کارگردان صاحبنام آلمانی در فیلم سینمایی «یک شلیک» با بازی تام کروز در یک نقش منفی ظاهر می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، رزاموند پایک، ریچارد جنکینز و رابرت دووال دیگر بازیگران این فیلم هستند که تولید مشترک استودیوهای پارامونت پیکچرز و اسکای‌دنس پروداکشنز است.

«یک شلیک» را کریستوفر مکواری بر مبنای فیلمنامه‌ای از خودش کارگردانی می‌کند.

این فیلم بر مبنای مجموعه کتاب‌های لی چایلد ساخته می‌شود و درباره جک ریچر پلیس نظامی سابق است که اکنون زندگی بی‌هدفی دارد. ریچر روی پرونده‌ای کار می‌کند که در آن یک تک‌تیرانداز متهم است پیش از بازداشت پنج نفر را به قتل رسانده ا‌ست.
ورنر هرتسوگ در «یک شلیک» نقش «د زک»، یک زندانی جنگی سابق را بازی می‌کند که در راس توطئه‌گران و طراح جنایت است. کروز خود یکی از تهیه‌کنندگان این فیلم است.

«یک شلیک» اولین تجربه جدی هرتسوگ در حوزه بازیگری است. او پیش از این چند بار در نقش‌های کوتاه بازی کرده و در چند اپیزود سریال انیمیشن «سیمپسن‌ها» هم به عنوان صداپیشه حضور داشته است.

هرتسوگ 69 ساله به همراه راینر ورنر فاسبیندر، ویم وندرس، الکساندر کلوگه، فولکر شلندورف و مارگارت فن تروتا از چهره‌های پیشرو سینمای موج نو آلمان در فاصله سال‌های 1960 تا 1980 بود.  
«نشانه‌های زندگی» اولین فیلم بلند او در سال 1968 برنده جایزه خرس نقره‌ای جشنواره برلین شد. هرتسوگ در سال 1975 با فیلم «معمای کاسپار هاوزر» سه جایزه از جشنواره کن گرفت و سال 1982 برای «فیتس کارالدو» جایزه بهترین کارگردان این جشنواره را از آن خود کرد.

«آگیره، خشم خداوند»، «استروژک»، «نوسفراتو خون‌آشام» و «جایی که مورچه‌های سبز خواب می‌بینند» از دیگر آثار مطرح هرتسوگ هستند. او در حوزه سینمای مستند هم بسیار فعال است و سال 2009 برای مستند بلند «برخوردها در انتهای دنیا» نامزد اسکار شد.

مجله تایم در سال 2009 هرتسوگ را یکی از 100 چهره تأثیرگذار دنیا معرفی کرد.
ورایتی / 4 اکتبر / ترجمه: علی افتخاری

5858
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 176719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =