حوادث چهارشنبه ایران از روزنامه خراسان:

متهم: گریه های همسرم مرا وادار به جنایت کرد!

خراسان نوشت: جوان ۲۴ساله ای که پسرخاله همسرش را با ضربه کارد کشته بود صبح روز گذشته در بازسازی صحنه جنایت خود گفت: وقتی به دلیل اختلافات خانوادگی با همسرم مشاجره کردیم و او گریه کرد من عصبانی شدم و پسرخاله اش را با ضربه کارد کشتم.به گزارش خراسان،تیرماه گذشته تازه دامادی ۳روز پس از برگزاری مجلس عروسی  اش و در پی بروز اختلافات خانوادگی، پسرخاله همسرش را با واردآوردن یک ضربه کارد در منزل پدرخانمش واقع در شهرک طرق به شدت مجروح کرد. مجروح این حادثه بلافاصله به بیمارستان امدادی مشهد منتقل شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت. اما اقدامات درمانی درباره این جوان ۳۰ساله موثر واقع نشد و او صبح روز بعد جان خود را از دست داد. با مرگ این جوان در بیمارستان، ماموران کلانتری طرق در جریان قرار گرفتند و پس از تایید قتل «ف-ف» ، مراتب را به قاضی علی اکبر صفائیان (قاضی ویژه قتل عمد) اطلاع دادند. با حضور مقام قضایی و کارآگاهان پلیس آگاهی در بیمارستان، تحقیقات در این باره آغاز و مشخص شد که وی بر اثر درگیری با یکی از بستگانش به قتل رسیده است بنابراین به دستور مقام قضایی تلاش پلیس برای دستگیری متهم ادامه یافت تا این که وی خود را تسلیم نیروهای انتظامی کرد و تحویل قانون شد. قاضی ویژه قتل عمد پس از استماع اظهارات اولیه متهم ، او را در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی گذاشت تا درباره زوایای پنهان این جنایت تحقیقات بیشتری صورت گیرد.

با توجه به اهمیت موضوع و به دستور سرهنگ مسرت (رئیس اداره جنایی پلیس آگاهی) این پرونده به کارآگاه حسن نژاد سپرده شد تا بازجویی از عامل جنایت ادامه یابد. این گزارش حاکی است پس از اعترافات متهم در حضور افسر پرونده، وی ساعت ۷صبح روز گذشته درحالی که توسط کارآگاهان حفاظت می شد به محل ارتکاب جنایت آورده شد. «ع- س» تازه دامادی که در منزل پدرخانمش دست به جنایت زده بود در پاسخ به سوال مقام قضایی مبنی بر چگونگی وقوع قتل گفت: من قبلا پسرخاله همسرم را دوست داشتم و با او رفت و آمد می کردم اما از وقتی که به همسرم ناسزا گفت و در زندگی ما دخالت کرد، از او بدم آمد و نمی خواستم او را ببینم تا این که ۳روز بعد از برگزاری مجلس عروسی، خانواده همسرم ما را برای «پاگشایی» به منزلشان دعوت کردند وقتی به آن جا رفتیم دیدم پسرخاله همسرم نیز دعوت شده است از این موضوع خیلی ناراحت شدم و بدون صرف غذا از همسرم خواستم تا به منزل خودمان برویم. وی ادامه داد: وقتی به منزل رسیدیم سرهمین موضوع مشاجره ای بین من و همسرم درگرفت او می گفت تو چرا این کار را کردی؟ و در حالی که به شدت گریه می کرد گفت: من دیگر نمی توانم با تو زندگی کنم! با گریه های همسرم خیلی عصبانی شدم و در همان حال کاردی را از آشپزخانه برداشتم و دوباره به سمت منزل پدرخانمم حرکت کردم وقتی آن جا رسیدم دیدم پسرخاله همسرم نشسته است که با او درگیر شدم وضربه ای با کارد به شانه اش زدم که روز بعد در بیمارستان جان سپرد. متهم این پرونده جنایی در حالی که از اقدام جنایتکارانه خود بسیار پشیمان به نظر می رسید پس از پایان جلسه بازسازی صحنه قتل به دستور قاضی صفائیان روانه زندان شد این گزارش حاکی است: در آغاز جلسه بازسازی این صحنه جنایت، کارآگاه حسن نژاد (افسر پرونده) طی توضیحاتی در برابر دوربین قوه قضاییه گفت: «ف- ف» در تاریخ 90.4.20طی یک درگیری خانوادگی توسط «ع. س» با ضربه کارد آشپزخانه مجروح و روز بعد در بیمارستان امدادی جان سپرد که پس از آن متهم خود را تسلیم نیروهای انتظامی کرد و ارتکاب جنایت را به گردن گرفت.

سردار فهیمی‌راد خبر داد: دستگیری عاملان دستبرد مسلحانه به اتوبوس‌مسافربری در شهرستان سرباز

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از دستگیری 5 سارق مسلح که با متوقف‌کردن یک اتوبوس مسافربری در مسیر شهرستان سرباز اقدام به سرقت کرده بودند، خبرداد.  سردار حمید فهیمی‌راد،گفت: بامداد روز دوشنبه یک دستگاه اتوبوس مسافربری که از ایرانشهر عازم شهرستان چابهار بود در مسیر توسط سارقان مسلح متوقف شد و مقداری از وجوه نقدی مسافران مورد سرقت قرار گرفت. فهیمی‌راد خاطرنشان کرد: پلیس شهرستان سرباز با همکاری قرارگاه شهید فولادی و اداره اطلاعات این شهرستان در کمتر از 24 ساعت محل اختفای سارقان را شناسایی و 5 نفر سارق مسلح را که در این حادثه شرکت داشتند دستگیر کردند.

عاملان یک جنایت، جسد زنی را به آتش کشیدند

جسد زنی که به طور کامل سوخته بود داخل کال روستای «رود خین» در مشهد کشف شد. به گزارش خراسان، حدود ساعت ۱۱صبح روز گذشته، اهالی روستای رود خین و افرادی که از کنار کال عبور می کردند با مشاهده جسد سوخته یک انسان، با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفتند و ماجرا را به نیروهای انتظامی اطلاع دادند. در پی دریافت این خبر و به دستور سروان بهرام زاده (رئیس کلانتری آبکوه)ماموران انتظامی به محل اعلام شده عزیمت کردند. دقایقی بعد زنگ تلفن همراه قاضی ویژه قتل عمد که در حال بازگشت از محل بازسازی صحنه جنایت در شهرک طرق بود به صدا درآمد و ماموران انتظامی موضوع کشف جسد سوخته را به مقام قضایی اطلاع دادند.با حضور قاضی علی اکبر صفائیان درمحل کشف جسد، بررسی های قضایی در این باره آغاز شد. جسد مربوط به زنی بود که عامل یا عاملان جنایت پس از کشتن وی، جسدش را به داخل کالی در منطقه فدک برده و با ریختن چوب و خار و خاشاک به آتش کشیده بودند. عامل یا عاملان این جنایت هولناک به اندازه ای چوب و مواد قابل اشتعال ریخته بودند که جسد به طور کامل در شعله های آتش سوخته بود.

 کیف قاپ های جوان دستگیر شدند

موتورسیکلت ۲ جوان کیف قاپ، پس از ارتکاب جرم دچار نقص فنی شد و آنان در چنگ عدالت گرفتار شدند. ساعت یک بعدازظهر روز دوشنبه گذشته زن جوانی در مسیر ۱۰ متری کمربندی شهرک شهید رجایی مشهد در حال تردد بود که ناگهان موتورسواران به او نزدیک شدند در این لحظه ترک نشین موتور سیکلت دسته کیف زن جوان را از زیر چادرش کشید و با سرقت کیف فرار کردند اما هنوز مسافتی را طی نکرده بودند که ناگهان زنجیر موتورسیکلت افتاد و کیف قاپ ها مجبور به توقف شدند. در این هنگام با فریادهای زن جوان، رهگذران و کسبه محل دور موتورسواران کیف قاپ حلقه زدند و از فرار آنان جلوگیری کردند. با اعلام موضوع از طریق شهروندان به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰، مأموران کلانتری شهید رجایی در محل حضور یافتند و ۲ متهم جوان را به کلانتری هدایت کردند. کیف قاپ ها که توسط مأموران تجسس تحت بازجویی قرار گرفته بودند عنوان کردند که دسته کیف شاکی به دسته موتور سیکلت گیر کرد و آن ها سارق نیستند اما وقتی سوابق ۲ متهم ۴۵ و ۳۷ ساله توسط مأموران تحت بررسی قرار گرفت مشخص شد که آنان از افراد سابقه داری هستند که به مواد مخدر اعتیاد دارند .

دستگیری ۷ زورگیر و شرور در مشهد

خراسان نوشت: ۷ زورگیر و مزاحم خیابانی توسط مأموران کلانتری ناجای مشهد دستگیر شدند. به گزارش خراسان در پی اطلاعات مردمی و شکایات مبنی بر این که چند سارق و زورگیر با تهدید چاقو و قمه اموال شهروندان را می ربایند، تحقیقات گسترده ای از سوی مأموران تجسس کلانتری شهرک ناجا به دستور سرهنگ جامی فرمانده این کلانتری آغاز شد، بررسی حکایت از آن داشت که افراد زورگیر، اقدامات مجرمانه خود را شبانه انجام می دهند و در نقاط تاریک به کمین شهروندان نشسته و در یک لحظه با نزدیک شدن به آن ها و با تهدید چاقو و قمه اموال با ارزش و پول های آنان را به سرقت برده و از محل متواری می شدند. این گزارش حاکی است مأموران در پی گشت زنی های خود و با توجه به اطلاعات و سرنخ های موجود ۵ تن از زورگیران در بولوار پیروزی و بولوار شهید فکوری مشهد را دستگیر کردند و با تشکیل پرونده ای تحویل مقامات قضایی دادند. همچنین دو تن از اراذل و اوباش را که مرتکب شرب خمر شده و با عربده کشی برای مردم مزاحمت ایجاد می کردند نیز دستگیر کردند.

 /5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 165783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مریم IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۳
    2 0
    یا جرم و جنایت تو مشهد زیاد شده یا خبررسانی در اونجا فعالتره- من هر روز خبرآن لاینو مطالعه می کنم جرم وجنایت یا تو تهرانه یا مشهد!