مهر نوشت:

قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سازوکار کمیته واحد اصولگرایان جامعیت لازم را داراست، اظهار داشت: این سازوکار مانع از این نیست که اگر افرادی هم در این کمیته نماینده ندارند، بتوانند کاندیداهای مورد نظر خود را معرفی کنند.

 سهم خواهی با اصولگرایی جمع نمی شود


مرتضی نبوی در خصوص آفت های سهم خواهی در جبهه اصولگرایی گفت: معتقدم سهم خواهی با اصولگرایی قابل جمع نیست و افرادی که خود را اصولگرا می نامند باید به دنبال تشخیص و احساس وظیفه باشد و به دلیل اینکه کارهای انتخابات یک کار و اقدام جمعی است معتقدم اولویت بر اساس اصولگرایی باید مسئله صلاحیت ها باشد البته این تشخیص را باید بر عهده نظر جمعی گذاشت.

وی افزود: از میان افرادی که داوطلب کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی هستند باید با توجه به اعتمادی که به افرادی که در معرض داوری و تصمیم هستند اگر آنها به هر نتیجه ای رسیدن باید به آن تمکین کرد چراکه این خیلی نزدیک تر است به معیارهای اصولگرایی تا اینکه عده ای بخواهند اصرار و چانه زنی انجام دهند تا سهمیه ای را به خود اختصاص دهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اصولگرایی حکم می کند در میان داوطلبین نامزدی نمایندگی مجلس نهم افرادی برای لیست واحد اصولگرایان انتخاب شوند که از شایستگی و مقبولیت بیشتری برای رای آوری برخوردار باشند،گفت: اگر ما این ملاک ها را در نظر بگیریم، همه می توانند بر آن توافق کنند و رضایت دهند تا اولویت بر اساس شایستگی و تخیص کسانی که در مقام داوری هستند،باشد و معتقدم این روش به هیچ وجه منجر به اختلاف و چانه زنی و یا عددم رسیدن به توافق نمی شود.

سازوکار 8+7 نسبت به 6+5 پیشرفته است

قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین در خصوص سازوکار کمیته واحد اصولگرایان گفت: به نظر می رسد فرمول8+7 نسبت به 6+5 و جبهه متحد اصولگرایان پیشرفته تر است.


حضور جامعتین در کمیته واحد موجب اطمینان اصولگرایان شده است


وی همچنین به حضور جامعتین در این کمیته اشاره و تاکید کرد: حضور این دو تشکل با سابقه و انقلابی(جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز) در کمیته وحدت موجب اطمینان خاطر همه اصولگرایان شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سازوکار 8+7 جامعیت لازم را داراست، اظهار داشت: این سازوکار مانع از این نیست که اگر افرادی هم در این کمیته نماینده ندارند، بتوانند کاندیداهای مورد نظر خود را معرفی کنند.

قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد: هنگامیکه بنا بر شایسته سالاری و گزینش اصلح باشد،همه می توانند در این سازوکار وارد و به نتیجه برسند.

/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 163933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =