حوادث جهان در صبح شنبه 25 تیر 1390

پوتین: طمع عامل سانحه غرق شدن کشتی بود

برنا نوشت:مراسم بزرگداشت قربانیان سانحه غرق شدن کشتی مسافربری در رودخانه ولگا، روز یکشنبه در قازان، پایتخت تاتارستان، با حضور ولادیمیر پوتین، نخست وزیر روسیه برگزار شد.

بر اساس آخرین رقم های منتشر شده، 113 نفر از مسافران این کشتی از جمله 27کودک کشته شده اند.

آقای پوتین در سخنرانی خود در این مراسم، حرص و طمع را عامل این حادثه دلخراش دانست و گفت: "تعداد قربانیان و بویژه کودکان کشته شده زیاد است. در این فاجعه، ما باید هزینه سنگینی را برای بی مسئولیتی، خودخواهی، طمع، ناپختگی و بی توجهی به مقررات ابتدایی امنیتی متحمل شویم."

دولت روسیه اعلام کرده است که این کشتی فاقد استانداردهای امنیتی لازم برای حمل مسافر بوده و تردد آن در رودخانه ولگا بر خلاف مقررات بوده است.

بر همین اساس، روز گذشته مدیر شرکت متصدی این کشتی، به همراه مسئولی که اجازه تردد این کشتی را صادر کرده بود بازداشت شدند.

نخست وزیر روسیه همچنین دستور تحقیق درباره دو کشتی را صادر کرده است که ساعتی پس از حادثه از محل سانحه عبور کرده و هیچ واکنشی برای نجات قربانیان از خود نشان نداده اند. آقای پوتین گفته است که این عمل به مثابه ترک فعلی است که در قانون مجازات روسیه جرم شناخته می شود.

کشتی تفریحی «بلغاریا» در سال 1955 در چک اسلواکی ساخته شده و به گفته کارشناسان نیاز به تعمیرات اساسی داشته است.

 

8 میلیون ایتالیایی زیر خط فقر زندگی می‌کنند

قارس نوشت:بر اساس تازه‌ترین آمار بیش از 8 میلیون ایتالیایی زیر خط فقر به‌سر می‌برند که در این میان بیش از 3 میلیون نفر آنها در فقر شدید زندگی می‌کنند.

بر اساس گزارشی که روز جمعه منتشر شد،‌ بیش از 8 میلیون فقیر در ایتالیا زندگی می‌کنند که بیش از 3 میلیون نفر آنها در فقر شدید به‌سر می‌برند.

گزارش سالانه مرکز ملی آمار در ایتالیا (استات) نشان می‌دهد که نسبت فقر در ایتالیا طی سال 2010 در مقایسه با سال 2009 تغییری نکرده است.

این گزارش می‌افزاید که 11 درصد از خانوارهای ایتالیایی زیر خط فقر زندگی می‌کنند که از میان هر 10 خانواری که زیر خط فقر زندگی می‌کند، 4.6 خانوار در فقر شدید به سر می‌برد.

بر اساس این آمار 8 میلیون و 22 هزار ایتالیایی زیر خط فقر زندگی می‌کند و از میان آنها 3 میلیون و 127 هزار نفر در فقر شدید قرار دارند.

گزارش این مرکز می‌افزاید که فقر میان خانوارهایی که از 5 نفر یا بیشتر تشکیل شده‌اند،‌ از 25 درصد به 30 درصد افزایش یافته و فقر میان خانوارهایی که فاقد یکی از والدین هستند از 6.6 درصد به 10.4 درصد افزایش یافته است.

این گزارش اشاره کرد که گسترش فقر در جنوب ایتالیا بیشتر از مناطق دیگر بوده است به‌گونه‌ای که فقر در این مناطق از 36.7 درصد در سال 2009 به 47.3 درصد در سال 2010 رسیده است.

/5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 162765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • arman IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
    0 1
    خوش به حال ما که هیچ فقیری تو کشورمون نداریم!شرط میبندم که خیلی از اونها که به قول اون سایت زیر خط فقرن به مراتب زندگیشون بهتر از ماست.از ماست که بر ماست