ایسنا نوشت:

مسؤول اداره‌ی میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان اسلام‌آباد غرب اعلام کرد: با توجه به بررسی‌های انجام‌شده، باید گفت که خبر وجود انسان‌های کوتوله در اسلام‌آباد غرب کذب و شایعه بوده است.

اصغر رشنو بیان کرد: دیروز (سه‌شنبه، 25 مردادماه) همراه یک گروه 15 نفره تمام منطقه‌ی «قیر منصوری» و روستاهای اطراف را برای یافتن انسان‌های کوتوله یا موجودات عجیب‌الخلقه بررسی دقیق و موشکافانه کردیم؛ اما هیچ نشانه‌ای مبنی بر وجود چنین موجوداتی به‌دست نیامد.

او افزود: از مردم روستاهای منطقه پرس‌وجو کردیم و همه از وجود چنین موجوداتی در منطقه‌ی خود اظهار بی‌اطلاعی کردند. به این ترتیب باید گفت که این خبر (وجود انسان‌های کوتوله در اسلام‌آباد غرب) اساسا کذب و شایعه بوده است.

چندی پیش، خبری مبنی بر کشف انسان‌های کوتوله و عجیب‌الخلقه در شهرستان اسلام‌آباد غرب منتشر شد. بر این اساس، چند قاچاقچی به قصد حفاری غیرمجاز و یافتن گنج در محدوده‌ی منطقه‌ی باستانی «قیل منصوری» در شهرستان اسلام‌آباد غرب مشغول حفاری غیرمجاز بودند که به این موجودات عجیب‌الخلقه رسیدند.

در این‌باره، رشنو پیش از این گفته بود: «قیر منصوری» منطقه‌ای در شهرستان اسلام‌آباد غرب است که بقایای آثار تاریخی بسیاری از اوایل دوره‌ی اسلامی در آنجا وجود دارد. در کنار این شهر تاریخی، یک چشمه‌ی آب روان وجود دارد که پس از به‌هم پیوستن چشمه‌های اطراف، به رودخانه‌ی سیمره در استان ایلام وارد می‌شود. این منطقه همچنین کوهستانی مرتفع دارد که تا پیش از ساخت جاده‌ی ایلام ـ حمیل از نظر زیست‌محیطی منطقه‌ای بکر برای زیست موجودات مختلف بود.

او بیان کرده بود: با توجه به این‌که در این منطقه، آب‌های روان وجود دارد، احتمال زیستن موجودات مختلف در آنجا نیز وجود دارد. بنابراین ما نمی‌توانیم این ادعا را که در این منطقه موجوداتی عجیب‌الخلقه وجود دارند، تکذیب کنیم؛ اما در این خبرها آمده است که یابندگان این موجودات، آن‌ها را به اداره‌ی میراث فرهنگی اسلام‌آباد غرب تحویل داده‌اند که اعلام می‌کنیم، چنین چیزی کذب است و هیچ موجود عجیب‌الخلقه‌ای به این اداره تحویل داده نشده است.

4545

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 168398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =