلفن همراه به مشترکین ارایه می شود.

حسین فلاح جوشقانی گفت:آیین نامه واگذاری کدهای خدماتی در اسفند 88 تصویب شده بود که به منظور ساماندهی کدهای خدماتی موجود ،ایجاد شرایط مالی آسانتر برای متقاضیان جدید و افزایش ظرفیت کدهای خدماتی بین شهری ،مواردی از این آیین نامه اصلاح و در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب شد.

دبیر کمیته واگذاری کدهای خدماتی افزود:بر اساس آیین نامه تمامی کسانی که پیش از تصویب آیین نامه واگذاری کدهای خدماتی در سال 88 ،کد خدماتی دریافت کرده اند و متقاضیان جدید ،باید از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مجوز استفاده از کد خدماتی دریافت کنند.

فلاح با اشاره به افزایش ظرفیت کدهای خدماتی در آیین نامه اصلاح شده اظهار کرد:در این آیین نامه 550 کد بین شهری به صورت 4 و5 رقمی ،500 کد خدماتی عمومی ملی و 100 کد خدماتی عمومی استانی پیش بینی شده است.

بر اساس این گزارش ،کدهای خدماتی شماره هایی با ارقام کوتاه تر از شماره های معمولی است که زمینه توسعه و تامین خدمات مخابراتی و سرعت بخشیدن به برقراری ارتباطات در سطوح مختلف را فراهم می کنند.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 162421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۳
    0 0
    نکنه برای خدمات نوین کیسه دوختین؟