۰ نفر
۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۵

هفته نامه سیاحت تجارت نوشت:

هتل‌های عجیب و غریب دنیا هر یک با طراحی متفاوت و خاصی که دارد، نظر افراد خاصی را هم به خود جلب می‌کند. هر یک از این هتل‌ها بنا به دلیلی طراحی شده‌اند و هدف خاصی را هم دنبال می‌کنند، اما تا به حال با خود فکر کرده‌اید اگر هتلی برای علاقه‌مندان به دنیای ماشین ساخته شود، حضور در آن برای این افراد چه لذتی خواهد داشت؟
طراحان و مهندسان آلمانی چنین هتلی را طراحی و ساخته‌اند و دنیای سرشار از لذت برای علاقه‌مندان به اتومبیل و اتومبیلرانی فراهم کرده‌اند.

بهشت ماشین‌سواران!
هتل V8، هتلی لوکس است که در اشتوتگارت آلمان قرار دارد. این هتل به قدری برای دوستداران ماشین جذاب است که آن را بهشت اتومبیل نامیده‌اند. این افراد تلاش می‌کنند حداقل یک شب را در این هتل بمانند و لذت حضور در ماشین‌های مختلف را تجربه کنند. البته دوستداران تاریخ و صنعت اتومبیل نیز حتماً از حضور در این مکان لذت خواهند برد. این هتل اتاق‌های متعددی دارد که در طراحی هر یک از آنها از اجزای مختلف ماشین‌ها استفاده شده و به این شکل، فضایی جذاب و ایده‌آل برای علاقه‌مندان به دنیا اتومبیل فراهم شده است.

خوابیدن در مرسدس‌بنز:

مهمانان این هتل می‌توانند مدت زمان اقامت خود را در ماشین‌های مختلف و متفاوتی بگذارنند. آنها می‌توانند یک روز را در یک مینی‌ماینر کوچک سپری کنند و یک روز دیگر را در مرسدس‌بنزی مدرن استراحت کنند و بخوابند.
البته این هتل در جذب مسافر چنان موفق عمل کرده است که حتی ساکنان محلی هم ترجیح می‌دهند حداقل یک شب در آن اقامت داشته باشند.

این هتل به سفر می‌رود!
شاید تصور کنید که هتل‌های عجیب و غریب دنیا با توجه به چیز‌های خاصی طراحی شده‌اند، این بار هتلی به واقع عجیب را به شما معرفی می‌کنیم که «اورلند» نام دارد و در پاریس برپا شده است. این هتل خاص تنها یک اتاق دارد و آن یک اتاق هم شامل حمام، تختخواب دو نفره و یک سالن کوچک است. با اینکه داشتن تنها یک اتاق، به اندازه کافی عجیب و غریب است، اما طراحان این هتل ابتکار جالب دیگری هم به خرج داده‌اند. از آنجا که هتلی با یک اتاق، ببسیار کوچک‌تر از هتل‌های معمول جهان است، پس می‌تواند قابلیت دیگری نیز داشته باشد. یعنی می‌تواند حرکت کند و به سفر برود! بله، درست است این هتل خودش گردشگر است و سفر می‌کند به همین دلیل هم بسیار ویژه و منحصر‌به‌فرد است.

این هتل تاکنون به سوئیس، آلمان و فرانسه سفر کرده و از مهمانانش پذیرایی کرده است. در حقیقت، حجم این هتل کوچک اجازه می‌دهد تا مسئولان بتوانند به راحتی آن را جابه‌جا کنند و باز هم به دلیل همین حجم کم، می‌توانند آن را در مکان‌هایی متفاوت و خاص قرار دهند، مکان‌هایی که هیچ هتلی را نمی‌توانید در آنجا پیدا کنید. به عنوان مثال، در پاریس این هتل را در جایی قرار داده بودند که منظره‌ای زیبا و دوست‌داشتنی از برج ایفل مقال پنجره‌هایش پیدا بود. شب‌ها، هنگامی که چراغ برج روشن بود، مهمانان تصویری فوق‌العاده از برج را تماشا می‌کردند و می‌توانستند از مکانی که دیگران نمی‌توانند برج ایفل را ببینند. البته همان‌طور که از امکانات و ویژگی‌های این هتل مشخص است، قیمت هر شب اقامت در آن نیز بیشتر از سایر هتل‌هاست، اما اگر فردی بخواهد به یک سفر خاص برود و لذت اقامت در چنین مکانی را تجربه کند، باید این هزینه را هم بپردازد.

هتل اورلند در سال 2002 طراحی و ساخته شد. سپس به مدت 4 ماه در سوئیس قرار گرفت و پس از آن از ژوئن 2006 تا سپتامبر 2007 به لایپزیگ رفت. در لایپزیگ هم ‌مردم می‌توانستند در طول روز این هتل بازدید کنند، اما شب‌ها فقط برای مهمانانی بود که اتاق را از قبل رزرو کرده بودند. برای مقصد نهایی هتل اورلند هم پاریس انتخاب شد و از اکتبر 2007 تاکنون مهمان این شهر است.
هتل هنوز منتظر است تا مقصد بعدی‌اش انتخاب شود، اما در همین 3 منطقه‌ای که حضور یافته تاکنون گردشگران زیادی در قالب تور‌های مختلف از آن بازدید کرده‌اند.

زندگی به سبک موش‌ها!
در فرانسه هتل دیگری هم وجود دارد که شبیه لانه «موش» است. این هتل برای مهمانانش شرایطی فراهم می‌کند که آنها بتوانند چند روزی مانند موش‌ها زندگی کرده و این نوع زندگی را نیز تجربه کنند! ساختمان این هتل که مورد توجه مهمانان و گردشگران قرار گرفته، در شهر نانت فرانسه واقع شده و متعلق به قرن 18 میلادی است. طراحان این هتل عجیب، فضایی مانند لانه موش را برای مهمان‌ها تدارک دیده‌اند گردشگرانی که این هتل را برای اقامت و استراحت انتخاب می‌کنند، می‌توانند از دانه‌های مخصوص غذای موش‌ها چشیده، در چرخ‌های بازی موش‌ها تفریح کرده و در میان علف‌ها بخوابند!
این مجموعه توسط دو معمار طراحی شده و برای گردشگران و ماجراجویانی که به دنبال مکان‌ها و اتفاقات غیر معمول هستند، بسیار جالب و خوشایند است. شاید این ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد، تنها فرصتی است برای تجربه زندگی به شیوه موش‌ها!

30145

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 166499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =