محمدرضا خباز نماینده اصلاح​طلب مجلس به سایت تابناک گفت:

*‌ما نمایندگان اصلاح​طلب مجلس بر این اعتقادیم که شرکت در انتخابات حق ماست و این حقی است که قانون اساسی و ذات اقدس الهی به ما داده است و کسی نمی تواند ما را از این حق محروم کند مگر به استناد قانون . بنابر این با تمام توان و تلاش در انتخابات شرکت می کنیم و از حق خود استفاده خواهیم کرد ولی نمی توان پیش بینی کرد که هیات های نظارت و اجرایی در آینده با اصلاح طلبان چه برخوردی خواهند داشت.

* چون اخبار ضد و نقیضی شنیده می شود که جریان انحرافی در صدد تصاحب مجلس است، بنابر این به این فکر افتادیم که ضمن اعلام آمادگی برای شرکت در انتخابات، به نوعی راهی برای آینده داشته باشیم که اگر اتفاق نامناسبی افتاد و اگر اخبار نامناسبی که اکنون در گوشه و کنار به گوش می رسد، در آینده تحقق پیدا کرد، متناسب با شرایط تصمیم بگیریم.

* اصلاح طلبان درون مجلس تاکنون نتوانسته اند با اصلاح طلبان بیرون از مجلس ارتباط انتخاباتی برقرار کنند و لیستی هم که در برخی رسانه‌ها اعلام شد، قابل اعتماد نیست.

*در مورد شروط خاتمی باید گفت آنچه که جنبه قانونی دارد باید همگان بپذیرند و اگر انتخاباتی آزاد برگزار نشود جای سوال دارد.

*کسانی که برای انتخابات استعفا داده اند باید این استعفاها واقعی باشد و به جای این افراد باید افراد و مسئول جدید مشخص شود. در هفته‌های اخیر یکی از کاندیدا های شهر ما -که به وزارت کشور وابسته است- اعضای شورای شهر بخش مرکزی کاشمر را به همراه خانواده هایشان به اردو برده اند و آن فرد نیز به عنوان مقام مسئول سخنرانی کرده است در صورتیکه این آقا در ۹ تیر استعفا داده بود. اگر این فرد استعفا داده ، پس این سخنرانی ها و هزینه ها کاری منطقی به نظر نمی رسد. متاسفانه کسانی که استعفا داده اند هنوز خود را مقام مسئول می دانند و مشخص می شود که این گونه استعفاها جنبه صوری دارد.

*جریان انحرافی خود را برای نقش آفرینی در انتخابات مجلس آماده کرده است. اگر این اقدامات در چارچوب قانون باشد اشکالی ندارد و بودن و نبودنشان برعهده شورای نگهبان و مردم است که آیا اجازه ورود جریان انحرافی به مجلس را خواهد داد یا خیر. اما اینکه افراد از موقعیت و امکانات مقام قبلی خود استفاده کنند، انعکاس نا مناسبی دارد. اینها از حالا برای تخلفات بیشتر در انتخابات خیز برداشته اند .

* اینکه از همین الان از امکانات دولتی سوء‌استفاده می کنند و اقدامی نمی شو،د در آینده با مشکل مواجه خواهیم بود. الان می توان جلوی انحراف را با بیل گرفت اما اگر دیر شود با پیل هم نمی توان جلوی آن را گرفت.

* آن گونه که افراد نزدیک به دولت، مثلا آقای مصباح یزدی که در ایجاد این دولت نقش داشته است، می گویند؛ این جریان مانند «بابیه» است که این موضوع بسیار خطرناک است. اگر این حرف واقعیت داشته باشد به این معناست که در درجه اول وابسته به خارج از کشور است. دوم اینکه اینها می خواهند با اعتقادات مردم بازی کنند و سوم اینکه می خواهند بعد از ادعای ارتباط با امام زمان می خواهند ادعای منجی بودن و بعد از آن ادعای خدایی کنند. یا اینکه باید گفت این تشبیه درست نیست یا اینکه اگر این تشبیه را بپذیریم باید گفت که واقعا خطرناک است و همه نظام باید دست به دست هم بدهد تا این شر را از سر نظام کم کند و باید تصمیمی اساسی گرفته شود تا اتفاق نا میمون و نامبارکی در کشور به وجود نیاید.

29302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 169758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نرخ روز خور IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۴
    0 0
    به عقیده بنده با اون حرفهایی که شما تو مجلس بیان نمودید از دایره اصلاح طلبی منحرف شدید .خواهش میکنم ازجانب اصلاح طلب هااظهار نظر نفرمایید.
  • بدون نام IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۴
    0 0
    بدبختها به جایی رسیده اید که از امثال خباز هم برای تخریب دولت کمک می گیرید؟؟
  • مصطفی IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۸
    0 0
    من کاملا با حرف های آقای خباز موافقم. حاکمیت قانون مهمترین اصل تو کشوره. نون به نرخ روز خورها و بی نام و نشون ها ، حق توهین ندارند. وقتی همه علیه گروه انحرافی موضع می گیرند(حتی رهبری)، حتما چیزی هست.نکنه شمام انحرافین؟!