رییس کیسیون آموزش مجلس دکتر عباسپور می گوید مجلس به دنبال بازگشت رشته های حذف شده علوم انسانی است و در این باره از مسئولان پاسخ قانع کننده ای می خواهد.

 زهرا تالانی: موضوع حذف 23 رشته علوم انسانی از معتبرترین دانشگاه علوم انسانی به مجلس هم کشیده شد و قرار است که در هفته آینده مسئولان وزارت علوم و سازمان سنجش در این باره به نمایندگان پاسخ دهند. در همین باره  علی عباسپور رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات به خبر آنلاین می گوید که بهتر است داوطلبان علوم انسانی فعلا برای انتخاب رشته عجله نکنند تا تکلیف این موضوع مشخص شود، چون ما تصمیم داریم این رشته ها را دوباره دایر کنیم.

وی ادامه می دهد: همچنین بهتر است داوطلبان در انتخاب دانشگاه پیام نور هم دقت کنند چون به دلیل عدم کیفیت این دانشگاه، از امسال مدرک آن معادل می شود.

همانطور که اطلاع دارید  ۲۳ رشته علوم انسانی از دانشگاه علامه طباطبایی حذف شده است.آیا در این باره مجلس اقدام خاصی انجام نمی دهد؟

مجلس هیچ‌گونه توجیهی مانند بحث بازنگری درعلوم انسانی و یا بهانه افزایش ظرفیت دکترا را نمی پذیرد چون تمامی این رشته‌ها از تنوع بالایی برخوردار بودند و حذف آنها به دلیل و بهانه‌ای قابل قبول نیست. برای همین از مسئولان وزارت علوم و سازمان سنجش برای پاسخگویی درباره این موضوع دعوت کرده ایم. به نظر ما در کمیسیون باید در دانشگاه پیام نور تجدید نظر شود.

اما مسئولان دانشگاه اعلام کرده اند که رشته ای حذف نشده بلکه ظرفیته ها امسال  صفر شده و از سال بعد امکان پذیرش وجود دارد؟

بله. مسئولان اعلام می‌کنند حذف این رشته‌ها به دلیل بازنگری در سرفصل دروس آنها بوده است؛‌ اما بازنگری که منجر به حذف رشته‌های علوم انسانی شود به هیچ وجه مورد قبول ما نیست.

اصلا قبول نداریم که بازنگری بهانه‌ای برای حذف برخی از رشته‌ها باشد، بسیاری از رشته‌هایی که حذف شده‌اند ارتباطی به بازنگری علوم انسانی ندارند در واقع بازنگری به رشته‌هایی مربوط می‌شود که دارای تئوری‌های غربی باشند و ما بخواهیم آنها را با اندیشه‌های اسلامی جمع کنیم؛ ‌اما حذف رشته‌ای مانند مترجمی زبان انگلیسی چه ارتباطی به بازنگری در علوم انسانی دارد؟من اطلاع دارم که رتبه نخست کنکور امسال برای تحصیل در رشته روان شناسی بالینی اعلام تمایل کرده بود که این رشته حذف شده است. 

  از طرفی آقای شریعتی رییس دانشگاه علامه طباطبایی اعلام کرده که به دلیل اشباع شدن رشته های کارشناسی ارشد و دکترا این رشته ها در مقطع کارشناسی حذف شده است؟

به هیچ وجه این توجیه نیز قابل قبول نیست که به دلیل دکترا و یا کارشناسی ارشد رشته‌های مقطع کارشناسی را حذف کنیم، دانشگاه باید مجموعه‌ای از مقاطع مختلف و با رشته‌های متنوع باشد.

  فکر می کنید چه زمانی نتیجه رایزنی های شما جواب دهد؟

ما همچنان در حال رایزنی و گفت‌وگو با مسئولان وزارت علوم هستیم که در رابطه با ظرفیت رشته‌های حذف شده تجدیدنظر کنند و این مشکل اصلاح شود، زیرا دلایلی که در این رابطه بیان می‌شود قابل قبول نیست. امیدوارم تا قبل از پایان مهلت انتخاب رشته این مشکل حذف شود و از ابتدای مهر این رشته در دانشگاه علامه طباطبایی دایر باشد.

شما به تجدید نظر در دانشگاه پیام نور اشاره کردید. منظور شما چه تغییراتی بود؟

ما شاهد هستیم که آموزش در دانشگاه پیام نور از کیفیت بسیار پایینی برخوردار است و  در برخی از دانشگاهها که با 70 درصد ظرفیت کار می کنند 4 تا 5 عضو هیات علمی دارند. بارها از مسئولان دانشگاه و وزارت علوم خواسته ایم که به کیفیت دانشگاه اهمیت دهند که متاسفانه تاکنون نتیجه نگرفته ایم ،برای همین در کمیسیون قرار است به تصویب برسانیم که مدرک پیام نور معادل باشد. برای همین  بهتر است دانشجویانی که امسال قصد انتخاب رشته در این دانشگاه دارند نسبت  به این موضوع واقف باشند و با علم به این موضوع دانشگاه پیام نور را انتخاب کنند.

آقای دکتر، علاوه بر علوم انسانی ما در رشته علوم پزشکی هم مشکل داریم؟

بله. امسال که دانشگاه علوم پزشکی ایران با دانشگاه تهران ادغام شد، ظرفیت پذیرش در رشته‌های علوم پزشکی را تا ۱۰۰ نفر کاهش دادند و این موضوع به مصلحت کشور نیست.جای تعجب دارد که بعد از ۱۵ سال که فضای آموزشی کشور را بیش از چهار برابر افزایش دادیم و امکانات و اعتبار برای آنها مشخص کردیم،  امروز ظرفیت رشته‌ها را کمتر سال ۴۷ اعلام کنیم.

23245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 166905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 68
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 2
    فقط به مجلس کشیده میشه بعد همونجا حل میشه اونا هم تایید و تحسین میکنند و اب از اب تکان نمیخوره حالا ببینید کی گفتم
  • بدون نام IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    6 1
    گل بود به سبزه نیز آراسته شد.دانشجوهای پیام نور بیشتر از همه دانشجوهای دیگه زحمت میکشن چون نه جزوه دارن نه استاد دیگه انصاف نیست مدرکشونم معادل کنین.دلم سوخت.
    • بدون نام IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
      0 2
      نه بابا
  • مهدی IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 6
    بدون نام عزیز! پس تکلیف علم ودانش وسواد چی میشه؟من خودم پیام نوری هارومیشناسم.اکثرابیسوادن ولی مدرکو میگیرن.خودشونم تقصیری ندارنا.درس های اصلی شون که نیزبه کلاس واستادوتدریس داره مجبورن "خودخوان" پاس کنن.
  • بدون نام IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    4 2
    این چه مسخره بازیه مدرک معادل دیگه چیه؟خب بیان از دانشجویان پیام نور و دانشگاههای دیگه امتحان بگیرن ببینن سطح علمی کدومشون بالاتره.اگر هم وقت ندارن خب یه نگاهی به آمار قبولی ارشد وقت زیادی نمیگیره.
  • علیرضا GB ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    3 2
    این چه طلمیه آخه پدرمون در اومد اینقدر درس خوندیم بچه های پیام نور از دانشگاه های دیگه قویترن خودمونو کشتیم تا به اینجا رسیدیم حالا که داریم فارق التحصیل می شیم تازه می گن معادل می دن از اول می گفتن پامونو تو پیام نور نمی زدیم
  • ... IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    4 2
    مگه دست شماست كه معادل كنين يا نكنين با يه اقدام عجولانه با سرنوشت تمام دانشجويان پيام نور بازي نكنين
  • بدون نام IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    3 3
    چرابعضی ها اشتباه میکنند.دانشجوی پیام نورخیلی باسوادتر میشه چون منابع دروس راکامل میخوانه تا مسلط نشه قبول نمیشه ولی دانشگاهای دیگه جزوه هست ونظرشخصی استاد.
  • بدون نام IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    3 1
    ما دانشجویان پیام نور فنی مهندسی تهران مرکز حاضریم از نظر اطلاعاتی و تحصیلی با دانشجویان تمام دانشگاهها رقابت کنیم این گوی و این میدان
  • sedd DK ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    4 3
    با توجه به سابقه تدریسی که در دانشگاه آزاذ، پیام نور و سراسری دارم، نمره 0 تا 9 دانشگاه های سراسری و مخصوصا آزاد به راحتی به 15 و یا حتی بالاتر قابل تغییر است، بعلاوه امتحان از یک جزوه بسیار معمولی که سوال ها نیز مشخص است گرفته میشود و دانشجو نحوه مطالعه کتاب رو یاد نمیگیره. این در حالی است که پیام نور چه در امتحانات، نمره ها و چه در کتابها از معیارهای خیلی مشخص و خوبی پیروی میکند.
  • بدون نام IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    5 1
    اگردانشجوخودش اهل تلاش وتحقیق نباشددربهترین دانشگاه هم باشدبازهم بیسوادبارمیاد.باتوجه به پیشرفت تکنولوژی وجوداستادوکلاس زیادبچشم نمیاد.دانشجویی میشناسم که هنوزترم دوم رشته کامپیوتردرپیام نورمشغوله سایت طراحی میکنه ولی دانشجوی دولتی درآستانه فارغ التحصیلی حرفی برای گفتن نداره.
  • دی IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    4 2
    واقعا که؟ اخه یکی نیست بگه از کجا فهمیدید پیام نوری سطح علمیش پایینه؟ حداقل برید ببینید چند درصدقبول شدگان ارشد پیام نوری هستن؟ چرا راحت تصمیم میگیرید؟کاری نداره امتحان میدیم معلوم میشه کدوم دانشگاه سوادش کمتره کدوماش بیشتر
  • ali IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 7
    اموزش تو پیام نور زیر صفر هست این دانشگاه نباشد بهتر است چون فقط به دانشگاه مدرک سازی تبدیل شده است من که 3 سال بی خودی وقتمو صرف کردم چیزی عایدم نشد انصراف دادم
  • بدون نام IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    2 1
    یعنی چی؟!! این چه مسخره بازیه!! اول دانشگاه رو می زنن بعد مدرکشو معادل می کنن آقا شما با وزارت علوم مشکل داری چرا دانشجویان پیام نور باید فدای مشکلات شما بشن !!! خوب اینجوری مشکلات پیام نور حل میشه آقای نماینده مردم!!!!
  • بدون نام IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 1
    تو رو به اون خدایی که میپرستید این کارو نکنید . بخدا درس خوندن تو دانشگاه پیام نور کم زحمت نیست .دانشجوی بیچاره دنبال درس میره نه استاد جزوه میده نه امتحاناتش دست استاده یه کتاب معرفی میکنن حالا بدو دنبال مطالب .
  • بدون نام IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    1 1
    این مسخره بازی ها دیگه چیه تکلیف این همه دانشجو پیام نور چی میشه کی جوابگو هست؟
  • بدون نام IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    1 2
    لطفا فکر کنید ببینید آیا این کار درست است با کسانی که ورودی سالهای قبل هستند پس از این همه تلاش مدرک معادل داده شود ؟و به این سبب درس را نصفه نیمه رها کنند و ناامید شوند؟!!
  • بدون نام IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    2 1
    سلام، من دانشجوی فنی مهندسی دانشگاه پیام نور هستم و حاضرم با کلیه دانشجویان دانشگاههای دیگه از نظر علمی رقابت کنم، فقط به دلیل شاغل بودن دانشگاه پیام نور را انتخاب کردم، این انصاف نیست مدرکم معادل بشه.
  • هادی IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 4
    دوستان عزیز ! دانشگاه با دبیرستان فرق می کنه . اون دبیرستان خوبه که از روی قبولیش تو کنکور یا المپیاد مشخص میشه . برای دانشگاه خوب معیارهای دیگه ای مطرحه از جمله همین نسبت عضو هیئت علمی به دانشجو که ایشون اشاره کردن . برای آشنایی با این معیارها می تونید به سایت چند تا از موسساتی که هر ساله رتبه بندی دانشگاه های جهانو اعلام می کنن مراجعه کنین .
  • بدون نام US ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    1 1
    آخه چرا ديواري كوتاهتر از ما پيام نوري ها پيدا نميكنين...اينهمه درس بخون آخر آقايون ميان ميگن بايد مدرك معادل شه!اين ديگه چه طرزشه بجاي اينكه بگن بايد درست كنيم دانشگاه رو تا دانشجوها كمتر سختي بكشن!اين كجاش انصافه؟؟!!!
  • بدون نام CA ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 1
    مخالفیم
  • بدون نام IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    1 1
    لطفاً شما مسئولین مشکلاتتونو طوری حل کنین که دودش تو چشم دانشجو نره!، اگه هئیت علمی ها مشکل داره دانشجویی که با اینهمه سختی خودش داره درس می خونه نباید مدرکش معادل بشه!!!
  • آرش IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 3
    مهندسی عمران اونم تو پیام نور؟؟؟!!!اینا کلاس واسه نشستن ندارن،آزمایشگاه ها رو چیکار میکنن؟
  • سمانه IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    2 1
    دست گلتون درد نکنه این همه هزینه رفت و امد پدرمون در اومد با این امتحانات سخت و منابع فضایی درس خوندن و امتحان دادن کو کجاست اون حرفها که میگفتید بار علمی دانشجویام پیام نور از باقی دانشجوها بالاتره؟ آخرشم مدرک معادل به این همه دانشجو خدا ازتون نگذره
  • مریم IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    2 3
    تنها جایی که معنی واقعی دانشجو تحقق پیدا می کنه پیام نوره !!!!!!!!!!!!!! چون هیچ نمره ای دست استاد نیست و ما پیام نوریا به جای یه جزوه 20صفه ای باید از یه کتاب 500 صفه ای نمره بگیریم! مسئولین نمیتونن اینجوری به ناحق تصمیم بگیرن .......
  • پیام نوری IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 1
    بدلیل اینکه لینک داده شده خبرتون به پر بازدیدترین سایتها ووبلاگهای پیام نوری منتظر سیل اعتراضها باشید
  • سیدمهدی موسوی IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    2 1
    به یک ناتراشیده در مجلسی برنجد دل هوشمندان بسی اگر برکه ای پر کنند از گلاب سگی در وی افتد کند منجلاب
  • هومان IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    3 1
    مسلمآ سطح علمی دانشگاه پیام نور از دانشگاه آزاد بالاتر است چون خود دانشگاه آزادیا اعتراف دارن که اگر نمره کم بیارن با پول حلش میکنن ولی در پیام نور چنین چیزی غیرممکنه چون نمره رو کامپیوتر میده وتغییرش غیرممکنه
  • بدون نام IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    1 1
    وبازهم یه تشویش اذهان ویه برهم زدن آرامش جوانان جامعه.انشاا...این آقا که این نظر را اعلام کردند دربرابر مقامات مافوق خود پاسخ فانع کننده ای داشته باشتند. درحالیکه چندین سال است که دوره های معادل کلا منسوخ شده حال این جناب با این خبر تا چند روز به عنوان تیتر اول اخبار و رسانه ها خواهدبود.خواهشمند است رییس محترم مجلس ورییس جمهور محترم واکنش قانونی وشایسته به این جناب نشان دهند.
  • امیر قاسمی CH ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 1
    نتیجه بی مسئولیتی مسئولان همین هست روزی که واسه کل کل با دانشگاه آزاد در پیام نور رو 4 تاق باز کردین و به این همه دانشجو امید واهی دادید به این رو زها فکر نمیکردید واستون متاسفام که آینده این همه دانشجو رو به بازی گرفتید جای اینکه بیاید صورت مسئله رو پاک کنید باید قضیه رو حل کنید.والا باید جوابگوی خیلی از چیز ها باشید.
  • امیر IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 1
    نترسید، نگران نباشید وزارت علوم رشته های حذف شده را بر می گرداند و مجلس هم مجددا" تا اطلاع ثانوی وقت می دهدو تا اون زمان هم مدارک معادل نیست و بعد از مدتی همه چیز یاد می رود. مانند ترمز ABS و توقف تولید فلان ماشین بعدا" همه چیز با جلسه حل می شود.
  • دانا IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 1
    دانشگاهها رو کردن بنگاه اقتصادی حتی سراسری ها تو واحدهای پردیسشون از آزاد هم گرونتر دارن شهریه میگیرن اونوقت این آقا بند کرده به رشته هایی که هیچ سودی واسه دانشگاهها نداره! الان ارشد رشته های فنی هم بازارکاز درست و درمونی تو این کشور نداره، چه برسه به رشته هایی که حذف شدن!
  • دانا IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 2
    کی میگه پیام نوریها بی سوادن؟ آقای مهدی خان! درصد قبولی دانشجوهای دانشگاه پیام نور در کنکورهای کارشناسی ارشد رو با آزاد و غیر انتفاعی مقایسه کن اونوقت میبینی که دانشگاه آزاد سهمش خیلی کمتره! لطفا از رو تعصب حرفی رو نمیدونی نزن
  • سید پارسا مهدوی IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 1
    اقای دکتر اگه یه دانشگاه دانشجو محور و خوب وجود داشته باشه، دانشگاه پیام نور است.... شما هم به فکر وظایف اصلیتون باشید!!!
  • بدون نام IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    2 1
    آیابه این راحتی می توانید برای آینده یک عده زیادی دانشجو یک شبه تصمیم بگیرید ؟!!!! نماینده محترم آیا اگر فرزند خودت هم جز این دانشگاه بود همین تصمیم را می گرفتی؟!!! این مثل این می ماند که قیمت طلا را داده باشیم ومس تحویل بگیریم...!!! لطفا اگر مشکلی با کادر آموزشی خود دارید آن را درست کنید نه اینکه از سر دانشجوی بدبخت که خودش دنبال خواندن تمام مطالب کتابها بدون جزوه (مثل دانشگاه های...) میرود درآورید . با اطمینان می گویم که خدایی هم هست ....
  • daniyal IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    2 1
    تکلیف منی که 7ترم مهندسی نرم افزار خوندم بااین رفرنسای سنگین و استادای بی سواد بابام دراومده90تا پاس کردم از بس امتحاناشون سخته حالا یه عده شب میخوابن صبح بلند میشن می خوان مدرکو معادل سازی کنن بابا تورو قرآن انقدر با زندگی مردم بازی نکنید
  • بدون نام IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 2
    بهتره تمام دانشگاه های ایران یک 20 سالی تعطیل بشه تا بیش از این گند زده نشه
  • مازیار US ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    2 7
    دانشگاه پیام نور باید حذف بشه از سیستم آموزش نه کلاسی داره نه استادی میاد تعطیله تعطیله
  • محمد IR ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    1 1
    دوستان غیر پیام نوری بودنن که هیچ اجباری تو خودخوان بودن درس ها نیست و تازه بعضی از درسا مثه آزمایشگاه ها و عملی ها و پروژه اجبارا کلاس داره. پیام نوری ها برای 12 شون هم زحمت میکشن، ولی آزادی ها با بی خیالی 16 هم می گیرن.
    • یک دوست IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۶
      0 0
      اتفاقاٌ شما همه را با یک چوب نزنید من خودم با کلی درس خوندن استاد به بدبختی یک نمره قبولی به آدم می دهد سطح دانشگاه آزاد در حال بین المللی شدن است در حالی که پیام نور در حال در جازدن شما بدون اینکه اطلاعی داشته باشی بی خودی حرف نزن آزاد خود را از بقیه جدا کرده و در حال جلو زدن از د انشگاه های سراسری است امکانات آموزشی پیشرفته و اساتید خوب و کیفیت آموزشی دانشگاه آزاد یک سروگردن بیشتر از پیام نور است
  • مریم IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 1
    این در حق دانشجوهایی که اینقدر با زحمت بدون استاد کتابهای با حجم بالا و سنگین رو می خوانند و پاس می کنند اجحاف است
  • افسانه IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 1
    دانشجوهای پیام نور بیشتر از همه جا درس می خونن و استاد درست و حسابی هم ندارن حالا باید اینجوری قدردانی بشه آخه این درسته خوب اینو از اول بگید نه حالا مدرک معادل یعنی چی؟
  • بدون نام IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    1 1
    واقعا برای مسئولین امر متاسفم که بدون هیچ اطلاعاتی این چنین صحبت میکنند اگر خواهان افزایش کیفیت در این دانشگاه هستید با افزایش اعتبارا ت مالی میتوان چنین کاری انجام داد
  • آیناز IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 1
    این جدا بی رحمیه بیچاره ما پیام نوری ها با این زحمت درس بخونیم اینم آخرش
  • آیناز IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    2 1
    چرا نظر ها رو نشون نمی دین همه اعتراض کردن چرا تو سایت دیده نمی شه
  • بدون نام IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    2 1
    توی این مملکت به جای حل مسیله همیشه سعی شده صورت مساله حل بشه . به جای اینکه مدرک رو معادل کنید چرا چاره ای برای بالا بردن به قول خودتون سطح علمی نمیکنید . کم پولی از بچه های پیام نور نمیگیرید که نتونید هزینه استاد و تجهیزات کنید . البته با این کارتون راه را برای پذیرش دانشگاههای خارج از کشور هموار می کنید .
  • محمد IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    1 2
    این آخر بی انصافیه ما به خاطر شاغل بودن اومدیم پیام نور دانشگاه آزاد هم در س خوندیم اونجا خیلی راحت تر بود اما اینجا خیلی خیلی سخته نمره 12 اینجا ارزش 18 آزاد رو داره حالا معادل یعنی چی؟
    • فیلید مارشال IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۶
      1 1
      نخیر دوست عزیز دانشگاه آزاد در دروس رشته خودت اتفاقاٌ پدرت را درمی آورند تا یک نمره آن هم ناپلونی بهت بدهند و واقعاٌ ما باید قبول کنیم که سطح دانشگاه آزاد یک سروگردن بالاتر است من چون این حرف را میزنم برای اینکه خودم همزمان دانشجوی پیام نور هستم و چند بار در جریان وضعیت آن بودم چیزی را با هم مقایسه کنیم که قابل مقایسه باشد دانشجویان پیام نور باید خود را با دانشجویان علمی کاربردی مقایسه کنند نه با دانشگاه آزاد ، دانشگاه آزاد فقط با دانشگاه های سراسری رقابت می کند.
  • محمدی IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 1
    دوستان خدارو شکر با حمایت سایتهای خبری پیام نور این قضیه ختم شده است. با تشکر از سایت پیام نورنا برای اعتراض به این قضیه WWW.PNUNA.COM پایگاه خبری دانشجویان پیام نور - حتما" سر بزنید و اعتراض خود را اعلام کنید
  • دی IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 2
    اگه قرار باشه با دانشگاه جهان بسنجیم خیلی خنده دار! میدوند چرا ؟ چون ایران اسم دانشگاههاش معلومه تو لیست معتبرترین دانشگاهها از لحاظ کیفیت و هیئت علمی کجاست!!!!!!!!! بازم میگم اونایی که میگن پیام نور سطحش پایینه یا جزو کسانی بودن که اخر ترم یادشون می افتاده درس بخونن یا دوستانشون از این دسته بودن در غیر این صورت پیام نور جوابگو نیاز ما هست
  • الشتری IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    1 2
    ایا عباس پور حاضر است با بنده که دانشجوی دکترای پیام نور هستم در رشته خودش امتحان بدهد
  • بهزاد IR ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    0 1
    آقای عباسپور خودش دانشگاه داره و تو این موقعیت (انتخاب رشته)این موضوع را بخاطر تبلیغ مطرح کرده اگه راست میگه فعلاً صبرکنه بعد بررسی کنن ببینن سطح علمی دانشجوی کدام دانشگاه بالاتره&ما توی پیام نور یا دانشجویان دانشگاه خودش!!!!!!!!!!
  • دی IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    0 1
    سلام خبر جدید!!!!!!1 دیشب تو اخبار گفت این خبر معادل سازی شایعه بیش نبوده و داوطلبان پیام نور راحت انتخاب رشته کنند وادامه تحصیل دهند پیام نور زیر نظر وزارت علوم است و تغییراتی رخ نداده است
  • بدون نام IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    0 1
    اینکه دانشگاه پیام نور استاد به درد بخور نداره تقصیر دانشجو نیست.بنابراین یک فکری به حال نارسائیهای پیام نور بکنید نه اینکه زحمت چند سال یک دانشجو را بی اجر کنید.
  • بدون نام IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    1 2
    بدبخت پیام نوریها که شدن گوشت قربونی!!!
  • مصطفی IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    0 3
    مزخرفترین سیستم اموزشی دنیا پیام نور است نه استاد دارد نه هیات علمی و نه کلاس تعطیل تعطیل است ... خدا شاهده درش را تخته کنن اب از اب تکان نمی خورد
  • بدون نام IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    1 1
    به جای ارتقای کیفیت دانشگاه میخوان مدرکشو معادل کنن؟
  • بدون نام IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    1 1
    1) راه حل باید معطوف به علت و نقص باشد. تغییر در مدرک، تغییر در معلول است و غلط! 2) مدرک معادل فرایندی نامطلوب است، پس باید حذف شود و نه تقویت! به هر حال، مدرک فرد تحصیل کرده یا گواه علم او است یا نیست! 3) دانشجویان پیام نور با کتاب های سنگین و دشوار و ناعادلانه و غیر منطقی(از نظر حجم در طول یک ترم) مواجه هستند. مسئولان بهتر است برای تمام دانشگاه ها، جزوات استانداردی را به عنوان مرجع استاندارد آموزشی معرفی کنند.
  • محسن IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
    4 2
    من خودم فارغ التحصیل پیام نور در رشته مهندسی کامپیوتر (نرم افزار) هستم و رتبه ام در کنکور کارشناسی ارشد نرم افزار 25 شده . حالا کی میگه کیفیت پیام نور پایینه.
  • sahar IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
    4 1
    خدا ایشالا ازتون نگذره که اینجوری با سرنوشت ما بازی میکنید دانشجوهای بی سواد سراسری و ازاد باید با خیال راحت درس بخونن اونوقت ما که یه عمر داریم زحمت میکشیم......
  • بهار IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
    3 1
    ابرویی که ریخته شده رو چه کسی جمع میکنه؟؟هان؟چرا ارزش پیام نور رو کم جلوه میدن؟هااااااان؟
  • دی IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
    1 1
    دمت گرم اقا محسن جواب اونایی که میگن پیام نور ارزش علمیش پایینه!
  • سعید IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
    1 1
    این بیانات همه اش دسیسه دانشگاه آزاد و دانشگاه هایی است که به عنوان واحد بین الملل در ایران فعالیت می کنند و هزینه های سنگینی را به مردم تحمیل می کنند.مسلما وقتی میشه با پرداخت ترمی 400 هزار تومان در دانشگاه پیام نور مدرک مورد تایید وزارت علوم گرفت کسی نمیره دانشگاه ازاد ترمی 1 میلیون یا حتی بیشتر هزینه کنه.
  • سيما IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
    2 1
    واقعا كه خيلي حرفه !!! ادم بي استاد بي كلاس درس بخونه !!! بعد يه عده ادم بيان بگن سطح علميش پاينه !!! والا ما با هوش تر از اونايي هستيم كه امكانات داران كلاس داران استاد داران بعد تازه ما از اونا بهتريم ! دانشگاه ازادو كه اصلا بي خيال پيام نور در حقش كوتاهي شده !
  • مهی IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    0 4
    واقعا برای این دانشگاه متاسفم که هیچ کس قبولش نراره وواقعا حق دارن قبولش نداشته باشن درسی که من قبول شده بومو انداختن بعد از یک سال میرم میبینم دهش کردن واقعا اسم مهد کودکم برای این دانشگاه زیادیه کاش پام میشکست پیام نور نمیرفتم سطح علمی استاد و دانشجوهاشم بسیار بسیار پایینه
  • بدون نام IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
    0 3
    بابا توروخدا یه ذره رحم داشته بشید نامردیه بهترین دانشگاه های دنیا فقط ازاد
  • h IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    0 4
    فقط ازاد
    • ش IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۶
      0 4
      من هم با نظر شما مهندس کاملاٌ موافقم.