مروری بر حوادث ایران در ظهر چهارشنبه 12 مرداد 1390

بی‌گناهم، در هر دو قتل  

روزنامه شرق نوشت: مردی که 13 سال قبل از اتهام یک جنایت تبرئه شده بود، دیروز به خاطر قتلی دیگر پای میز محاکمه رفت. متهم پرونده که پیش از این در یک قتل دیگر متهم و تبرئه‌ شده ‌بود، اکنون در دفاع از اتهام تازه‌اش باز هم مدعی شد او را به اشتباه بازداشت کرده‌اند.
اولین کسی که در جلسه محاکمه این متهم در جایگاه حاضر شد، روشن نماینده دادستان تهران بود، او به قضات شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران گفت: متهم 54ساله این پرونده که محمد نام دارد، متهم است دو مرد به نام‌های حسین و صفر را به قتل رسانده‌ است.
اولین بار در سال 77 ظن پلیس نسبت به این مرد جلب شد، آن زمان ماموران جسد مردی به نام صفر را در حوالی هشتگرد پیدا کردند و متوجه شدند صفر قبل از مرگش با محمد دیدار داشت. بنابراین پلیس محمد را بازداشت کرد. او در بازجویی‌ها قرار ملاقات را انکار کرد با این وجود در تحقیقات مقدماتی مجرم شناخته شد، اما در سال 80 وقتی که مورد محاکمه قرار گرفت، بار دیگر مدعی شد در جنایت نقشی ‌نداشت و قاضی پرونده نیز رای بر برائت صادر کرد و محمد آزاد شد. این رای از سوی دیوان عالی کشور هم مورد تایید قرار گرفت.
روشن ادامه‌ داد: پرونده محمد از نظر قانونی بسته‌شده بود تا اینکه آذرماه سال 84 جسد دیگری پیدا شد. هرچند در ابتدا تصور می‌شد مقتول به خاطر یک حادثه جان خود را از دست داده و خودرواش با کوه برخورد کرده، اما با کشف چوب‌دستی خونی کنار جسد وی مشخص شد که فردی اقدام به قتل حسین کرده ‌است. سپس تحقیقات فاش کرد ردپای محمد در این قتل وجود دارد و او آخرین فردی بود که با مقتول تماس داشت. بنابراین محمد یک‌بار دیگر بازداشت و در تن‌پیمایی معلوم شد جراحاتی روی دستان و صورت محمد وجود دارد که نشان می‌دهد این مرد با کسی درگیر شده‌ است.
محمد ابتدا مدعی ‌شد این جراحات به خاطر تصادف با موتور به وجود آمده ‌است اما در بازجویی‌های فنی لب به اعتراف گشود و گفت: حسین را به ویلایی در شمال دعوت کرده‌ بودم. بعد از اینکه از مسافرت برگشتیم، دخترم به من گفت حسین گفته آرزو دارد زنی مثل او داشته‌ باشد. این موضوع من را خیلی عصبی ‌کرد و تصمیم گرفتم با حسین برخورد کنم. به او گفتم چرا چنین حرفی به دخترم زده‌ای، حسین انکار کرد. ظهر همان روز دوباره حسین را دیدم از من خواست برای سفارش غذا به رستوران دوستم برویم. من قبول کردم و با ماشین او راهی آنجا شدیم. در راه بازگشت دو آبمیوه پاکتی خرید. یکی را خودش خورد و دیگری را به من داد. وقتی آبمیوه را خوردم سرم سنگین شد و چشم‌هایم سیاهی رفت. وقتی چشم بازکردم در جاده چالوس بودیم.
کنار جاده ایستاد و دستم را گرفت تا از ماشین پیاده شویم. مرا به سمت پرتگاهی برد و قصد داشت تا من را به ته دره بفرستد. از اینکه ماجرای دخترم را برایش گفته بودم شاکی بود. دستم را به میله کنار دره گرفتم. با چوبه دستی به من حمله کرد و به کتف و سرم ضربه زد. من هم میله‌ای برداشتم و به سویش پرتاب کردم که نمی‌دانم به کجایش خورد.
روشن افزود: با توجه به شواهدی که ارایه دادم به عنوان نماینده دادستان تهران درخواست صدور حکم قانونی را دارم.
در ادامه اولیای‌دم مقتول در جایگاه حاضر شدند و درخواست صدور حکم قصاص کردند. این‌بار متهم به دفاع از خودش پرداخت. او گفت: من تحت فشار اعتراف کردم. هیچ‌کدام از قتل‌ها کار من نبود. در اولین مورد که یک‌بار محاکمه‌ و تبرئه شدم، در مورد این پرونده‌ هم باید بگویم من قاتل نیستم.
در این هنگام قاضی عزیزمحمدی -رییس دادگاه- خطاب به متهم گفت: تو جزییات قتل را هم شرح داده‌ای بنابراین نمی‌توانی ادعا کنی تحت فشار بودی.
متهم جواب داد: من تحت فشار اعتراف کردم و گفته‌های قبلی‌ام را قبول ندارم حرف‌های من اتفاقی درست درآمده ‌است. من قبول دارم که این حرف‌ها را زدم اما تحت فشار بودم. من در زمان قتل پیش حسین نبودم و هرچه گفتم داستانی ‌است که از خودم درآوردم.
بنا بر این گزارش، بعد از پایان جلسه محاکمه هیات قضات شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران برای صدور حکم قانونی وارد شور شدند.

 

 

تایید حکم مرگ برای قاتل نوه و مادربزرگ

روزنامه شرق نوشت: حکم قصاص و اعدام مردی را که دوسال قبل یک مادربزرگ و نوه‌اش را به قتل رسانده و به دختر خردسال تعرض کرده ‌بود از سوی دیوان‌عالی کشور مورد تایید قرارگرفت. 
متهم این پرونده که جوان 26‌ساله‌ای به نام مصطفی ‌است، دوسال قبل برای سرقت وارد خانه پیرزنی شد و بعد از به قتل رساندن او و تجاوز به نوه هشت‌ساله‌اش اموال او را به سرقت برد.
مصطفی که بعد از چندین جلسه بازجویی ‌لب به اعتراف گشود، درباره این جنایت گفت: به ماده مخدر شیشه اعتیاد داشتم و برای تامین مواد مجبور بودم سرقت کنم. پیرزن مقتول همسایه‌ ما بود و من می‌دانستم دخترش هر روز صبح سر کار می‌رود و او با نوه هشت‌ساله‌اش تنهاست. از آنجایی که من را می‌شناخت، برای ورود به خانه‌اش در برابرم مقاومت نمی‌کرد. روز حادثه به مقابل خانه پیرزن رفتم او در را باز کرد و وارد خانه ‌شدم بعد خفه‌اش کردم. سپس به سراغ نوه‌اش رفتم دخترک با وحشت به من نگاه می‌کرد شیشه کشیده ‌بودم و حالت عادی نداشتم او را مورد آزار قرار دادم و بعد خفه‌اش کردم. مقداری طلا از خانه برداشتم و رفتم.
با توجه به اینکه تعرض به دختر هشت‌ساله نیز در اتهامات مصطفی وجود داشت پرونده به شعبه 77 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده‌ ولی این جوان در دادگاه منکر اتهامات خود شد و داستان جدیدی را تعریف کرد.
با توجه به گفته‌های متهم پرونده یک‌بار دیگر به دادسرا بازگردانده شد اما از آنجایی که هیچ‌کدام از ادعاهای مصطفی به اثبات نرسید یک‌بار دیگر جلسه دادگاه تشکیل شد.
در این جلسه مادر دختر هشت‌ساله به قضات گفت: من و شوهرم بچه‌دار نمی‌شدیم و خداوند بعد از 10‌سال این دختر را به ما داد. من خیلی دوستش داشتم. من معلم هستم و هر روز صبح به همراه شوهرم سرکار می‌روم. دخترم را مادرم نگه می‌داشت. روز حادثه چند بار از مدرسه با خانه تماس گرفتم کسی جواب نداد نگران شدم و به خانه برگشتم و جسد مادر و دخترم را دیدم. ما هیچ دشمنی نداشتیم و برایم غیرقابل تصور بود که کسی چنین کاری بکند. من مصطفی را از کودکی بزرگ کردم و وقتی مریض بود من از او نگهداری می‌کردم اصلاً باورم نمی‌شود که او بچه‌ام را کشته‌ باشد.
در ادامه این جلسه متهم در جایگاه حاضر شد باز هم اتهامش را رد کرد و گفت قتل و تجاوز کار او نیست.
او گفت: همدستان من اینکار را کرده‌اند. من فقط خانه را به آنها معرفی کردم و بعد در زدم پیرزن در را باز کرد و همدستانم داخل رفتند البته قرار نبود کسی را بکشیم.
بعد از پایان جلسه محاکمه هیات قضات شعبه 77 وارد شور شدند و متهم را به دوبار قصاص و یک‌بار اعدام محکوم کردند. رای صادره دیروز از سوی شعبه 27 دیوان عالی کشور مورد تایید قرار گرفت.  

 

 

زلزله حوالی ناغان در استان چهارمحال و بختیاری را لرزاند

ایرنا نوشت: زمین لرزه ای به بزرگی 4 / 4 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بامداد چهارشنبه حوالی ناغان در استان چهارمحال و بختیاری را لرزاند. 
این زمین لرزه در ساعت 2 و 39 دقیقه و 44 ثانیه بامداد چهارشنبه به وقوع پیوسته است.  مختصات جغرافیایی این زمین لرزه عرض شمالی 85 / 31 و طول شرقی 66 / 50 ثبت شده است. تاکنون از خسارات و تلفات احتمالی این زمین لرزه گزارشی دریافت نشده است.

 

 

اعتیاد شوهر و دوستان، زن جوان را به دادگاه کشاند

ایسنا نوشت: زنی در دادگاه خانواده گفت: اعتیاد همسرم به قدری شدید است که خانه را به محلی برای رفت و آمد دوستانش تبدیل کرده تا بتواند از این طریق موادمخدر مورد نیازش را به دست آورد.
زنی جوان با حضور در دادگاه خانواده ضمن ارائه درخواست طلاق خود رو به قاضی دادگاه گفت: چهال سال از زندگی مثلاً مشترک ما می‌گذرد، و من در این مدت داشتن یک زندگی مستقل را تجربه نکرده‌ام. زیرا خانه ما پاتوقی شده بود برای دوستان همسرم که شب‌هایی را که جایی برای ماندن نداشتند به منزل ما می‌آمدند، و من حتی جرأت اعتراض کردن هم نداشتم. 
همسرم اعتیاد دارد و اعتیاد او به قدری سنگین است که برای به دست آوردن موادمخدر مورد نیازش کانون گرم زندگی‌مان را ناامین کرده و دوستانش را که جایی برای ماندن ندارند به خانه راه می‌دهد و در عوض مواد مخدر مورد نیاز خود را از آن‌ها می‌گیرد. به طوری که رفت و آمد در منزل ما از نیمه شب به بعد شروع می‌شود.
زن جوان درحالی که برخود می لرزید، گفت: حتی گاهی اوقات از دوستان شوهرم نیز کتک می‌خوردم، فقط به این دلیل که آن‌ها مرا اجبار می‌کردند برای‌شان غذا درست کنم و زمانی که با مقاومت من مواجه می‌شدند، مرا کتک می زدند و شوهرم تنها نظاره گر این ماجرا بود.
وی مدعی شد: به اجبار همسرم به سرکار می‌رفتم و برای اینکه دخترم در خانه نماند او را هم با خود به محل کار می بردم و پایان ماه اگر حقوقم را کامل به او نمی‌دادم مرا از خانه بیرون می‌کرد و چون خانواده‌ام از لحاظ مالی در وضعیت مناسبی قرار ندارند نمی‌توانستم به خانه پدری بازگردم، اما در حال حاضر به پشتوانه دایی‌ام خواهان طلاق هستم و دیگر نمی‌توانم به این زندگی ادامه دهم.
همسرم به دلیل اینکه مواد مخدر صنعتی مصرف می‌کند، به همه چیز مشکوک است، به طوری که مرتب به من تهمت می زند، و نتیجه این تهمت ها کتک هایی است که به قول خودش به دلیل غیرتش به من می زند.
در حال حاضر همسرم به دلیل تصادف در زندان است و من از این فرصت استفاده کرده و درخواست طلاق داده‌ام، نه خواهان مهریه‌ام هستم و نه نفقه، فقط می‌خواهم طلاق به سرعت اجرا شود.
قاضی جلسه بعد از شنیدن اظهارات زن جوان و به دلیل عدم حضور مرد در دادگاه طلاق را صادر نکرد و رسیدگی به پرونده را به جلسه بعد موکول کرد.

 دستگیری 19 متهم تحت تعقیب در رفسنجان

فارس نوشت: فرمانده انتظامی رفسنجان گفت: 19 متهم تحت تعقیب در ادامه طرح ارتقای امنیت اجتماعی در رفسنجان دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شدند.
سیدمحمد رضایی اظهار داشت: در ادامه اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، طرح جمع‌آوری سلاح سرد در این شهرستان به مدت 48 ساعت اجرا شد. در این طرح با تلاش مأموران نیروی انتظامی 370 تیغه انواع سلاح سرد کشف و 13 مزاحم خیابانی دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی رفسنجان دستگیری 30 معتاد پرخطر و 19 متهم تحت تعقیب مراجع قضایی و توقیف 100 دستگاه وسیله نقلیه متخلف از دیگر دستاوردهای اجرای این طرح برشمرد. 
56282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 165805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۳
    0 0
    دا مفسدان را لعنت کند.اعدام فوری.