وزیر آموزش و پرورش گفت: "چندین خبرگزاری از جمله خبرآنلاین در این باره نظر سنجی کرد و 78 درصد با این موضوع موافق بودند."

وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری غروب امروز با خبرنگاران گفت: "انتشار اخبار، موضوع بسیار مهمی است که باید درباره آن  به شدت حساس بود. چون ممکن است اخباری که منتشر می شود، مسایل زیادی را به دنبال داشته باشد."

حاجی بابایی گفت: "به طور مثال دیده می شود که کسی آماری را می دهد که فلان تعداد یا فلان تعداد جوان، دارای مشکل هستند، به اندازه ای این خبر تاثیر منفی می گذارد که نمی توان اصلا درباره آن نظر دارد و اگر هزاران مسئول نیز تلاش کنند، نمی توانند تاثیر منفی آن را پاک کنند."

تلاش می کنیم نوبت بعدازظهری در مدارس نداشته باشیم

وی در ادامه گفت: "تلاش ما در آموزش و پرورش این است که نوبت بعدازظهری را در کلاسها لغو کنیم. ما هزاران کلاس داشتیم با در بعدازظهرها روی خط تراکم بودند و به صبح منتقل شدند. در شهر تهران 5 هزار مدرسه دولتی و غیر دولتی وجود دارد که تنها 403 مدرسه، نوبت بعدازظهر دارند."

حاجی بابایی افزود: "هر قدر هم تلاش کنیم تمام مدارس به صبح منتقل شود، ناگزیر تعدادی از آنها در بعدازظهر خواهد ماند، چون فضای لازم را نداریم. به آنها گفته ایم هر طوری که سال قبل بوده اند، امسال نیز عمل کنند."

وزیر آموزش و پرورش پیش از این گفته بود امسال هیچ مدرسه دو شیفته ای در ایران وجود نخواهد داشت. او همچنین می گوید: "تلاش ما بر این بود که تمام کلاسهای بعدازظهری به صبح منتقل شود، ولی امسال 80 درصد کلاسهای بعدازظهر به نوبت صبح منتقل شده اند."

حاجی بابایی  افزود: "هر جایی که خانواده ها و انجمن اولیا و مربیان، توافق دارند، کلاسها در صبح و بعدازظهر چرخشی باشد و در صورتی که توافق ندارند، باید نوبتها فیکس باشد.از ما می پرسند که چگونه می توانند دختران در بعدازظهر که اذان می گویند به خانه ها بازگردند، ما در جواب می گوییم سالهای قبل هزاران مدرسه راهنمایی و دبیرستان دخترانه در بعدازظهر بودند که یک ساعت بعد از اذان مغرب به خانه بر می گشتند، اینها حالا در روشنایی روز درس می خوانند و به خانه ها باز می گردند."

حاجی بابایی توضیح داد: "مدیران کل استانها در ماه دو روز به تهران می آیند و مشکلات را یک به یک چک می کنیم. روزی که کلاسهای بعدازظهری نداشته باشیم، باید جشن بگیریم."

نظرسنجی خبرآنلاین نیز تعطیلی مدارس را تایید کرد

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سئوالی درباره تعطیلی کلاسهای درس در پنجشنبه گفت: "در طول صد سال قانونگذاری، قانونی درباره این که چه روزی دانش آموز درس بخواند، نداریم."

حاجی بابایی در ادامه توضیح داد: "تعیین این که دانش آموز چند ساعت درس بخواند و در چه روزهایی، از اختیارات شورای عالی آموزش و پرورش است که وجاهت قانونی دارد. در این شورا، 8 وزیر عضوند و رئیس آن نیز رئیس جمهور است. سه فرهنگستان در آن عضو دارند، از روحانیت نیز یک مجتهد که در حال حاضر آقای مصباحی است، حضور دارند، معاونین وزارتخانه و نماینده معلمان نیز عضویت دارند. اینها تصمیم گیران اصلی درباره مسایل آموزش و پرورش هستند."

حاجی بابایی این چنین نتیجه گرفت که: "در حال حاضر، مقطع پیش دانشگاهی 4 روز درس می خواند، قانون هم نمی خواهد. قانون مدیریت خدمات کشوری می گوید کار به جز مدارس و دانشگاه ها، باید 6 روز باشد. اما اگر آموزش و پرورش بخواهد 5 روز در هفته به دانش آموز درس بدهد، نیاز به قانون ندارد. دوستان در مجلس نیز درباره این موضوع کاملا اطلاع دارند."

وی ادامه داد: "الان خیلی از مدارس را این طوری داریم که حدود 25 سال است 5 هزار مدرسه شبانه روستایی ما پنجشنبه ها تعطیل هستند. مدارس نمونه دولتی نیز پنجشنبه ها تعطیل هستند. دوستان نماینده ما در مجلس این را می داند و قطعا نیز همکاری خود را خواهد داشت."

وزیر آموزش و پرورش گفت: "چندین خبرگزاری از جمله خبرآنلاین در این باره نظر سنجی کرد و 78 درصد با این موضوع موافق بودند. کشورهای خارجی نیز روی این موضوع کار کرده اند. خبرهایی که داریم نشان می دهد حدود 80 درصد نظر داده اند و می گویند با این موضوع موافق هستند."

نکته اینکه در نظرسنجی خبرآنلاین، 70 درصد کاربران خبرآنلاین موافق تعطیلی روزهای پنج شنبه بودند. 

47/233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 167054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    1 0
    طی این چند سال تغییرات بسیاری در نظام اموزشی اتفاق افتاده که بسیاری از انها به تعلیم و تربیت کشور اسیب رسانده برای مثال: 1- حذف مدارس نمونه مردمی 2-دو مدیر نمودن مدارس دو نوبته 3-تغییرات پیاپی کتب درسی 5-تغییرات در روشهای تدریس 6-تغییرات در روشهای ارزشیابی درمقطع ابتدایی (روش توصیفی) 7- تعطیلی پنجشنبه ها 8-یک نوبته نمودن مدارس دو نوبته بدون در نظر گرفتن فضای مناسب اموزشی 9-......
  • شادی IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    1 0
    راستش من واقعا با این طرح موافغقم چرا که در این صورت بچه های روستاهای اطراف نیز برای تدریس توانسته به شهر آمده و تعطیلات آخر هفته را در پیش خانواده های خود بگذرانند در ضمن اگر این طرح عملی شود محبوبیت وزیر آموزش و پرورش به کوری چشم حسودان زیادتر خواهد شد
  • علی IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    (ادامه نظر مهدی) حال اگر ما بخواهیم فقط به اشکالات بند 2 اشاره کنیم این است که بسیاری ازامکانات وتجهیزات مدارس دو نوبته به لحاظ دو مدیره بودن مدرسه در حال نابودی و خرابی میباشد. در نظام تعلیم و تربیت کشور تصمیمات باید کارایی چندین ساله داشته باشد نه اینکه با تغییر وزیر این نظام اموزشی شخم زده شود.
  • بدون نام IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    چرابادیگرنظرات کاربران مخالفید این همه انتقادمی کنند نمیبینی تعریفت کردن فوری قبول کردی؟
  • بدون نام IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
    0 0
    وزیری که هنوز حق ونا حق نمیشناسه ولش کنین شرکتی های بیچاره با اینکه در آزمون قبول شدند ولی بازهم با چند سالی بیکار بشینن. ولی خدا با ماست..
  • روح اله IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
    0 0
    تعطيلي پنج شنبه مانند بيشتر برنامه ها غير كارشناسي(يا تنها داراي جنبه اقتصادي)مي باشد
    • بی نام A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      0 0
      با سلام و عرض ادب اينجانب چون سرپرست خانواده مي باشم با مشكل مواجه شده و با يك نوبت بودن مخالف هستم و از طرفي براي دانش اموزان ابتدايي خسته كننده مي باشد كه تا پايان ساعت 1 بمانند بهتر است كه به روال سابق درايد تا بازده كار بالا رود.
  • مسعود سعیدی IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
    0 0
    خواهشمندیم در مورد استخدام معلمان سال 86 که بررسی پرونده هایشان توسط گزینش با تاخیر صورت گرفته ودیر رای داه ودر حال حاضر استخدام تهران به دلیل اینکه مجوزهای برنامه 4 تمام شده از استخدام سر باز می زنند ومی گویند دستور وزیر لازم است پیگیری ودستور دهند شماره پرونده 96334/710
  • سما IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
    1 0
    چرا دانش اموزان مدرسه ی میعاد که یک مدرسه ی دولتی است باید پول پرینتر مدرسه را بدهند؟
  • اکبر IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
    1 0
    مورد تایید است