مروری بر حوادث صبح شنبه ایران:

آرزوهای دختر پسرنما به کابوس اعتیاد پیوند خورد

 سایت پلیس نوشت: دختری که به خاطر نداشتن سرپرست و درآمد از شدت فقر تصمیم گرفت خود را به شکل پسری در آورد تا از گزند خطرات و آسیب‌ها در امان بماند به اتهام فروش موادمخدر دستگیر شد. الهام، دختر 24 ساله‌ای است که به جرم حمل و مصرف مواد در بازداشت پلیس است. وی در دایره مشاوره کلانتری 25 اصفهان در ارتباط با انگیزه‌اش از فروش موادمخدر گفت: در یکی از شهرهای جنوبی همراه برادر و مادرم زندگی می‌کردم، آخرین بچه خانواده هستم و برادران دیگرم به غیر از احمد که از همه کوچک‌تر است همگی ازدواج کرده و به خاطر فقر مالی رفت و آمد چندانی با ما ندارند و سرگرم زندگی خودشان هستند.

وی افزود:پدرم چند سالی است فوت کرده و احمد خرج زندگی من و مادر پیرم را تامین می‌کرد تا این‌که احمد نیز بیمار شد و به علت فقر مالی و عدم درمان بموقع از دنیا رفت. متهم تصریح کرد: با رفتن احمد همه چیز طوری دیگری رقم خورد و ما که تنها بودیم، تنهاتر شده و زندگی برایمان سخت‌تر از گذشته شد. الهام ادامه داد: کم‌کم پس‌اندازی که حاصل کارگری احمد بود تمام شد، طوری که دیگر هیچ گونه خرجی و درآمدی نداشتیم و کسی هم نبود که به ما کمک کند.  الهام افزود: اینجا بود که تلاش کردم تا هرچه زودتر شغل مناسبی پیدا کنم و با درآمد آن به زندگیمان سر و سامانی دهم ولی متاسفانه به علت نداشتن تحصیلات کافی با بن بست مواجه شدم.معمولا اکثر شغل‌ها متعلق به آقایان بود و اگر کسی شغلی به من پیشنهاد می‌کرد چون دختر بودم به نوعی می‌خواست از من سوءاستفاده کند. وی گفت: تمام افکارم شده بود پول. نمی‌دانستم چه آینده‌ای در انتظارم است؛ نه سرپرستی نه حمایت‌کننده‌ای و نه چیزی که به آن دل ببندم. مدت زیادی دنبال شغل مناسب گشتم اما ناچار تصمیم گرفتم برای کسب درآمد به شهر بزرگ‌تری مانند اصفهان بیایم.

دختر جوان اضافه کرد: ابتدا مادرم با آمدنم به اصفهان موافقت نمی‌کرد اما با گریه و زاری سرانجام رضایت او را کسب کردم و راهی دیار غربت شدم. در اصفهان اقوام بسیار دوری داشتیم که پیش آنان رفتم و سرنوشتم را برایشان شرح دادم تا این‌که بتوانم با راهنمایی‌های آنها شغل مناسبی پیدا کنم. وی افزود : اما هر چه گشتم باز هم با در بسته مواجه شدم تا این‌که تصمیم گرفتم خودم را به شکل پسران درآورم تا از گزند خطرات و آسیب‌های احتمالی درامان باشم اما از بخت بدم در دام بزرگ‌تری چون اعتیاد گرفتار شدم. الهام گفت: با این ترکیب جدید با افرادی دوست شدم که فروشنده موادمخدر بودند. آنها می‌گفتند اگر برای ما کار کنی می‌توانی پول خوبی به جیب بزنی و من هم که خیلی سختی کشیده بودم بدون فکر قبول کردم.روزها گذشت. اولین درآمدم را برای مادرم پست کردم و برایش نامه‌ای نوشتم که مادر جان نگران من نباش شغل مناسبی پیدا کردم که درآمد خوبی دارد قول می‌دهم بزودی زندگی‌مان سروسامان پیدا کند.

وی گفت: کنجکاوی‌هایم کار دستم داد و همین باعث شد تا من هم شروع به مصرف مواد کردم. اغلب در محفل‌های شبانه آنان تا صبح بیدار بودم و مواد مصرف می‌کردم و فردای آن روز را در خواب به سر می‌بردم، طوری شده بود که به جای پول از آنها مواد می‌گرفتم و گرنه از درد خماری هروئین می‌مردم و این باعث شد همان حقوق اول که برای مادرم پست کردم بشود حقوق آخرم.

الهام که تا مقطع راهنمایی بیشتر درس نخوانده و به خاطر بی‌پولی و فقر مالی مسیر زندگی‌اش تغییر کرده است گفت: فقط برای مادر پیرم ناراحتم که بیچاره از من هیچ خبری ندارد و فکر می‌کند دخترش در حال کار کردن است. الهام گفت: در پمپ بنزین در حال سوختگیری بودیم که پلیس به ما مشکوک شد و مرا با 38 گرم شیشه و 9 گرم هروئین دستگیر کرد.

وی افزود: اکنون آرزوهایم به کابوس دردناکی مبدل شده است و هیچ امیدی به زندگی ندارم. اگر دیروز دچار مشکل مالی بودم امروز اعتیاد نیز به مشکلات قبلی ام اضافه شده و نمی دانم چگونه باید در آینده زندگی کنم. الهام اضافه کرد: کاش روزگار با من و مادرم کمی مهربانتر بود و ای کاش هیچ گاه هوس نمی کردم تا خود را به دست تقدیر سپرده و عازم شهر و دیاری شوم که سر انجام آن برای من آوارگی در کوچه و خیابان ها بود. دختر جوان خاطرنشان کرد: کاش زندگی به من فرصت دیگری می داد تا می توانستم کمی عاقلانه فکر کنم و امروز خود و مادر رنج کشیده ام را دچار مشکلات مضاعف نمی کردم.در پی این اظهارات، بازپرس دادسرای اصفهان دستور ادامه تحقیق از دختر جوان را صادر کرد.

 

دستگیری سارق میلیاردی طلا

سایت پلیس نوشت: پلیس آگاهی میبد در استان یزد سارق میلیاردی طلا را با 4 فقره سرقت دستگیر کرد. به دنبال چند فقره سرقت از منازل در شهرستان میبد، شناسایی و دستگیری سارق توسط پلیس آگاهی شهرستان در دستور کار قرار گرفت.

ماموران آگاهی میبد فردی سابقه‌دار به نام هادی را که در ارتباط با جرائم بویژه سرقت منزل فعالیت داشت و به علت سرقت در ندامتگاه اردکان تحمل کیفر می‌کرد با هماهنگی مقام قضایی از ندامتگاه تحویل گرفتند. با انجام بازجویی، سارق پس از مدتی اعتراف کرد با دریافت مرخصی و آزادی موقت مرتکب 4 فقره سرقت سرقت طلا و جواهرات از جمله چند سرویس کامل طلا و جواهرات، 5 عدد انگشتر، 2 عدد دستبند، 2 عدد سکه طرح جدید، 2 جفت گوشواره به ارزش یک میلیارد و 18 میلیون ریال و سرقت 20 میلیون ریال وجه نقدشده است . با تکمیل پرونده، سارق به مرجع قضائی معرفی شد و تحقیقات برای سایر سرقت‌های احتمالی از سوی نامبرده ادامه دارد.

 

نجات کارگر جوان پس از سقوط از طبقه هشتم

سایت آتش نشانی نوشت: کارگر جوانی به علت بی احتیاطی از ساختمان 8 طبقه در حال ساخت سقوط کرده اما جان سالم بدر برد. وقوع این اتفاق توسط کارگران به سامانه 125 اطلاع داده شد که بی درنگ آتش نشانان ایستگاه 61 به محل حادثه در منطقه کامرانیه جنوبی اعزام شدند. اسماعیل گشایش، فرمانده آتش‌نشانان اعزامی گفت: بنا بر اظهار سایر کارگران و شاهدان این حادثه، «علیرضا» کارگر 36 ساله در بالای ساختمان 8 طبقه در حال ساخت مشغول کار بود که به دلایل نامعلومی ناگهان به پایین سقوط کرد. وی افزود: این کارگر به طرز ناباورانه‌ای به طبقه چهارم افتاد و دچار جراحات جدی شد؛ ولی از مرگ حتمی نجات یافت، اما اگر سقوط این شخص تا پایین ساختمان ادامه پیدا می‌کرد به طور قطع جان خود را از دست می‌داد. این فرمانده آتش نشانی افزود: مصدوم بلافاصله توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل و بستری شد.

 

داماد، جسد برادرزنش را درخانه دفن کرده بود

جام جم نوشت: مردی که برادر همسرش را با ضربه‌های کلنگ به قتل رسانده و با حفر گودالی در ویلای پدرش، جسد را در این محل دفن کرده بود، ‌از سوی پلیس آگاهی تهران دستگیر شد. رسیدگی به این پرونده از روزهای پایانی اسفند سال گذشته در پی شکایت مردی مبنی بر گم شدن برادر همسرش در دستور کار ماموران پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.ماموران با تحقیق از شاکی متوجه شدند، مرد گمشده به قصد فروش خودرویش به تهران آمده و به یکباره ناپدید شده است.

در حالی که تحقیقات پلیسی ادامه داشت، دوباره مرد شاکی همراه برادر جوان گمشده به پلیس آگاهی مراجعه و خواستار مختومه شدن پرونده شد. شاکی به پلیس گفت: برادر همسرش پس از فروش خودرویش بی‌آن‌که ماجرا را به خانواده‌اش اطلاع دهد به خارج از کشور رفته و در تماس تلفنی، آنها را در جریان این موضوع قرار داده است.

به این ترتیب، ماموران برای اطمینان از خروج مرد گمشده از کشور به استعلام از اداره گذرنامه پرداختند و معلوم شد مردی با مشخصات جوان گمشده گذرنامه دریافت نکرده و از کشور نیز خارج نشده است.با مشخص شدن این موضوع روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد. در مرحله بعدی تحقیقات، داماد خانواده ـ محسن ـ به پلیس آگاهی احضار و بازجویی شد.وی به پلیس گفت: برادر همسرم ماجرای سفرش به خارج از کشور را با من درمیان گذاشته بود و حتی پیش از سفر ساکی را نزد من امانت گذاشت که آن را تحویل خانواده‌اش دادم.در پی اظهارات داماد خانواده، پرونده با احتمال این که جوان گمشده ـ حسین ـ ربوده شده است، برای تحقیقات بیشتر به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران ارسال شد.

ماموران ابتدا خانواده مرد گمشده را برای تحقیقات احضار کردند. با تحقیق از آنها معلوم شد، آنها از ماجرای سفر فرزند گمشده خانواده بی‌خبر بوده‌اند تا این که داماد خانواده ساک متعلق به وی را نزد آنها آورده و گفته است،‌ فرزندشان برای یافتن کار به خارج از کشور رفته و بزودی با آنها تلفنی گفت‌وگو خواهد کرد.در مرحله بعدی مشخص شد، یک روز بعد مردی با خانه پدری جوان گمشده تماس گرفته و صحبت کرده است، اما آنها احتمال می‌دهند فرد تماس‌گیرنده پسرشان نبوده، چرا که صدای مرد تماس‌گیرنده با فرزند خانواده یکی نبوده است.

با به دست آمدن این اطلاعات ماموران که احتمال می‌دادند، داماد خانواده از سرنوشت جوان گمشده ـ حسین ـ اطلاع داشته باشد، او را به پلیس آگاهی احضار کردند اما وی به طرز مرموزی ناپدید شده بود. جستجوها برای یافتن وی ادامه پیدا کرد تا این که روز 16 مرداد امسال متهم در محله دولت‌آباد تهران شناسایی و دستگیر شد.

با انتقال متهم به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران، وی بازجویی شد و ادعا کرد از سرنوشت مقتول بی‌خبر است و می‌داند که وی به خارج کشور سفر کرده و در این مدت یک‌بار با او تلفنی صحبت کرده است.در پی اظهارات متناقض متهم، تحقیقات از وی ادامه یافت تا این که چند روز پیش اعتراف کرد برادر همسرش گم نشده، بلکه او را کشته است.

متهم به قتل به پلیس گفت: برادرزنم ـ حسین ـ برای فروش خودرو و خرید یک خودروی جدید به تهران آمد. با فروختن خودرو 5 میلیون تومان به دست آورد. سپس او را به خانه پدری‌ام در شهرستان چمستان از توابع استان مازندران بردم تا این که آن شب برای تصاحب پول‌های حسین وسوسه شدم او را به قتل برسانم.

متهم اضافه کرد: شب حادثه پس از آن که برادر زنم به خواب رفت، او را با ضربات کلنگ به قتل رسانده و سپس با حفر گودالی یک متری او را در محل دفن کردم و سپس با صحنه سازی و تماس تلفنی چنین وانمود می کردم که او به خارج از کشور رفته است.

دستگیری دزدهای زن‌نمای بانک

فرمانده انتظامی استان بوشهر از دستگیری سارقان مسلح بانک شعبه روستای شهنیای شهرستان دیر خبر داد.سردار رضا محمدی یگانه چهارشنبه شب در آیین تجلیل از خبرنگاران حوزه پلیس با اعلام این خبر گفت: 2نفر مسلح به سلاح کلاش و قمه در ساعت 30‌‌‌/‌‌‌13 اول مرداد درحالی که سر و صورت خود را پوشانده بودند و یکی از آنان پوشش زنانه داشت با تهدید کارمندان بانک 120میلیون ریال از این شعبه سرقت کرده و متواری شده بودند. وی یادآور شد: به رغم نبود اطلاعات از سارقان در دوربین مدار بسته بانک با اقدامات بعدی 3 نفر در این ارتباط شناسایی و دستگیر شدند. یگانه اضافه کرد: سارقان با ایجاد رعب و وحشت و تهدید بدون تیراندازی موفق به سرقت از بانک شده بودند. این مقام انتظامی گفت: دستگیر شدگان نسبت به اقدام مجرمانه خود اعتراف کرده و علت سرقت را تامین پول برای اجاره مزرعه کشاورزی عنوان کردند. وی ادامه داد: این افراد سابقه جرم نداشتند. فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: سارقان هنوز سلاح و وجه سرقتی را تحویل پلیس نداده‌اند، اما دیگر وسایل سرقت از جمله لباس آنها کشف شده است.

 

قتل با تفنگ ساچمه ای

با کشف جسد جوان 22 ساله‌ای که در یکی از روستاهای استان بوشهر هدف اصابت گلوله ساچمه‌ای قرار گرفته بود، ماموران پلیس آگاهی از این جنایت رازگشایی کردند.

  به گزارش «جام‌جم»، صبح چهارشنبه هفته گذشته، یکی از رهگذران هنگام عبور از جاده روستای دهقاید از توابع بخش مرکزی دشتستان با مشاهده موتورسیکلت رها شده در حاشیه جاده و تصور این که راکب موتور دچار سانحه تصادف شده و نیازمند کمک است به جستجوی مرد موتورسوار پرداخت و با مشاهده جسدی که درون یک پتو پیچیده شده بود موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش کرد.

با حضور ماموران پلیس آگاهی دشتستان و قاضی ویژه قتل در محل، تحقیقات اولیه معلوم کرد، مقتول جوانی 22 ساله و از اهالی روستای دهقاید است که با سلاح ساچمه‌ای از پشت سر هدف قرار گرفته و به علت شدت جراحات جان باخته است. با دستور قضایی جسد به پزشکی قانونی منتقل و پرونده برای پیگیری و تحقیقات به پلیس آگاهی ارسال شد. با شروع مرحله دوم تحقیقات ماموران تعدادی از دوستان مقتول را شناسایی کردند که مشخص شد برخی از آنها دارای سابقه کیفری هستند. با جمع‌بندی اطلاعات و شناسایی کسانی که در روز حادثه همراه مقتول دیده شده بودند، ماموران یکی از متهمان به نام علی را دستگیر کردند.

با انتقال متهم به پلیس آگاهی وی ابتدا منکر اطلاع و نقش خود در جنایت شد؛ اما در ادامه اعتراف کرد مقتول از چندی پیش با یکی از دوستانم به نام افشین اختلاف و درگیری داشت. تا این که شامگاه روز سه‌شنبه به همراه افشین و یکی از دوستانم با مقتول درگیر شدیم که در این درگیری افشین با سلاح ساچمه‌‌زنی او را هدف گلوله قرار داد. متهم افزود: پس از قتل، جسد مقتول را درون پتو گذاشته و آن را در حاشیه جاده رها کرده و متواری شدیم.

در پی این اعترافات قاضی ویژه قتل دشتستان دستور بازداشت متهم و دستگیری2 متهم دیگر پرونده را که پس از جنایت متواری شده‌اند صادر کرد. هنوز از نتیجه تحقیقات گزارشی منتشر نشده است.

 

2 رمال کلاهبردار در نیشابور مردم را سرکیسه می‌کردند

ایسنا نوشت: فرمانده انتظامی نیشابور گفت: پلیس 2 جوان کلاهبردار را که با شیادی و سوء‌استفاده از باور‌ها و اعتقادات مردم روستایی با رمالی از آنها کلاهبرداری کرده‌ بودند، دستگیرکرد.سرهنگ محمدحسن امیری در این باره گفت: در پی کسب اطلاعات مبنی بر این‌که اشخاصی با دعا‌نویسی و رمالی در یکی از روستا‌های حوزه استحفاظی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند، موضوع در دستور کار ماموران پاسگاه انتظامی فدیشه قرار گرفت. وی افزود: در این راستا تحقیقات اولیه آغاز و بلافاصله با هماهنگی‌های به‌عمل آمده با مراجع قضایی، متهمان در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

قتل به خاطر «یک نگاه!» در قهوه خانه

خراسان نوشت: جوانی که با ۴ تن از دوستانش به جوان دیگری در یک قهوه خانه حمله کرده و او را به خاطر «یک نگاه(!)» کشته بود ۱۲ ساعت پس از ارتکاب جنایت دستگیر و به پنجه عدالت سپرده شد.به گزارش خراسان، ساعت ۱۱ شب چند روز قبل، جوان ۲۴ ساله ای به اتفاق همسرش وارد قهوه خانه ای در تربت حیدریه شد و در کناری نشستند اما او در یک لحظه احساس کرد جوان ۲۰ ساله ای که در سوی دیگر قهوه خانه نشسته است به همسرش نگاه می کند! او که از این موضوع عصبانی شده بود بدون این که چیزی به همسرش بگوید از او خواست تا از آن جا بیرون بروند. جوان ۲۴ ساله پس از آن ماجرا را به ۴ تن از دوستانش گفت و از آن ها خواست تا برای تنبیه جوان ۲۰ ساله او را همراهی کنند. دوستان او نیز با برداشتن قمه به سمت قهوه خانه به راه افتادند. ۲ تن از دوستان این جوان بیرون قهوه خانه ماندند تا نگهبانی بدهند و ۲ نفر دیگر به همراه جوان ۲۴ ساله وارد قهوه خانه شدند و به سمت جوانی که به همسر او نگاه کرده بود حمله کردند. در این لحظه یکی از دوستان او در حالی که در هر دستش یک کارد بزرگ بود ضرباتی را بر بدن جوان ۲۰ ساله فرود آورد. آنان پس از این درگیری از محل فرار کردند و جوان مجروح نیز به دلیل اصابت ضربه ای به قلبش و به علت خونریزی جان سپرد.با اعلام نزاع منجر به قتل در قهوه خانه به نیروهای انتظامی، بلافاصله ماموران به محل حادثه عزیمت کردند اما عاملان این نزاع متواری شده بودند. این گزارش حاکی است: ماموران انتظامی با حفظ صحنه حادثه، مراتب را به قاضی علی آذری (رئیس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب تربت حیدریه) اطلاع دادند. با حضور مقام قضایی در محل، بررسی های قضایی در این باره آغاز و جسد مقتول برای انجام معاینات به پزشکی قانونی حمل شد. با توجه به اهمیت موضوع، قاضی آذری با صدور دستورات ویژه، از ماموران خواست تا هر چه زودتر نسبت به دستگیری متهمان این پرونده اقدام کنند. ماموران انتظامی نیز با راهنمایی های مقام قضایی عملیات شناسایی و دستگیری متهمان را در دستور کار قراردادند و در کمتر از ۱۲ ساعت موفق شدند عوامل نزاع منجر به قتل را شناسایی و آنان را دستگیر کنند. گزارش خراسان حاکی است: یکی از متهمان این پرونده که در شعبه اول دادسرا تحت بازجویی قرار گرفته بود ارتکاب قتل را پذیرفت و به وارد آوردن ضربه کشنده به مقتول اعتراف کرد.

وی گفت: آلات قتاله را نیز داخل چاه فاضلاب منزل یکی از بستگانش انداخته است که بلافاصله آلات قتاله با همکاری نیروهای آتش نشانی کشف و ضمیمه پرونده شد. پس از بازجویی های مقدماتی و تفهیم اتهام مشارکت و معاونت در قتل به افراد دستگیر شده از سوی مقام قضایی، آنان تا تکمیل تحقیقات و با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.

 /5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 167501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۳
    2 0
    ازاین خبرها(بیکاری بدبختی فحشا...)افسرده شدم-الکی اسم کشور اسلامی رو یدک میکشیم