«تابعیت دوگانه خلاف قانون اساسی کشور ماست». این پاسخ سخنگوی وزارت خارجه به موضوع تابعیت مضاعف مدیرعامل پیشین بانک ملی است.

به گزارش خبرآنلاين، رامين مهمانپرست در نشست خبري امروزخود با تاکيد بر اينکه اگر فردي از مسوولان تابعيت مضاعف داشته باشد توجيه قانوني ندارد، در پاسخ به سوالي در مورد اقدام وزارت خارجه براي ارائه فهرستي از مسوولاني كه تابعيت دوگانه دارند و بررسي استرداد محمودرضا خاوري از سوي كانادا به ايران گفت: هر كس بخواهد تابعيت كشور ديگر را داشته باشد بايد نسبت به ترك تابعيت خود مقررات قانوني را انجام دهد.
وي با بيان اينکه ما در اين رابطه بر اساس قوانين خود عمل مي‌كنيم، افزود: وزارت خارجه در اين رابطه در مورد استرداد مجرمان ابتدا به ساكن اقدام نمي‌كند و تابع اقدامات قوه قضاييه است.
پيشنهاد رسمي براي خط ارتباطي مستقيم با آمريكا سوال ديگري بود که مهمان‌پرست در پاسخ به آن گفت: خط ارتباطي در منطقه خليج‌فارس پيشنهادي بود كه صرفا توسط برخي مقامات نظامي آمريكايي داده شد به صورت رسمي چنين پيشنهادي را تاكنون دريافت نكرده‌ايم.
به گفته وي، هرگونه راه‌حلي كه كمك كند تا درگيري و تنش ميان كشورها ايجاد نشود، بايد مورد استقبال گيرد؛ البته بهترين راه‌حل اين مساله اين است كه نيروهاي آمريكايي منطقه خاورميانه را ترك كنند. با ترك آن‌ها زمينه هرگونه تنشي در منطقه از بين خواهد رفت.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 176535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
    9 0
    بنده خدا نصف مقامات تابعیت کاندایی گرفته اند یا کل خانواده رو برندند کانادا شما از چی حرف میزنی جالبه مردم کوچه بازار اینها رو میدو نند و شما ها نمی دونید البته شاد خودتونم ...
  • بدون نام AM ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
    3 2
    ،آفرین به مهمانپرست جواب ها کاملا دیپلماتیک بود . البته اگر شما هم مثل من از اینکه بلاخره در کشور هستند پاره ای از مسئولین که دارای تابعیت مضاعف هستند یا خیر ، پاسخی دریافت نکردید ، به خودتان برمی به خودتان بر می گردد که دیپلمات نیستید تا پاسخ های دیپلماتیک را درک کنید .
  • ایرانی IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
    16 1
    خیلی جالب است دولت برای کسی که خلاف قانون اساسی تابعیت دوگانه دارد پست حساس مدیرعاملی بزرگترین بانک کشور را به وی هدیه میکند .او هم با خیال راحت پول مملکت را در کانادا برای خود تبدیل به ویلای چهار میلیاردی و حرید چندین اژانس مسافرتی میکند والان در امنیت ورفاه کامل به ما میخندد و به یاد کسانی می افتد که برای یکی دو میلیون گرفتن وام از سیستم بانکی چه مصیبت هایی که باید بکشند حتما قهقهه سر خواهد داد.
  • ناشناس IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
    7 0
    گزینش کسی که در موقع تبعه شدن به پرچم کشور دیگری سوگند وفاداری می خورد آنهم به چنین پست مهمی چیزی است که در هیچ جای دنیا سابقه ندارد.
  • بدون نام IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
    8 0
    باید از این اقایان پرسید چطور تا حالا نمیدونستید مدیر عامل بزرگترین بانک ایران تابعیت دوگانه دارد؟واقعا این حرفها جای شرم دارد.اول ثروت مملکت رو به دستشون می سپارید و بعد ننه من غریبم در می اورید! بنظر من اول باید کسانی رو محاکمه کرد که این پستها و این ثروتها رو زیر چنگ کسانی می گذارند که به قول خودشون از زندگی اونا بی اطلاع هستند . اقایان محترم حاضرند تخم مرغ خونشون رو دست یک فرد ناشناس بدن؟چطور ثروت یک مملکت براشون مهم نیست؟
  • بدون نام IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
    4 0
    اگر بخواهید دنبال کسانی بگردید که تابعیت دو گانه و سه گانه بگردید مثل گشتن دنبال مواد مخدر در خیابان است خیلی راحت پیدا میشود اگر واقعا میخواهید افراد زنجیرهای خائن و جاسوس های خطر ناک را کشف نمایید و کشورمان نجات پیدا کند ( کتاب شکار و شناسایی جاسوس که نوشته ماموران سیا و اینجلیت سرویس میباشد ) را دقیقا مطالع بفرمایید آنوقت کشور ما بسوی پیروزی واقعی پیش خواهد رفت
  • بدون نام IR ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    8 0
    یکروز کشف مدارک تحصیلی جعلی و روزی هم تابعیت دو گانه نتیجه در تقسیم پستها اگر شایستگی طبق قانون ملاک بود اینان فرصت سو استفهده نمییافتند اما چون پستها بصورت غنیمت اتوبوسی همراه مدیر بالادست جابجا میشه نیازی به بررسی سوابق ندارند