آرژانتین، مصر و تایلند هم نمایندگان خود را برای رقابت در بخش فیلم خارجی‌زبان هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار انتخاب کردند.

به گزارش خبرآنلاین، فیلم وسترن «آبالای، مرد نترس» دوشنبه در آخرین روز معرفی فیلم‌ها به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی از سوی آرژانتین به عنوان نماینده این کشور در اسکار 2012 انتخاب شد.

«آبالای» داستانی پر از خون و خونریزی و خشن درباره مردی جوان را به تصویر می‌کشد که می‌خواهد به خاطر مرگ پدرش از یک کابوی پا به سن گذاشته انتقام بگیرد.

نازارنو کاسرو، پابلو سدرون و کلودیو ریسی در این فیلم بازی می‌کنند که از 69 رای لازم برای راهیابی به اسکار به عنوان نماینده آرژانتین 22 رای کسب کرد.

«آبالای»‌ در جشنواره فیلم مار دل پلاتا که دومین جشنواره سینمایی مهم آرژانتین است، برنده جایزه فیلم منتخب تماشاگران شد.

از سوی دیگر، فیلم سینمایی «شوق» به کارگردانی خالد الحجر نماینده مصر در بخش اسکار فیلم خارجی‌زبان خواهد بود.

این فیلم چند ماه پیش از انقلاب مصر و قبل از آنکه «بهار عرب»‌ به میدان تحریر در قاهره برسد، فیلمبرداری شد و درباره خانواده‌ای فقیر در یکی از محله‌های فقیرنشین اسکندریه است. تمرکز فیلم بر زندگی روزمره مصری‌هاست.

داستان «شوق» درباره مادری است که وقتی تنها پسرش به بیماری کلیه مبتلا می‌شود، برای تامین هزینه دیالیز او وارد عمل می‌شود.

«شوق» از روی نمایشنامه «ملاقات زن پیر»‌ ساخته شده و ششمین فیلم الحجر است.

در همین حال، تایلند فیلم
«Kon Khon» به کارگردانی سارونیو «توا» وونکارچانگ را به اسکار معرفی کرد که درباره رقابت چند گروه رقص است.
هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار 26 فوریه 2012 (دوشنبه هشتم اسفند به وقت ایران) در کداک تیه‌تر لس آنجلس برگزار می‌شود. اسامی نامزدهای این دوره جوایز اسکار 24 ژانویه (چهارم بهمن) اعلام خواهد شد.
ورایتی / 3 اکتبر / ترجمه: علی افتخاری

5858
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 176543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =