اصرار دولت و انکار مجلس در افزایش تعطیلات عیدفطر، تا آخرین روزهای ماه مبارک رمضان ادامه خواد یافت.

به گزارش خبرآنلاین، از ابتدای ماه رمضان امسال، همچون سال​های گذشته زمزمه افزایش تعطیلات عید فطر در دولت شنیده شد. زمزمه​ای که در قالب لایحه​ای درآمد و به مجلس تقدیم شد. اما نمایندگان مجلس با دو فوریت آن مخالفت کردند تا به عنوان یک موضوع عادی در دستور کار قرار گیرد.

مخالفت نمایندگان مجلس از دو منظر بود. نخست اینکه عیدفطر امسال روز چهارشنبه است و دولت حتی بی اذن مجلس هم پنجشنبه را تعطیل خواهد کرد و دوم انکه در سال جهاد اقتصادی که برآمده از سال کار و جهاد اقتصادی در گذشته است، چه نیازی به افزایش تعطیلات است؟ حتی نمایندگان موافق این لایحه نیز معتقد بودند که باید یک روز از تعطیلات عمومی کشور کاسته شود و سپس یک روز به تعطیلات عید فطر افزوده شود.

مخالفت مجلس با دو فوریت این لایحه سبب شد که سرنوشت آن به سال​های بعد موکول شود. اما دولت در نظر داشت با تعویق در بررسی لایحه گمرک، بار دیگر لایحه افزایش تعطیلات عید فطر را به دستور کار مجلس بازگرداند که با مخالفت دوباره نمایندگان مواجه شد. مجلس به تعطیلات آخر هفته رفت و دولت همچنان اصرار دارد که در یک هفته پایانی ماه مبارک رمضان، افزایش تعطیلات عید فطر در خانه ملت بررسی شود.

تا پایان این ماه کمتر از 7 روز دیگر زمان باقی است و باید دید که این بار مجلسیان با افزایش تعطیلات عید فطر موافقت خواهند کرد یا بار دیگر،دولت راسا در این زمینه وارد خواهد شد؟

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 169818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۵
    0 0
    اگه تعطیلات عید فطر زیاد شه تعطیلی عید نوروز کم میشه. این نظر رو تایید نمیکنی چون.... (خودت میدونی)