بعد از یک هفته پرتنش در مورد برگزاری یا عدم برگزاری نمایشگاه کتاب تهران؛ محسن پرویز در جلسه‌ای که با اعضای ستاد برگزاری هفته کتاب تهران داشت در مورد مباحث مطروحه حرف زد.

بعد از یک هفته پرتنش در مورد برگزاری یا عدم برگزاری نمایشگاه کتاب تهران؛ محسن پرویز در جلسه‌ای که با اعضای ستاد برگزاری هفته کتاب تهران داشت در مورد مباحث مطروحه حرف زد و اعلام کرد که نمایشگاه کتاب به طور قطع برگزار خواهد شد. او در این نشست از کسانی انتقاد کرد که در هفته اخیر موضعی مخالف او داشته‌اند.

محسن پرویز معاون امور فرهنگی که در پنجمین جلسه ستاد برگزاری هفدهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران سخن می‌گفت در پاسخ به سؤال یکی از حاضرین، به نگرانی اهالی نشر و فرهنگ کشور درباره بحث تعطیلی نمایشگاه کتاب تهران گفت: از دید ما تعطیلی نمایشگاه کتاب تهران یعنی تعطیلی مهم‌ترین رویداد فرهنگی کشور که این مسئله به جایگاه بین‌ا‌لمللی نمایشگاه ضربه می‌زند و مسئولیت آن بر عهده کسانی است که مطالب تنش‌زا می‌نویسند و می‌گویند؛ در حالی‌که همه ما باید تلاش کنیم نمایشگاه را از هر نظر آماده کنیم و بهانه به کسانی ندهیم که هدف مشخصی را دنبال می‌کنند. وی از پی‌گیری موضوع توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با رئیس‌جمهور و همچنین وزیر مسکن و شهرسازی خبر داد و اضافه کرد: از نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایشگاه کتاب تعطیل‌پذیر نیست و ما نهایت تلاش خود را می‌کنیم تا این نمایشگاه با همکاری سایر دستگاه‌ها به بهترین نحو ممکن برگزار شود.

دکتر پرویز با اشاره به این مطلب که در این مصاحبه مسائلی چون تردد زیاد جمعیت، وجود مواد اشتعا‌ل‌زا، نبود شیر آتش نشانی، گرمای هوا و فضای تنگ میان راهروها که مانع حرکت سریع ماشین‌های سنگین آتش نشانی می‌شود، دلیل ناامنی مصلای امام‌خمینی (ره) برای برگزاری نمایشگاه کتاب اعلام شده بود، تصریح کرد: برخی موارد، قابل حذف از نمایشگاه کتاب نیستند. از جمله جمعیت زیاد که افتخار نمایشگاه کتاب تهران است و همچنین مواد اشتعال‌زا و حذف کتاب که امکان‌پذیر نیست. از صحبت‌های ایشان تعبیرات بدی شد که می‌تواند برای بازدیدکنندگان از نمایشگاه دغدغه ایجادکند. البته همان موقع در مورد آن اظهارات، مکاتباتی انجام و مسئولیت‌های عزیزان به ایشان یادآوری شد. دکتر محسن پرویز ادامه داد: این مصاحبه‌ها دغدغه روانی و روحی زیادی برای بازدیدکنندگان از نمایشگاه به وجود می‌آورد و درواقع زحمات خود دوستان را زیر سؤال می‌برد.

وی همچنین تصریح کرد: در همین بین، یکی از همکاران ناشر مطلبی را که شاید عجولانه نوشته، با استناد به حرف‌هایی که گفته شده بود و ذکر کردم، پیشنهاد تعطیلی نمایشگاه را برای مدتی و تا آماده‌سازی مکان مناسبی برای نمایشگاه عنوان کرده بود. واقعه دوم نیز اعلام مجری ساخت مصلای امام‌خمینی (ره) مبنی بر این بود که مصلا تا دو سال نمی‌تواند میزبان نمایشگاه باشد. پس از این مسئله، ما احساس کردیم به عنوان مجری نمایشگاه کتاب، حرکتی آغاز شده تا گزینه مصلای امام‌ (ره) را از دست ما بگیرد و این به معنی تعطیلی نمایشگاه کتاب بود. به گزارش روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محسن پرویز خواستار آن شد همه مسئولان مرتبط با برگزاری نمایشگاه کتاب نسبت به این گونه اظهارنظرهای تنش‌زا هوشیار باشند و از این گونه نظر دادن پرهیز کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 17394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =