فرزند مرحوم آیت‌الله احمد فقیه‌یزدی از پایان چاپ کتاب ‌«عرفان ماه رمضان»‌ اثر جاودان مرحوم آیت‌الله میرزا محمد‌حسن احمدی فقیه‌یزدی (ره) خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد‌جواد ‌فقیه‌یزدی از انتشار کتاب «عرفان ماه رمضان» خبر داد و افزود: این کتاب با دقت فراوان و تلاش های علمی شبانه‌روزی آیت‌الله حاج‌میرزا محمد‌حسن احمدی فقیه‌‌یزدی در بیش از نیم قرن کوشش علمی است که همزمان با نخستین ماه رمضان فقدان این عالم بزرگوار به عنوان ذخیره ارزشمند به جامعه ایمانی عرضه می‌شود.

فرزند مرحوم آیت‌الله احمدی فقیه (ره) اظهار داشت: این مجموعه با دقت فقهی و در ظرایف علمی آثار اهل بیت (ع) و عبادات و دعاهای ماه مبارک رمضان به دنبال سیری است که برای انسان خواهان تعالی مفید است.

وی با بیان این که در کتاب «عرفان ماه رمضان» مسیر سلوک انسانی با راهنمایی اهل بیت (ع) در خلال عبادات و دعاها تشریح شده است،‌ خاطرنشان کرد: در این کتاب آیت‌الله احمدی فقیه‌یزدی مسیر تعالی راستین را آیین و برنامه‌ای دانسته است که در سایه قرآن و اهل بیت (ع) حاصل می‌شود.

بنا بر گزارش ستاد بزرگداشت این عالم ربانی، آیت‌الله‌ احمدی فقیه‌یزدی (ره) از علمای طراز اول و برجسته حوزه علمیه قم بود. وی از ابتداى نهضت انقلاب اسلامى، همواره با حضرت امام خمینى (ره) همگام بود و در تحقق آرمان‌هاى ایشان، تلاشِ نیکو داشت و در پی فعالیت‌‌های سیاسی به همراه همسر و بعضى از فرزندانشان از سوى ساواک دستگیر و زندانى مى‌شد.

از این عالم ربانی تالیفاتی چون احکام القرآن (سلسله درس‌هاى دوره تخصصى علوم قرآن در حوزه‌ علمیه قم)، حاشیه بر مناسک شیخ اعظم انصاری (ره)، حاشیه بر سراج العباد شیخ اعظم انصارى(ره)، تعلیقه بر بخشى از عروة الوثقى، حاشیه بر منتخب المسائل مرحوم سید طباطبایى یزدى (ره)، مقدمه و تعلیق بر قاعده لاضرر مرحوم میرزاى نائینی (ره)، حاشیه بر مناسک امام خمینى (ره)، شرح حدیث بیستم از اربعین حضرت امام و رسالة فی تعیین الفجر فی‌اللیالی المقمرة به جای مانده است.

از نکات برجسته زندگی علمی این عالم ربانی، احیای «سنت جماعت در نماز عید سعید غدیر خم» است که در زمان معاصر، آن را به طرز باشکوهی احیا و اقامه کرد. مرحوم آیت‌الله ‌احمدی فقیه‌یزدی (ره) در شهریور سال 89 و همزمان با لیالی قدر و ایام ضربت خوردن و شهادت امیرمؤمنان حضرت علی(ع) به دیدار حضرت حق شتافت.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 166381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =