فارس نوشت:

رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت که قرار است قوه‌قضائیه برای حل مشکل 'تسهیل در پرداخت دیه از طریق بیمه' به مجلس لایحه بدهد تا مشکلات پرداخت و دریافت دیه حل شود.

 علی شاهرخی نماینده مردم کوهدشت و رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به موضوع اعلام نرخ جدید دیه در سال جاری گفت:‌ در رابطه با نرخ دیه، اخیراً کمیسیون جلسه‌ای با حضور کاشناسان مربوطه، نمایندگانی از بیمه، نماینده قوه قضائیه و دادگستری برگزار و موضوع را بررسی کرد.

وی در این باره افزود: در آن جلسه بر این امر تأکید شد که افراد مستحق دریافت دیه باید حق واقعی خود را بگیرند، از طرفی هم نرخ دیه باید به نحوی باشد که پرداخت‌کنندگان آن مشکلی در پرداخت نداشته باشند.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس تصریح کرد:‌ بر همین اساس کمیسیون مقرر کرد که قوه‌قضائیه با همکاری بیمه، لایحه و پیشنهاداتی را برای حل مشکل تسهیل در پرداخت دیه از طریق بیمه به مجلس ارائه دهد.

شاهرخی با بیان اینکه ظاهراً قوه قضائیه دیه در سال جاری را 90 میلیون تومان می‌داند، ادامه داد: این مسئله هنوز ابلاغ نشده اما باید برای پرداخت این مبلغ از طریق بیمه هم چاره‌اندیشی شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد:‌ با ارائه این لایحه از سوی قوه‌قضائیه و حل مشکل پرداخت دیه 90 میلیون تومانی از طریق بیمه، حقوق افراد در دریافت دیه رعایت شده و پرداخت‌کنندگان دیه نیز مشکلی در پرداخت نخواهند داشت.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس همچنین اظهار داشت: قبل از اعلام نرخ دیه امسال، بیمه در ماه‌های عادی 45 میلیون تومان و در ماه‌های حرام 60 میلیون تومان دیه پرداخت می‌کرد، ولی قطعاً این ارقام با توجه به افزایش نرخ بیمه باید افزایش یابد.

45232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 171536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علي IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    0 0
    خانواده ايي كه سرپرستشان معلول يا كشته شده با اين ديه كم نابود ميشوند . و متاسفانه هيچکس به فکرشان نیست