۰ نفر
۳ مهر ۱۳۹۰ - ۰۵:۳۹

فارس نوشت:

درحالی که رسانه های وابسته به صنعاء تلاش می کنند تا به همه القا کنند که صالح با شاخه صلح زیتون به صنعاء بازگشته است، در عمل حمامی از خون در یمن به راه افتاده است و تنها عصر دیروز 44 انقلابی در صنعاء کشته شدند.

به گزارش فارس، کشته شدن 44 انقلابی یمن در صنعاء، تداوم بمباران تعز، هشدار درباره آغاز جنگ داخلی در یمن، شاخه زیتون دروغین صالح، درخواست شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب مبنی بر انتقال فوری قدرت در یمن و درخواست برای تشکیل یک کمیته حقیقت یاب درباره کشتارهای انقلابیون یمنی از جدیدترین تحولات یمن است.

بمباران تعز همچنان ادامه دارد

تنها چند ساعت پس از کشته شدن 44 تن در صنعاء در پی درگیری مزدوران صالح با تظاهرات کنندگان و بمباران آنها، نیروهای دیکتاتور استان تعز را نیز بمباران کردند که طی آن ده ها نفر زخمی شدند.
بنا به گزارش پایگاه خبری "الجزیرة"، نیروهای صالح عصر دیروز محله های مختلف در شهر تعز را بمباران کردند که طی آن دو تن کشته و دستکم 10 تن زخمی شدند.
این در حالی بود که میدان "الحریة" تعز در پی بازگشت ناگهانی دیکتاتور شاهد تظاهرات عظیم مردمی علیه رژیم حاکم و درخواست آنها برای محاکمه صالح بود.

معارضان: صالح برای آغاز یک جنگ داخلی به یمن بازگشته است

در چنین شرایطی که با بازگشت صالح به یمن حمامی از خون در خیابانهای صنعاء و تعز به راه افتاده است، معارضان یمنی و از جمله سرتیپ "علی محسن الاحمر" فرمانده تیپ یک زرهی ارتش یمن که به انقلابیون پیوسته است، معتقدند که صالح برای به راه انداختن یک جنگ داخلی از ریاض به طور ناگهانی به یمن بازگشته است.

آرامش نسبی در صنعاء برقرار است

خبرگزاری فرانسه نیز از برقراری آرامشی نسبی در صنعاء پس از کشته شدن ده ها انقلابی در عصر دیروز خبر داد و نوشت که اکنون پس از کشته شدن 44 نفر از تظاهرات کنندگان توسط نیروهای صالح و از جمله پسرش که ریاست گارد ریاست جمهوری را برعهده دارد، آرامش نسبی در صنعاء برقرار شده است.

طی یک هفته گذشته بیش از 170 تن در صنعاء کشته شدند

یکی از سازمان دهندگان تظاهرات ها در میدان "التغییر" صنعاء اعلام کرد طی یک هفته گذشته با تشدید حملات مزدوران صالح علیه انقلابیون دست کم 173 تن کشته و 112 تن زخمی شدند.
بر اساس این گزارش در میان این کشته ها 11 نفر از نظامیان تیپ یک زرهی ارتش یمن به چشم می خورند و تنها 24 نفر از مزدوران صالح به هلاکت رسیده اند.

شاخه زیتون دروغین صالح

علی عبدالله صالح پس از بازگشت از ریاض خواستار جمع شدن تمام ایست های بازرسی و ایست های نظامی و از بین رفتن چهره نظامی شهر شد. خبرگزاری رسمی یمن "سبا" نیز مدعی شد که صالح با شاخه زیتون به کشور بازگشته است و نمی خواهد کسی از او کینه ای به دل داشته باشد.
اما تبلیغات هدفمند رژیم صالح با واقعیت جاری در این کشور تطابقی ندارد و به راه افتادن حمام خون در یمن با شاخه زیتون دروغین صالح هیچ تطبیقی ندارد.

اتحادیه عرب: صالح طرح ابتکاری شورای همکاری را امضا کند

"نبیل العربی" دبیرکل اتحادیه عرب از رئیس جمهور یمن خواست که به ندای شورای همکاری خلیج فارس مبنی بر امضای طرح ابتکاری شورای همکاری و انتقال قدرت پاسخ مثبت دهد.
وی در دیدار با "عبداللطیف الزیانی" دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک بر ضرورت امضای طرح ابتکاری شورای همکاری توسط صالح تاکید کرد.
وی ضمن حمایت از طرح مذکور، از تمام طرفهای یمنی خواست که به تمام اشکال خشونت پایان دهند.

دو نماینده آلمانی خواستار تحریم رژیم صالح شدند

دو نماینده پارلمان آلمان ضمن محکوم کردن موج جدید خشونت های مزدوران صالح علیه تظاهرات کنندگان خواستار کمک فوری به انقلابیون و مجازات رژیم صالح در صورتی که به درخواست های موجود مبنی بر توقف خشونت، پاسخ ندهد، شدند.
"کریتسین کولر" از کمیسیون خارجی و "تیلو هوبة" معاون رئیس کمیسیون همکاری بین المللی با صدور بیانیه‌ای درباره اوضاع بحرانی یمن ابراز نگرانی کردند و درباره بروز جنگ داخلی در یمن هشدار دادند.

شورای همکاری خلیج فارس حمله به انقلابیون یمنی را محکوم کرد

شورای همکاری خلیج فارس حمله مزدوران صالح به تظاهرات کنندگان در صنعاء را محکوم کرد و خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب درباره این حوادث شد و ابراز امیدواری کرد که صالح هرچه سریعتر طرح ابتکاری شورای همکاری برای انتقال قدرت و توقف خشونت ها را امضا کند.
وزرای خارجه دولت های عضو شورای همکاری خلیج فارس تحولات جاری در یمن را بررسی کردند و بدلیل کشته شدن افراد بی گناه طی چند روز گذشته در این کشور بدست نیروهای امنیتی یمن ابراز تاسف کردند.
در این نشست همچنین استفاده از سلاح های سنگین برای سرکوب انقلابیون محکوم شد.

 5151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 174997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =