از میان سه نطق میان دستور امروز، در سه نطق به مشکلات اجرایی قانون هدفمند کردن یارانه​ها اشاره شد.

به گزارش خبرآنلاین، داریوش قنبری نخستین نماینده​ای بود که گفت با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه​ها، آنچنان گرانی ایجاد شده که مردم از جیبشان هزینه یارانه​ها را می​پردازند. محمد ابراهیم نکونام هم از عدم پرداخت یارانه بخش تولید گلایه کرد و در نهایت بهروز جعفری با انتقاد از زیر سوال بردن اقدامات انجام شده دولت از سوی قنبری، تایید کرد که مردم از گرانی در عذابند.

در این میان زهره الهیان هم خواستار تذکر به قنبری بود اما به او اجازه داده نشد. پس از آنکه جعفری به نطق قنبری اشاره کرد او هم خواستار پاسخگویی شد و نهایتا مباحثه​ای میان نمایندگان منتقد و حامی دولت در پایان جلسه در گرفت.

از یکسو قنبری می​گفت که به دلیل نابسامانی​​های ایجاد شده رئیس​جمهور باید پاسخگوی نمایندگان باشد و خطاب به رئیس جلسه گفت: یک عده که خودشان را اصولگرا و پیرو رهبری می​دانند در خلال سخنان من دو-دو گفتند که هیات رئیسه باید از اخلال آنها جلوگیری می​کرد.

زهره الهیان نماینده تهران هم در واکنش به سخنان او گفت: انتقاد جای خودش را دارد که نباید با اهانت همراه شود. مقام معظم رهبری چند هفته پیش گلایه​مندی​شان را به هیات رئیسه گفتند. اما باز هم امروز شاهد نسبت دادن «خیال پردازی» و «اقدامات به دور از عقلانیت» در یکی از نطق​ها به رئیس​جمهور بودیم که باید با تذکر هیات رئیسه مواجه می شد و اجازه نمی​دادند که از تریبون مجلس بیان شود.

وی در ادامه از سایت پارلمان نیوز هم انتقاد کرد و گفت: این سایت که به نام مجلس کار می​کند اخبار دروغ و کذبی را به نمایندگان نسبت می​دهد و قولی را از سوی من درج کرده که کاملا هدفدار و مغرضانه است. نماینده تهران در ادامه خواست که اداره کل اخبار مجلس بر این خبرگزاری نظارت کند تا اینگونه دروغ پردازی نکند.

شهاب الدین صدر هم در پایان این مباحثات گفت: نمایندگان در نطق هایشان مراقب باشند که اهانتی به مسئولان نشود.

گفتنی است مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود هم در تذکری با بیان اینکه برخی سایت​ها و رزونامه​ها اسامی نمایندگانی را که به دلیل مدرک تحصیلی لیسانس نمی​توانند در دوره بعد نامزد انتخابت مجلس شوند را منتشر کرده​اند، گفت: اما این همکاران با توصیه امروز  شورای نگهبان می​توانند نامزد انتخابات شوند و کار این سایت​ها کار درستی نبود که در سطح وسیعی هم گسترش یافت.

نایب رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر هم گفت که رسانه ها دقت کنند اینگونه کارها درست نیست.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 165282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =