در مرگبارترین حادثه سقوط بالگرد نظامیان امریکا در افغانستان 31 نظتمی امریکایی کشته شده و 7 سرباز افغانی نیز جان خود را از دست دادند.

آسوشیتدپرس گزارش داد: حادثه در استان وردک حین انجام عملیات ناتو علیه طالبان رخ داد و حامد کرزای رییس جمهور افغانستان بعد از حادثه پیام تسلیتی برای اوباما ارسال کرد. کشته شدگان جزو نیروهای ویژه و کماندوهای بسیار ماهر امریکا بودند. ناتو ضمن تایید خبر اعلام کرد هنوز دلیل سقوط معلوم نیست اما منطقه ای که بالگرد سقوط کرده منطقه در دست دشمن یعنی طالبان بوده است.

شهید الله شهید سخنگوی استاندار گفت حادثه در منطقه ای بنام سید آباد رخ داده است که در مرز با کابل واقع شده و نیروهای طلبان در آنجا از قدرت زیادی برخوردار هستند. ذبیح الله مجاهد از سخنگویان طالبان در این رابطه گفت نیروهای انها با پرتاب راکت توانسته اند بالگرد ناتو را سرنگون کنند.

وی افزود که قوای طالبان در سید آباد جمعه شب گرد هم آمده بودند که ناتو سعی کرد به محل آنها حمله کند که در این راستا با راکت پاسخ محکمی دریافت کرد. به گفته این مقام 8 تن از طالبان نیز کشته شدند.

در سال 2005 در استان کونار 16 امریکایی بعد از سقوط بالگردشان کشته شده که دردناکترین حادثه برای نیروهای امریکایی بوده است اما حادثه جمعه شب بدترین در نوع خود در تاریخ تعداد کشته شدگان امریکایی در افغانستان با سرنگونی بالگرد بوده است.

سخنگوی ناتو نوع بالگرد را شینوک اعلام کرد.

/5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 166327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هموطن IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 1
    هر چی تفنگداران مست وبی غیرت کشته بشن خیلی خوشحال میشم