نمایندگان مشغول بررسی لایحه امور گمرکی به عنوان دومین گام بلند اقتصادی دولت بعد از هدفمند کردن یارا نه​ها بودند که با برخی واژه​های غیرفارسی روبرو شدند.

به گزارش خبرآنلاین، محمد‌جواد ابطحی نماینده خمینی‌شهربا بیان اینکه در این لایحه بعضا غفلت‌هایی صورت گرفته و از کلمات غربی در متن لایحه استفاده شده است، در تذکری گفت: در بخشی از این لایحه از کلمه "کاپوتاژ " استفاده شده که اگر به این صورت به تصویب مجلس برسد، حتما شورای نگهبان این لایحه را برمی‌گرداند و بنده می‌خواهم برای اینکه رفت و برگشتی در این خصوص وجود نداشته باشد، همین جا لایحه مذکور را اصلاح کنیم.

لاریجانی هم تذکر وی را وارد دانست و با خنده گفت: بوید سراغ آقای حدادعادل و بخواهید که یک معادل فارسی جور کنند! چون دولتی ها می گویند معادل فارسی نداریم.

گفتنی است، بهروز جعفری نماینده سمیرم از ناطقان جلسه علنی امروز بود که اگرچه منتقد نطق امروز داریوش قنبری نماینده اصلاح طلب ایلام بود و می​گفت که او آمارها را زیر سوال برده است، اما اعتراض مردم به گرانی​های بوجود آمده در سخنان وی را تایید کرد. وی در عین حال که از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه​ها از سوی دولت تقدیر می​کرد، یادآورشد که مردم به شدت از گرانی در عذابند.

وی در ادامه نطق خود با انتقاد از اجرایی نشدن مصوبات استانی، گفت: اگر رئیس​جمهور محترم طبق قانون اساسی اختیار دستور ندارد که برویم فکری به حال قانون اساسی بکنیم! ایشان اختیار قانونی ارائه دستور به وزرا را دارند اما متاسفانه دستورات استانی ایشان به وزرا اجرایی نشده است.

در خلال جلسه امروز مجلس، با یک رای گیری داخلی، با 140 و 126 رای حجت‌الاسلام مصباحی مقدم و جعفر قادری به عنوان نمایندگان مجلس در هیئت امنای صندوق توسعه ملی انتخاب شدند.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 165269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علي IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    شمارو به خدا يكم در موردگروني ها بنويسيد شايد مسئولين بيدار شن.يادمون نره شكم گرسنه دين و ايمون نميشناسه.
  • میثم US ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    واقعا گرونی بیداد میکنه و هیشکی به فکر نیست...
  • بدون نام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    نماینده محترم جناب آقای قنبری به حق گفتند، به قرآن قسم گرانی بیداد میکند. گرانی به این اندازه بی سابقه است.
  • بدون نام IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    چی چی رو رییس جمهور اختیار نداره؟؟ از صبح تا شب داره دستور می ده!!!!
  • بدون نام IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    گرانی نگید فساد فقر فحشا. به فرمایش حضرت رسول ص فقر که آمدفساد وارد می شود
  • بدون نام IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    تن ماهی در عرض یک ماه 400 تومان گران شده است،این مشتی نمونه ی خروار است، با این اوضای بیکاری و گرانی که موازی هم زیاد میشود مردم چگونه زندگی کنند؟
  • پرویز IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    گرانی ناشی از هدفمند کردن یارانه ها کاملا قابل پیش بینی بود منتها واقعیت این است که گرانی مزبور بسیار بیشتر از انتظار و یارانه های پرداختی بود و مردم تحت فشار قرار دارند و نبایستی منکر این امر شد