انتصاب​های اخیر رئیس‌جمهور دوباره نفر اول اجرایی کشور را در صدر اخبار قرار داد. اسفندیار رحیم مشایی «با حفظ سمت» دوباره منصوب شد.

 همچنین زمزمه​هایی در انتصاب علی کردان به عنوان معاون نظارت و راهبردی رئیس‌جمهور شنیده می​شود. با معاون اول شدن رحیمی پیش از این به نظر می​رسد حلقه یاران گرمابه و گلستان احمدی​نژاد در حال تکمیل شدن است. آنچه علی​رغم همه تلاش​های احمدی​نژاد در دولت نهم محقق نشده بود.

ساعت 30/16 روز شنبه پایگاه اطلاع​رسانی دولت اس​ام​اس کرد: «با حکم رئیس‌جمهور اسفندیار رحیم مشایی سرپرست نهاد ریاست جمهوری شد». با توجه به اینکه پیش از معاون اجرایی رئیس‌جمهور - علی سعیدلو - اداره امور نهاد ریاست جمهوری را به عهده داشته به نظر می​رسد سپردن این مسئولیت به رئیس دفتر این گمانه را در ذهن پدید می​آورد که قرار است عملاً مشایی مورد اعتماد احمدی‌نژاد با حفظ همه سمت​ها معاون اجرایی رئیس‌جمهور نیز باشد. به خصوص که بعد از عزیمت سعیدلو به سازمان تربیت بدنی، هنوز فرد جدیدی به عنوان معاون اجرایی رئیس‌جمهور معرفی نشده است.

متن حکم انتصاب رئیس‌جمهور با دقایقی تأخیر روی سایت اطلاع​رسانی رفت تا کاربران اینترنتی هم در اسرع وقت به این خبر دسترسی داشته باشند. احمدی​نژاد در این حکم خطاب به مشایی آورده: «نظر به اهمیت امور مربوط به نهاد ریاست جمهوری و اعتمادی که به شما دارم، جنابعالی را با حفظ سمت به «سرپرستی نهاد» منصوب می‌نمایم.» این حکم بدون تاریخ صدور منتشر شد.

این خبر با یک ساعت تأخیر بر روی خبرگزاری​های معتبر کشور رفت. در این میان خبرگزاری مهر در اعتراض به این انتصاب با یک روز تأخیر این خبر را در بخش «نقد» سایت خود قرار داد. خبری که پایان آن درج شده بود: «متن حکم رئیس‌جمهور متعاقباً منتشرخواهد شد». مهر اما متن این حکم را منتشر نکرد.

بعد از انتصاب مشایی به عنوان سرپرست نهاد ریاست جمهوری اخباری مبنی بر استقرار علی کردان در ساختمان نهاد ریاست جمهوری شنیده می​شود. روز پنج‌شنبه خبرنامه دانشجویان ایران نوشت که علی کردان مرد جنجالی 90 روزه وزارت کشور معاون نظارت و راهبردی رئیس‌جمهور می‌شود. در این خبر آمده بود کردان با کمک رحیمی جای برقعی را در نهاد ریاست جمهوری خواهد گرفت. یک سایت حامی دولت نیز با تأیید این خبر اعلام کرد: تلاش‌هایی از سوی برخی افراد برای منصرف کردن احمدی‌نژاد از این تصمیم در جریان است.

با حضور مشایی و رحیمی در شانه چپ و راست احمدی​نژاد به نظر می​رسد عزل و نصب​های این​چنینی و جذب یاران خودی ادامه پیدا کند اما اینکه استفاده از مدیران مازندرانی- هم​ولایتی​های اسفندیار رحیم مشایی - در استان‌های دیگر کلید خورده است. علی کردان ساروی و مشایی رامسری گواهی بر این مدعا هستند. به گزارش سایت آریا روز شنبه سایت دریا‌نیوز -که سایتی مازندرانی- است نفر سومی را هم معرفی کرد و نوشت: «نفر سوم شیخ‌الاسلامی اهل چالوس است و وزیر کار دولت دهم است.»

همچنین بر اساس این گزارش پس از سکانداری یک مازندرانی به نام شیخ الاسلامی بر وزارت کار انتظار می‌رفت که وی از همفکران و نزدیکان خود استفاده نماید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 17631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۸۸/۰۶/۳۰
    0 0
    نمایندگان باید هوشیار باشند
  • م-خ IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۳
    0 0
    بسمه تعالی با سلام وعرض خسته نباشید خواهشمند است به فریاد ما کار گران پیمان کاری در شرکت مگا موتور سایپا برسید اینها یک شرکت پیمانکاری به نام احیا گستر سبز گذاشتند کسانی که در این شرکت مشغول به کار هستند اکثرا دیپلم وبه بالا می باشند تعدادی هم زیر دیپلم با سابقه 10الی12 سال هستند طبق فرمایشات مقام معظم رهبری وریاست جمهوری همه شرکتها اقدام نمودند بجز شرکت مگا موتور خواهشمند است رسیدگی فرمایید.
  • ج - ر IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۴
    0 0
    با سلام و احترام خواهشمند است فکری به حال پرسنل شرکتی بکنید . در بانکها فرق حقوق پرسنل شرکتی با استخدامی ها به پنج برابر هم می رسد. و ظاهرا راه دور زدن را خوب بلد هستند
  • ج - ر IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۴
    0 0
    با سلام و احترام خواهشمند است فکری به حال پرسنل شرکتی بکنید . در بانکها فرق حقوق پرسنل شرکتی با استخدامی ها به پنج برابر هم می رسد. و ظاهرا راه دور زدن را خوب بلد هستند
  • hassan IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
    0 0
    ریاست محترم جمهور جناب آقای دکتر احمدی نژاد سلام علیکم با احترام به استحضار می رساند تعدادی از جوانان شهرستان میناب در یک تلاش علمی موفق به ثبت دو اختراع گردیده اند. با توجه به اینکه این اختراعات ( چراغ خطر هوشمند و مونتاژ فلش مموری ) نظر تعدادی از کشورهایی چون : تایلند ، کره جنوبی ، چین ، ارمنستان ، و همچنین شرکت های داخلی ایران خودرو ، سایپا و شرکت هیوندای را به خود جلب نموده و خواهان خریداری محصولات ما هستند و حتی تهران بزرگ درخواست انبوه سازی محصولات و خود اشتغالزایی به بیش از یکصد نفر نموده و پلیس بزرگ شهر ترافیک تهران تایید کرده که 15 درصد از تصادفات احتمالی به وسیله چراغ خطر انجام می پذیرد و سالیانه بیش از 1200 نفر جانشان