ایسنا نوشت:

دومین جشنواره بین‌المللی فیلم سن پترزبورگ (کینوفروم) در روسیه جمعه شب به کار خود پایان داد و فیلم «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی موفق شد با اکثریت آراء به‌عنوان بهترین فیلم بخش مسابقه انتخاب و جایزه بزرگ این بخش را دریافت کند.

برنده خرس طلای بهترین فیلم و دو خرس نقره‌ای برای مجموعه بازیگران در جشنواره‌ برلین که ماه گذشته موفق به کسب جایزه بهترین فیلم بخش مسابقه جشنواره سیدنی استرالیا شد، تاکنون در جشنواره‌های برلین، هنگ کنگ، بوینس‌آیرس، بخارست، ترانسیلوانیا و استانبول به نمایش درآمده است.

این فیلم که از 18 خرداد در سینماهای فرانسه به‌روی پرده رفته، هم‌اکنون درمیان 10 فیلم پرفروش سینمای فرانسه قرار دارد و تاکنون بیش از 400 هزار تماشاگر را جذب خود کرده است.

همچنین فیلم «گشر» ساخته وحید وکیلی‌فر از ایران جایزه ویژه بخش رقابتی «قلمروهای جدید» جشنواره‌ سن‌ پترزبورگ را کسب کرد.

این فیلم که جایزه بزرگ و تندیس «مروارید سیاه» بهترین فیلم بخش «افق جدید» جشنواره ابوظبی امارات را نیز کسب کرده، تاکنون در جشنواره‌های سن سباستین، سه‌قاره نانت، روتردام و پوسان نمایش داشته است.

جایزه بزرگ این بخش به فیلم «خون سیاه» ساخته ژانگ میائویان رسید و جایزه‌اش را به آندری تارکوفسکی کارگردان افسانه‌ای سینمای روسیه تقدیم کرد.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 162899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
    0 0
    عمو اصغر اسکار در پیش است...
  • حمیدرضا IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
    0 0
    هر جشنواره ای که میره بهترین فیلم میشه بعدفراستی میگه متوسطه ضعیف.هیچکس هیچی نمیفهمه جز ایشون.از نظر ایشون اخراجیها بهتره.