۰ نفر
۱۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۷:۲۷

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران از لیست جدید خودروهای مجاز وارداتی دارای استاندارد چهارگانه خبر داد و گفت: لیست جدید خودروهای مجاز طی روزهای آتی اعلام خواهد شد.

حمید صافدل درخصوص روند واردات خودرو گفت: در حال حاضر امکان واردات خودرو برای جانبازان 70 درصد براساس فهرست اعلامی از سوی بنیاد ایثارگران کماکان وجود دارد و ثبت سفارش موردی نیز با شرایط جدید آغاز شده است.

وی با بیان این مطلب که خودروهایی وارداتی جانبازی و موردی باید دارای نمایندگان مجاز خدمات فروش در کشور باشند، گفت: البته این نمایندگی‌ها باید به تایید مرکز امور اصناف و بازرگانان کشور رسیده باشد.

به گفته وی، جانبازان از این امتیاز برخوردار هستند که به صورت موردی نسبت به ثبت سفارش خودروها اقدام کنند.

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران، در خصوص سایر واردکنندگان خودرو نیز گفت: به جز واردات موردی توسط کسانی که دارای کارت بازرگانی و یا جانبازی هستند، نمایندگان مجاز و رسمی خدمات پس از فروش می‌توانند بدون محدودیت اقدام به واردات خودروهای حاضر با در نظر گرفتن شرایط سه‌گانه (استاندارد، زیست محیطی و مصرف بهینه) کنند.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: اشخاص حقیقی و حقوقی که دارای کارت بازرگانی باشند می‌توانند با انعقاد تفاهم‌نامه دریافت خدمات پس از فروش با نمایندگی‌های مجاز خودروهای دارای ضوابط فنی چهارگانه (استاندارد، زیست محیطی، مصرف بهینه و داشتن نمایندگی مجاز) عمل واردات خودرو را انجام دهند.

صافدل در ادامه سخنان خود با بیان این مطلب که فهرست خودروهای دارای شرایط استاندارد چهارگانه در سایت ثبتارش سازمان توسعه تجارت ایران موجود است، اعلام کرد: طی روزهای آینده فهرست مدل‌های جدید احصا شده و سایر مدل‌های قبلی که امکان ثبت و سفارش آنها تا پایان سال جاری وجود دارد اعلام خواهد شد.

به گفته وی، مدل‌های قبلی موجود در سایت ثبتارش تمدید و فهرست جدید اعلام خواهد شد.

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران از تسهیل واردات خودرو خبر داد و گفت: طی هفته آینده آخرین وضعیت خودروهای وارداتی در خصوص خدمات پس از فروش و سایر شرایط فنی با نگاه تسهیل تجاری و تامین شرایط خدمات در راستای منافع مصرف‌کننده مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.

به گفته وی، این بررسی با حضور نمایندگانی از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، مرکز اصناف و بازرگانان، اداره کل نیرو محرکه و سازمان توسعه تجارت ایران صورت خواهد گرفت اطلاع‌رسانی لازم درخصوص نتایج جلسه اعلام خواهد شد.

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 170914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۱
    3 0
    ببینیم و تعریف کنیم با وجود تعرفه 124% باز هم لابی خودروسازان راضی نبوده و به هر ترتیب به دنبال بازار کاملا انحصاری است و هر حرکتی بر خلاف این وضعیت را خنثی میکند .
  • بدون نام IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۱
    3 0
    کی روزی میاد که تعرفه واردات صفربشه وماشین خارجی باقیمت مناسب بخریم
  • بدون نام IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۱
    1 0
    باید برای چانبازان عزیز حتی شده تسهیلات بیشتر برای خودرو یا کلیه امور در نظر گرفته شود جامعه و کشور بعد از شهدا مدیون همین عزیزان هستند
    • بدون نام IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۶
      2 0
      چرا فقط جانباز ها.پس اونایی که رفتن جنگیدن و سالم به خونه برگشتن چی.اونا هم رفتن و جنگیدن
  • بدون نام IR ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
    1 0
    در جواب دوستي كه دومين نظر رو گذاشتند بايد عرض شود تا وقتي مافيا زياده طلب و استعمار گز خودروسازي در همه جاها حضور دارند و گارگران مظلوم خودروسازي براي رسيد به اهداف و سود اوري خود و هم فكران خود و اقايان سيبل قرار مي دهند وضعيت ملت بهتر از ديروز نميشه و تو اين چند سال خودروسازان پرمدعاتر هم شده اند كي زمان خاتمي اينقدر دم در اورده بودند
  • بدون نام IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
    3 0
    متاسفيم براي كسي كه در سال گذشته جلوي واردات خودرو با تسهيلات براي اين قشر فداكار رو گرفت و كساني كه مقاله انتقادي نوشتند نمي دانم اينقدر مدعي هستند بابا اين بنده گان خدا اعضاي بدن خودشون به خاطر من و شما از دست دادند بعد برخي چشم ندارند ببينند؟؟؟؟
  • لامبورگینی IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۲
    1 0
    بیشترین درآمد دولت فکر کنم از راه گران کردن هزینه ی گمرکه.
  • امیر IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    1 0
    به مطالب فوق اضافه کنیدسوء استفاده خودروسازان از حمایت های دولت و استفاده از قطعات بی کیفیت چینی وهندی بجای تولیدات داخلی. از طرفی بعنوان تولید کننده مثلا ویتار را به حدود دوبرابر قیمت مشابه خارجی می فروشند. اگر تولید داخل است و تعرفه واردات قطعات آن خیلی پایین تر است و دستمزد هم در ایران کمتر از ژاپن است چرا اینقدر اختلاف؟ خودروسازان از انحصار موجود نهایت سوء استفاده را می کنند و ما مجبوریم با قیمت کمری سمند سوار بشیم!! خدا به داد مامردم برسد