مروری بر حوادث جهان در جمعه 21 مرداد 1390:

زلزله در چین

در پی زلزله پنج و هشت دهم ریشتری که دیشب در منطقه کاشغر در استان مرزی سین کیانگ در شمال غرب چین بوقوع پیوست بیست و شش نفر مجروح شدند. به گزارش واحد مرکزی خبر از پکن، رسانه های چین امروز به نقل از مقامات امداد و نجات این منطقه گفتند براثر این زمین لرزه همچنین سی واحد مسکونی آسیب دید.

 

کارخانه چینی سی.ان.آر  54 قطار پر سرعت را فراخواند

کارخانه دولتی تولید قطارهای پر سرعت در چین امروز جمعه پنجاه و چهار قطار را در پی نقص فنی فرا خواند. کارخانه سی ان آر چین (CNR)، تولید کننده این قطارها، اعلام کرد مشکلات قطارها را بررسی خواهد کرد و در صورت امکان آنها را ارتقاء خواهد داد. این کارخانه از ارائه جزئیات در خصوص مشکل فنی قطارها خودداری کرد. قطارهای خط آهن جدید شانگهای-پکن نیز از نمونه این قطارهای فراخوانده شده هستند؛ مشکلات فنی قطارهای این خط، بارها به تاخیر در برنامه منجر شده است. به گزارش اسوشیتدپرس از پکن، اواخر ماه ژوئیه برخورد دو قطار پر سرعت در چین چهل کشته بر جا گذاشت؛ در این حال مقامات چین اعلام کردند فراخوان قطارها به این سانحه هیچ ارتباطی ندارد.

یک شهروند چینی زیر بیست هزار کیلوگرم پیاز و سیر گرفتار شد!

یک شهروند چینی زیر بیست هزار کیلوگرم پیاز و سیر دفن شد! به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان ،روز گذشته در شهر پینگ شیانگ چین اتفاق عجیبی رخ داد.راننده یک کامیون حامل بیست تن سیر و پیاز در یکی از خیابانهای این شهر در حال حرکت بود که بخاطر لغزندگی مسیر حرکت، کنترل خودرویش را از دست داد.با واژگون شدن این کامیون ، محموله بیست تنی ان روی یک زن چینی ریخت.اما این شهروند چینی که زیر بیست تن پیاز و سیر مدفون شده بود به گونه معجزه اسایی نجات پیدا کرد و فقط دچار کبودی در بخشهایی از بدنش شد.راننده این کامیون پس از انکه این سانحه رخ داد ، انقدر دچار وحشت شده بود که از محل بروز سانحه گریخت و تلاش پلیس برای شناسایی و دستگیری او ادامه دارد.

سرکرده یکی از شبکه های بزرگ مافیایی مواد مخدر مکزیک دستگیر شد

پلیس مکزیک از بازداشت سرکرده یکی از شبکه های مافیایی مخوف قاچاق مواد مخدر این کشور خبر داد. الفردو کاستیو دادستان مکزیک در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد اسکار اسوالدو گارسیا مونتویا سی و شش ساله شب گذشته در عملیاتی در حومه مکزیکوسیتی دستگیر شد. وی گفت شبکه مافیایی مواد مخدرِ مونتویا به ارتکاب اقدامات بسیار خشونت آمیز از جمله بریدن سر قربانیان معروف است و بسیاری از قربانیان این باند مخوف از دلالان مواد مخدر و رقبای آن بودند و این گروه برای در اختیار داشتن بازار قاچاق مواد مخدر در مکزیک با دیگر گروههای مافیایی رقیب ، مبارزه می کرده است. کاستیو در ادامه تاکید کرد مونتویا یکی از فراریان از خدمت در نیروی دریایی مکزیک بوده که ابتدا به عنوان محافظ برخی شخصیت های سرشناس گروههای مافیایی کار می کرده است ، اما بعدها گروه خودش را تشکیل داد. به گفته پلیس ، وی که پیشتر از سوی نیروهای شبه نظامی ویژه گواتمالا موسوم به کیبیلز آموزش دیده ، تاکنون اعتراف کرده شخصا در سیصد مورد قتل مشارکت داشته و دستور قتل سیصد تن دیگر را صادر کرده است .

آسوشیتدپرس از تولوکا گزارش داد ، گروه کیبیلز برای قتل عام های گسترده در دوران جنگ داخلی گواتمالا که در دهه هزار و نهصد و نود میلادی پایان یافت ، کاملا شناخته شده است.

 

شرکتهای دارویی امریکا داروهای خود را بر روی افراد بی بضاعت هندی آزمایش می کنند

سازمان خبری تروت آوت ( TRUTH OUT ) در پایگاه اینترنتی خود نوشت شرکتهای دارویی امریکا داروهای خود را بر روی افراد بی بضاعت هندی ازمایش می کنند. این شرکتها در ده سال گذشته در خارج از کشور فعالیتهایی داشته اند و داروهایشان را بر روی افراد فقیر در کشورهایی مثل روسیه، چین ، برزیل و رومانی ازمایش می کردند.این یک تجارت 30 میلیارد دلاری است و امروزه حدود 105 کشور به برخی از این شرکتها اجازه انجام چنین ازمایشهایی را در خاک کشورشان میدهند.

یکی از کشورهایی که این کار در انجا زیاد انجام میشود هند است. این شرکتها در واقع از تعداد زیاد افراد بیسواد و فقیر در این کشور که حاضر هستند برای انها موش ازمایشگاهی باشند سو استفاده میکنند.زینا عواد گزارشگر شبکه الجزیره با سفری به هند در این مورد تحقیق کرد. او درباره نقش امریکا و اینکه ایا این ازمایشها با استانداردهای بین المللی مطابقت دارد یا نه هم تحقیق کرده است.او گزارشی در این زمینه تهیه کرده که اخیرا هم از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی پخش شد.

زمین لرزه سواحل شرقی جزیره هنشو ژاپن را لرزاند

سازمان زمین شناسی آمریکا اعلام کرد زمین لرزه ای به بزرگی پنج و نه دهم درجه در مقیاس امواج درونی زمین ریشتر بامداد جمعه سواحل شرقی جزیره هنشو ژاپن را لرزاند. به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از هنگ کنگ، این زمین لرزه ساعت دو و بیست و دو دقیقه و چهار ثانیه روز جمعه به وقت هنگ کنگ روی داد. کانون این زمین لرزه در سی و هشت کیلومتری عمق بستر دریا بود.

 

سانحه خارج شدن قطار از ریل به جان باختن سه نفر در کنگو منجر شد

یکی از مقامات شرکت راه آهن جمهوری دموکراتیک کنگو اعلام کرد خارج شدن قطار از ریل در پایتخت این کشور روز پنجشنبه به جان باختن دست‌کم سه نفر منجر شد. رسانه های جمهوری دموکراتیک کنگو به نقل از این مقام که خواست نامش فاش نشود، اعلام کردند این حادثه به زخمی شدن چند نفر نیز منجر شده است. این مقام در خصوص علت وقوع این حادثه اظهار نظر نکرد. به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از کینشازا، در عین حال، برخی گزارش ها حاکی از آن است که تلفات این حادثه حدود یکصد نفر است.

برخورد دو قطار در منطقه اورال روسیه دو کشته برجا گذاشت

سخنگوی وزارت حوادث غیرمترقبه روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد بر اثر برخورد دوقطار با یکدیگر در منطقه اورال روسیه، دو نفر جان باختند. به گزارش خبرگزاری آلمان از مسکو، خبرگزاری روسی نووستی به نقل از این سخنگو اعلام کرد قربانیان این حادثه، رانندگان دو قطار بودند. این سخنگو افزود، حدود هفتاد واگن حمل زغال سنگ به علت انحراف قطار از مسیرش واژگون شد و خسارات سنگینی به خط راه آهن وارد کرد. این سخنگو علت احتمالی این حادثه را نقص سیستم ترمز یکی از قطارها ذکر کرد. این حادثه موجب شد خط راه آهن اورال- سمسکایا در منطقه چلیابینسک مسدود شود.

خشکسالی در جنوب آمریکا به دامداری و کشاورزی در این منطقه آسیب رساند

خشکسالی ویرانگر، هفته گذشته در مناطق جنوبی آمریکا تشدید شد و گرمای هوا به حدی افزایش یافت که به دامداری و کشاورزی در این مناطق آسیب رساند و موجب گسترش خشکسالی به سمت مناطق غرب میانه شد. به گزارش خبرگزاری رویترز از کانزاس سیتی در ایالت میسوری آمریکا، ایالتهای داکوتای جنوبی و آیوا و ایلینوی و ایندیانا که به عنوان کمربند غله در آمریکا شناخته می شوند با مشکل تشدید خشکسالی مواجه شده اند به طوری که در این منطقه با اهمیت در زمینه تولید غلات باران اندکی باریده و گرما به میزان بی سابقه ای افزایش یافته است.

گزارش های هفتگی که گروهی از کارشناسان هواشناسی در آمریکا تهیه می کنند نشان می دهد خشکسالی کم سابقه در این ایالتها در هفته گذشته شدت یافته است. ایالت تگزاس همچنان به عنوان مرکز خشکسالی بی سابقه در آمریکا شناخته می شود به طوری که میزان بارندگی ده ماه نخست امسال در این ایالت در بیش از یک قرن اخیر از نظر اندک بودن بی سابقه بوده است.

هم اکنون نود و چهار ممیز بیست و هفت صدم درصد ایالت تگزاس به عنوان مناطق خشک شناخته می شود.بر اساس گزارش اداره هواشناسی آمریکا، میزان بارندگی در ایالت تگزاس از ماه ژانویه امسال تاکنون فقط معادل چهل درصد بارندگی عادی در این ایالت بوده است.ایالت اوکلاهما نیز با خشکسالی بی سابقه ای مواجه شده است به طوری که مساحت مناطقی که با مشکل خشکسالی مواجه است به نود و دو درصد مساحت ایالت گسترش یافته است.

گاوبازی در کلمبیا یک کشته و پانزده زخمی برجای گذاشت

در جریان گاو بازی خونین دریک پیست در شهر ماگدا لنا در کلمبیا در روزگذشته که با هرج ومرج همرا ه بود یک نفر کشته و پانزده نفر زخمی شدند. به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، گاوبازی در کلمبیا سنتی است که از اسپانیا به ارث گرفته شده است و هرسال در این کشورها دهها زخمی برجای می گذارد با این وجود مردم کلمبیا حاضرند خطرات ان را پذیرا شوند وبراساس این سنت تماشاچیان وارد پیست می شوند وخود را در معرض حملات گاو خشمگین قرارمی دهند.

یک نوجوان بیست وپنج ساله که تی شرت قرمز برتن داشت در ابتدای این مراسم بی رحمانه مورد حمله گاو قرار گرفت وهربار گاو خشمگین با شاخ های خود او را همانند یک اسباب بازی به هرطرف می کوبید تا انکه این نوجوان در پیست گاو بازی از حال رفت وسرانجام تماشاچیان به زمین ریختند واو از پیست گاوبازی خارج کرده به بیمارستان منتقل کردند اما جراحات وارده به وی انقدر شدید بود که در بیمارستان درگذشت.

 /5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 167403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پروفسور حاج سید حسین متفاوت IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
    0 0
    در کلمبیا بیست و پنج ساله ها نو جوانند !!!!!!!!!!!!!