مدیرعامل خانه سینما چند ساعت مانده به برگزاری پانزدهمین جشن سینمای ایران، روز ملی سینما را شادباش گفت.

به گزارش خبرآنلاین، متن پیام محمدمهدی عسگرپور به این شرح است: «حضور سینما در ایران اندکی بیش از 111 سال قدمت دارد. گرچه سینما توسط دربار و برای سرگرمی اشراف به ایران پانهاد، اما 30 سال پس از آن تاریخ، به هنری مردمی و رسانه‌ای بی‌بدیل و تاثیرگذار در حیات اجتماعی تغییر ماهیت داد.»

در ادامه این متن آمد: «همه ما ازاین هنر- صنعت - رسانه آموخته‌ایم. همه با سینما تجربه شادی و غم، اشک و لبخند و تحقق رویاهایمان را چشیده‌ایم. امروزه جهان را یکسره تصویر می‌دانند و هر معنایی که نتواند در این قالب خودنمایی کند محکوم به فراموشی است.»

عسگرپور نوشت: «سینما را سینماگران می‌سازند و شما مردم با اقبال و ادبارتان به آن جهت می‌بخشید. سینماگران امروز ایران اسلامی دغدغه امنیت شغلی دارند. امنیتی که به آنان این اعتماد و اطمینان را ببخشد تا خوب بیاندیشند، خوب اجرا کنند و به خوبی همگام با شما تحولات جامعه را دیده‌بانی کرده چشم‌انداز آینده را ترسیم کنند.»

در بخش دیگر این پیام آمد: «اعمال سلیقه‌های بع‍ضا نازل و گاه متضاد مدیران دولتی  سینما در ممیزی آثار، چرخه ناکارآمد اقتصاد دولتی و عقب‌ماندگی زیرساخت‌های سینمایی چون سالن‌های نمایش، تجهیزات روزآمد تولید و از همه مهمتر نبود نگاه استراتژیک به این هنر- صنعت - رسانه، همه این‌ها مانع نقش‌آفرینی شایسته سینمای ایران اسلامی در سطح منطقه و جهان شده است. این در حالی است که دیگر کشورهای همجوار که تا 20 سال پیش فاقد چنین هنر- صنعتی بوده‌اند با درک درست مدیران ارشدشان، گام‌هایی سترگ برای پیشبرد فرهنگ و تسخیر آینده با سینما برداشته‌اند.»

در بخش پایان این متن آمد: «روز ملی سینما را در حالی گرامی می‌داریم که همچنان امید داریم مسئولان دولتی به هنرمندان سینما اعتماد کنند و از بند و بست‌های ناقض خلاقیت بکاهند و بر توسعه ساختار انسانی و صنعتی این هنر رسانه همت گمارند.»

مراسم پانزدهمین جشن سینمای ایران جمعه شب 25 شهریورماه در عمارت مسعود برگزار خواهد شد.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 173566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =