هنوز زمان زیادی از نابسمانی در تنظیم بازار تخم مرغ سپری نشده است.

زمان زیادی تا آغاز سال جاری باقی نمانده بود و بسیاری از شهروندان خود را برای ایام نوروز آماده کرده بودند که یکباره قیمت تخم مرغ خبر سازی کرد.  

هر گونه افزایش قیمت در  روز های پایانی سال بییشتر از روز های دیگر سال خبر سازی خواهد کرد. اتفاقی که یک باره برای تخم مرغ به وقوع پیوست و نگرانی هایی را به وجود آورد.

نگرانی از افزایش قیمت تخم مرغ در روزهای پایانی سال جاری سبب شد وزیر بازرگانی در آن روزها خود به شخصه وارد موضوع شود و در رابطه با آن به این شکل اظهار نظر کند: « در حال حاضر ما از واحد های مرغداری خواهش کرده ایم تا به ما کمک کنند به هر شکلی است محصول را به دست ما برسانند. من نمی خواهم بگویم که وارادت کار سختی است. کشور های همسایه دارند و می توانیم از آنها بخریم اما به دنبال این اصل هستیم تا با اتکا به تولید داخل نیاز ها را رفع کنیم. »

او در بخشی از اظهار نظر ها خود در رابطه با نگرانی هایی که تخم مرع در بازار ایجاد کرده بود، اینگونه افزایش قیمت این محصول را تایید کرد و سپس به این نکته اشاره کرد که بازار به شرایط طبیعی باز گشته است: « در حال حاضر منحنی بررسی قیمت تخم مرغ نشان می دهد که در مقطعی از زمان افزایش قیمت داشتیم و با ذخیره ای که در یکی از اتحادیه ها داشتیم آن را آزاد کردیم و قیمت به شرایط طبیعی بازگشت. »

حدود 150 روز از زمانیکه قیمت تخم مرغ در مدار افزایش قیمت گام برداشت و به 5 هزار تومان در هر شانه رسید می گذرد.

هر چند دیگر خبری از بی ثباتی در بازار این کالا وجود ندارد اما به اعتقاد برخی فعالان بازار، فرا رسیدن روز های گرم تابستان را نمی توان در این رابطه نادیده گرفت چرا که در این فصل از سال مصرف تخم مرغ به شکل چشم گیری با کاهش تقاضا مواجه می شود.   

آخرین بررسی ها نشان می دهد هر شانه تخم مرغ در حال حاضر با قیمت حدود 5 هزار تومان در بازار به فروش می رسد که تقریبا معادل قیمت همان روزهایی است که تخم مرغ به یکباره افزایش قیمت پیدا کرد.

 گفتنی است قیمتی که برای هر کیلوگرم تخم مرغ در حال حاضر اعلام شده 2400 تومان است.

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 166629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
    0 0
    کیلویی 3000 تومان در حال حاضر به مشتری تحویل میشود. تنظیم بازار
  • عباس IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
    0 0
    خواب ديدي خير باشه من يک شانه تخم مرغ معمولي(نه ويژه)را شش هزار تومان خريدم.
  • بدون نام IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
    0 0
    آقا کوچه شما کجاس ارزون میدن من سر کوچمون خریدم کیلوئی3300 خدارا شکر تورم هم نداریم