۰ نفر
۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۲۰:۲۷

مایکروسافت اعلام کرد طی هفته های آتی تغییرات جدیدی در سرویس ایمیل رایگان خود انجام خواهد داد تا بتواند همچنان در رقابت با یاهو و گوگل حرفی برای گفتن داشته باشد.

کریس جونز، معاون مایکروسافت در Windows Live، روز دوشنبه (سوم اکتبر-11 مهر) در جلسه ای با حضور خبرنگاران در سانفرانسیسکو تغییرات جدید در Hotmail را معرفی کرد. به گفته جونز، مایکروسافت به این نتیجه رسیده است که برند Hotmail اعتبار پیشین خود را از دست داده و مشکلات موجود در استفاده کاربران از این سرویس ایمیل، باعث شده رقبای آن ها، یعنی یاهو و گوگل، طی سال های اخیر رشد خوبی در جذب کاربران جدید پیدا کنند.

جونز مشکلات اصلی Hotmail را اسپم، ظرفیت حجمی پایین و نحوه عملکرد آن دانست. به گفته او، مایکروسافت از سال 2006 در حال بررسی این مسائل بوده و اکنون راه حل های خود برای رفع این مشکلات را در اختیار کاربران قرار می دهد.

مهم ترین تغییر اعلام شده امکان «حذف برنامه ریزی شده» ایمیل هاست (Scheduled Inbox Cleanup). با استفاده از این امکان، کاربر می تواند تعیین کند که ایمیل های یک فرستنده، چه مدت زمان در صندوق ورودی (inbox) باقی بماند. کاربر با اعمال تنظیمات تعریف می کند که ایمیل های یک فرستنده خاص بعد از 3 ، 10، 30 یا 60 روز به صورت خودکار پاک شوند.

تغییر دیگر در Hotmail مربوط به ابزار «پاکسازی» (Sweep) آن است. این ابزار پیش از این اضافه شده بود اما اکنون با تغییرات جدید، بهینه سازی شده است. این تغییرات به کاربر این امکان را می دهد که با ایجاد پوشه هایی برخی ایمیل های خاص، مانند خبرنامه ها، را دسته بندی کند و به صورت اتوماتیک به آن پوشه ها بفرستد. همچنین کاربر می تواند تعریف کند که بعد از دریافت این ایمیل ها سیستم به صورت اتوماتیک آن ها را پاک کند.

مایکروسافت تغییر دیگر Hotmail را «اعمال فوری» (Instant Actions) نامیده است. زمانی که کاربر در لیست ایمیل ها، موس را روی یکی از آن ها نگه دارد (حالت mouse over)، به صورت پیش فرض، 3 دکمه نمایش داده می شود: delete، flag و sweep. کاربر می تواند تعداد این کلیدها را تا 5 کلید نیز افزایش دهد و به طور دلخواه، عملکرد آن ها را نیز تنظیم کند. با Flag کردن یک ایمیل، علامت یک پرچم روی آن قرار می گیرد و این ایمیل تا زمانی که این علامت را داشته باشد در بالای لیست ایمیل های صندوق ورودی نمایش داده می شود.

مایکروسافت تمام این تغیرات را تا زمان راه اندازی رسمی طی هفته های آتی، در وب سایت AnotherLookAtHotmail.com به نمایش گذاشته است.

طبق آمار ارائه شده از سوی ComScore، در حال حاضر Hotmail با 350 میلیون کاربر بزرگترین سرویس ارائه دهنده ایمیل در جهان است. بعد از آن Yahoo Mail با 310 میلیون و Gmail با 260 میلیون کاربر در جایگاه های دوم و سوم قرار گرفته اند.

 

 2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 176648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
    0 0
    350 میلیون؟؟؟؟؟؟؟