ایران همواره کانون توجه رسانه های جهان بوده و رویدادها یآن رصد می شود.

در ادامه تیتر و خلاصه برخی از آخرین اخبار رسانه های غربی می آید:  

*  بی بی سی  *

واکنش‌ها در عراق به حملات ایران به 'مواضع گروه پژاک'

ایران می‌گوید که گروه پژاک در مناطق مرزی کردستان عراق مستقر شده است. اعضای کمیته حقیقت یاب پارلمان منطقه‌ای کردستان عراق از نقاطی که گفته می‌شود توسط ایران گلوله باران شده است بازدید و گزارشی را برای پارلمان و دولت عراق تهیه می‌کنند.عدنان الشهمانی، یکی از اعضای این کمیته به تلویزیون العراقیه گفت که پارلمان منطقه ای کردستان و پارلمان فدرال عراق در مورد پی گیری این موضوع توافق کرده اند.

اعضای این کمیته در دیدار با کمال کرکوکلی، رئیس پارلمان منطقه ای کردستان عراق گفته اند که به زودی از روستاهای گلوله باران شده بازدید می کنند و گزارشی دقیق از واقعه برای ارائه به پارلمان و دولت عراق تهیه می کنند.

شاهدان عینی به العراقیه گفته اند که بیش از ۱۵۰ خانواده چهارشنبه شب (۲۹ تیر، ۲۰ ژوئیه) بر اثر گلوله باران شدید روستاهای منطقه قلعه دیزی، در نزدیکی مرز ایران بی خانمان شده اند.

 

* صدای آمریکا *

نا امیدی کانادا از مخالفت ایران با پذیرش گزارشگر حقوق بشر

کانادا از عدم موافقت ایران با ورود گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد به این کشور ابراز ناامیدی کرد. جان برد، وزیر امور خارجه دولت فدرال کانادا روز سه شنبه ۲۸ تیر ( ۱۹ ژوییه ) با انتشار بیانیه ای، از خودداری ایران برای صدور مجوز ورود برای احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر در ایران ابراز تاسف کرد.

 

*  دویچه وله *

عفو بین‌الملل: تصاویر اعدام‌ها در ایران مؤید ترویج خشونت و بی‌رحمی است

سازمان عفو بین‌الملل ضمن محکوم کردن اعدام سه متهم به "تجاوز به عنف" در ملاء عام در میدان آزادی کرمانشاه، سیر صعودی اعدام‌ها در ایران را نگران‌کننده خواند و تصاویر منتشرشده از آن را تایید ترویج خشونت در سطح جامعه دانست

 

* العریبه *

عضو جامعه روحانیت مبارز خطاب به اصلاح طلبان گفت: در انتخابات خر داغ می کنند

جعفر شجونی عضو جامعه روحانیت مبارز و از روحانیون حامی محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این که شورای نگهبان قرار است همه اصلاح طلبان را در انتخابات آینده رد صلاحیت کند گفت: "اگر از انتخابات بوی کباب بلند شد نشانه این است که خر داغ می کنند."

 

* صدای آمریکا *

سوریه چون متحد ایران است اهمیت دارد

کشتی اسد درحال غرق شدن، عنوان مقاله دیوید ایگنیشس درواشنگتن پست است. نویسنده با اشاره به موج رو به گسترش بهار عرب، تغییر سیاست دولت اوباما و روی آوردن به تغییر رژیم درسوریه می نویسد مساله استراتژی در سوریه از آن رو برای آمریکا بیشتر اهمیت پیدا می کند که اسد متحد نزدیک حکومت ایران است. و در گزارش تازه کاخ سفید به کمک ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری حکومت ایران به رژیم اسد اشاره شده است که پس از سقوط رژیم اسد نوبت به ایران می رسد. درکاخ سفید این روزها از گذار سریع و آرام به دوران پس از اسد سخن گفته می شود.

 

                                                           *  روزنامه کوریره دلاسرا  *

 ایران به دنبال ترور دیپلمات اسرائیلی در ترکیه 

رسانه های صهیونیستی و ایتالیایی مدعی تلاش ایران برای ترور یک دیپلمات اسرائیل در جریان بمب گذاری دوماه پیش استانبول شدند. پنجم اردیبهشت و در آستانه انتخابات سراسری ترکیه، انفجاری در نزدیکی یک مرکز خرید در استانبول رخ داد که در آن هفت عابر زخمی شدند. مواد منفجره دریک موتورسیکلت کوچک کارگذاری شده بود.

اگرچه کسی مسئوولیت این انفجار را بر عهده نگرفت اما انگشت اتهام به سوی گروهم پ ک ک نشانه رفت.اما روزنامه ایتالیایی و صهیونیستی در سه روز گذشته تلاش زیادی کرده اند تا ایران را عامل این انفجار جلوه دهند. بر این اساس روزنامه کوریره دلاسرا ایتالیا مدعی شد تحقیقاتی که سازمان اطلاعاتی ترکیه در باره آن انفجار به عمل آورده از نقش ایران در این بمب گذاری حکایت دارد.

/27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 163736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =