ایسنا نوشت:

کاپیتان تیم ملی ایران می‌گوید باید بدانیم که شاید در بازی‌های آینده تا این حد موقعیت برایمان ایجاد نشود و باید از حداقل فرصت‌ها بهترین استفاده را برد.جواد نکونام درباره اعلام باشگاه اوساسونا مبنی بر جدی نبودن مصدومیتش گفت:« من چهارشنبه از پایم MRI گرفتم و مشخص شد عضله زیر زانویم پاره شده است. هر چند مصدومیتم تقریبا جدی است، اما فکر می‌کردم که این آسیب دیدگی بدتر از این باشد. به هر حال نمی‌توانم در بازی مقابل خیخون بازی کنم، اما فکر می‌کنم از هفته بعد مشکلی برای بازی کردن نداشته باشم.»

وی درباره صحنه مصدومیتش و درگیری با سباستین سوریا در بازی با قطر گفت:« در مورد آن صحنه باید بگویم توپ بین من و این بازیکن افتاد و او خیلی محکم برای توپ جلو آمد و مچ پایش به زانویم برخورد کرد و در نتیجه‌ مصدوم شدم. به هر حال وقتی چنین اتفاقی برای زانوی یک بازیکن می‌افتد، طبیعی است که آن بازیکن ناراحت باشد، اما خدا را شکر می‌کنم که به خیر گذشت.»

نکونام درباره عملکرد تیم ملی و به ویژه‌ انتقادی که نسبت به نیمه اول این بازی مطرح است، گفت:« وقتی در زمین حریف بازی می‌کنیم طبیعی است که نیمه نخست حریف فشار بیاورد، اما ما در نیمه دوم با بازی خوانی که انجام دادیم سوار بازی شدیم و موقعیت‌های خوبی را به دست آوردیم، اما متاسفانه نتوانستیم از این فرصت‌ها استفاده کنیم.به هماهنگی بیشتری نیاز داریم. تیم ملی ما با این مجموعه جدید تازه چند بازی را پشت سر گذاشته است و همان طور که می‌بینید بازی به بازی بهتر شده‌ایم. واقعا از بازی اول برابر ماداگاسکار تا دیدار برابر قطر شرایط خیلی بهتر شده است. نیاز داریم بازی‌های بیشتری انجام دهیم. باید این مرحله را با موفقیت پشت سر بگذاریم. در بازی‌های مرحله بعدی دیگر فرصتی برای اشتباه کردن نداریم. باید از الان یاد بگیریم که چطور از موقعیت‌های اندکمان بهترین استفاده را ببریم.»

کاپیتان تیم ملی درباره ارزیابی‌اش از وضعیت تیم ملی و در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کنید این تیم می‌تواند طلسم ناکامی‌های فوتبال ایران را بشکند و به جام جهانی برود، گفت:« ما تمام تلاشمان را می‌کنیم. مهم‌ترین قدم هم همین مرحله اول است که تا اینجای کار خوب پیشرفته‌ایم. چیزی که مردم و رسانه‌ها باید بدانند این است که ما و کادر فنی تمام تلاشمان را می‌کنیم . من باید از مردم تشکر کنم که در بازی با اندونزی نشان دادن که چقدر صعود تیم ملی به جام جهانی برای آن‌ها مهم است. ما می‌توانیم با حمایت مردم و رسانه‌ها که همواره به آن‌ها نیاز داریم به جام جهانی برسیم و دل مردم را شاد کنیم.»

نکونام در پاسخ به این سوال که آیا مانند گذشته در درون تیم ملی چند گروه مختلف تشکیل نشده است، گفت:« خدا وکیلی می گویم که تیم ملی نه در زمان کروش و نه پیش‌تر از آن در زمان قلعه نویی، دایی و قطبی هیچ گاه اسیر این باند بازی‌ها و چند دستگی‌ها نبوده است. واقعا آن زمان گذشت و در این چند ساله چنین چیزهایی را در تیم ملی ندیدم و الان هم با قاطعیت می‌گویم که خبری از باندبازی در تیم ملی نیست.»

وی درباره بحث‌هایی که پیرامون بازوبند کاپیتانی مطرح شده بود، گفت:« متاسفانه برخی رسانه‌ها که همه مسایل را رنگی می‌بینند، می‌خواستند مساله را برعکس جلوه دهند و بگویند که من و کروش احترامی برای پیشکسوت قائل نیستیم. این در حالی است که کروش مربی حرفه‌ای است و او صلاح دید که من کاپیتان تیم ملی باشم. با این حال با توجه به خصوصیاتی که از فوتبال ایران سراغ داشتم، در این باره با کروش صحبت کردم، اما او تاکید داشت که من بازوبند را ببندم. بازوبند کاپیتان تیم ملی برایم مقدس است، اما آنقدر برایم ارزشی ندارد که بخواهم به خاطر آن رفاقت و تیم ملی را از دست بدهم. موفقیت تیم ملی برایم مهم‌تر است. فکر می‌کنم بحث بازوبند را خیلی‌ها به خاطر رنگی ‌بودنشان مطرح کردند و به نظرم کم لطف بودند، اما دیدیم که هواداران استقلال و پرسپولیس که در بازی با اندونزی در ورزشگاه بودند،‌ به من لطف کردند و از آنان تشکر می‌کنم.»

نکونام درباره وضعیت مسعود شجاعی و خبری که در برخی از رسانه‌های اسپانیایی مبنی بر آغاز تمریناتش از این هفته منتشر شده است، گفت:« مسعود مصدومیت سنگینی را پشت سر گذاشته، اما این طور نیست که بتواند از این هفته تمرینات جدی‌اش را انجام دهد. او به زمان نیاز دارد. او به تازگی نرم دویدنش را شروع کرده و باید برای بازگشت به تیم ملی و اوساسونا به او زمان دهیم. مسعود قطعا می‌تواند با رفع مصدومیتش بازیکن موثری برای تیم ملی و اوساسونا باشد.»

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 172188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • باران IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۸
    2 0
    جواد یه دونه ای در ضمن همه کسایی که میگید این بدبخت از پاش مراقبت میکنه بیاین ببینین با پاش به خاطر تیم ملی چیکار کرد؟
  • مجيد ملکی IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۸
    0 2
    پينوکيو
  • بدون نام IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۸
    0 2
    نامردی