سهراب رضایی رئیس دانشگاه تازه تاسیس فنی و حرفه ای با حضور در کافه خبر درباره مشکلات و فعالیتهای آن توضیح داد.

 

وقتی قانون تصویب شد که آموزشکده فنی و حرفه ای دانشگاه و به وزارت علوم منتقل شود قرار شد  این کار با تمام امکانات و تجهیزات و نیرو انجام شود.نیروی انسانی  رسمی همه ماه بعد منتقل شدند و حکمشان صادر شد اما مشکل همکار حق التدریسی باقی ماند ،که  4500 نفر در کل کشور هستند و نیروی خوبی هستند که همه سابقه کار دارند.

سهراب رضایی با حضور در کافه خبر می گوید:همانطور که می دانید ما در کل کشور 60 هزار حق التدریس آموزش و پرورش داشتیم که فشار می آورند تا تکلیفشان زودتر مشخص شود ،سرانجام هم مجلس  قانون استخدام آنها را تصویب کرد، آن زمان همکاران حق التدریسی فنی و حرفه ای هم ثبت نام کردند و مثل تمام بخشهای وزارت آموزش و پرورش که آمار و اطلاعات حق التدریسهای خود را برای استخدام ارائه می دادند، همکاران ما هم اطلاعات خود را دادند تا اینکه سال گذشته با مطرح شدن دانشگاه فنی و حرفه ای این موضوع هم مطرح شد که چون حق التدریسها کارمندان آموزشکده های فنی و حرفه ای هستند دیگر نباید ارتباطی با آموزش و پرورش داشته باشند.

وی ادامه می دهد: اما در آن زمان خبری از دانشگاه فنی و حرفه ای نبود چون زیر نظر اموزش و پرورش بودیم و معلمان هنرستانها هم هم امید داشتند که استخدام می شوند. اما الان که ما در وزارت علوم هستیم دیگر این قانون امکانپذیر نیست و باید استخدام از طریق فراخوان جذب هیات علمی باشد، که حداقل باید فوق لیسانس باشند ،در حالیکه از این تعداد تنها 360 نفر فوق لیسانس هستند.

از طرفی وزارت علوم همچین مجوزی برای استخدام ندارد و آن قانون برای وزارت آموزش و پرورش بود و باید قبول کرد این رقم برای وزارت علوم زیاد است و دوست ندارد که ما حجم وزارت علوم زیاد شود.ز طرفی اگر مجوز استخدام در وزارت علوم داده شود الویت با کسانی است که مدرک دکترا و فوق لیسانس هستند.پس ما به بن بست می رسیم .

متن کامل این گفت وگو را اینجا بخوانید:

45232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 171703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =