افشاگری در بهارستان از «رای جمع کردن با تبلت و هدیه» در انتخابات هیات رئیسه مجلس

نماینده مردم زرندیه و ساوه در مجلس گفت: مقام معظم رهبری همان سال اول فرمودند که خیلی سر و دست نشکنید برای جایگاه‌ها و هیات رئیسه ولی متاسفانه ما الان شاهد یک روند نادرستی هستیم، برخی مسائل در شأن مجلس انقلابی نیست.

  • حجت‌الاسلام محمد سبزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی درخصوص انتخابات هیات رئیسه و در پاسخ به سوالی پیرامون رایزنی‌ها و لابی‌هایی که در این رابطه در جریان است، گفت: درخصوص انتخابات هیات رئیسه مجلس مقام معظم رهبری همان سال اول فرمودند که خیلی سر و دست نشکنید برای جایگاه‌ها و هیات رئیسه ولی متاسفانه ما الان شاهد یک روند نادرستی هستیم که الان شاید تعداد زیادی برای عضویت در هیات رئیسه داوطلب شده‌اند.

  • وی ادامه داد: خب این مساله اتفاق خوبی نیست، نباید ما به‌دنبال چنین مسائلی باشیم، امام صادق(ع) می‌فرمایند: «مَنْ طَلَبَ الرِّئَاسَةَ هَلَک» یعنی کسی به دنبال ریاست‌طلبی باشد، هلاک می‌شود.

  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه عنوان کرد: بله یک زمانی افراد خاصی توانایی لازم، تجربه خوب و شرایط مناسب را دارند و بقیه هم اصرار می‌کنند که مثلا شما بیایید در هیات رئیسه باشید، این یک مساله دیگر است. اما اینکه خود طرف اقدام کند و به هر وسیله‌ای حالا با یک تبلت یا یک پک هدیه و یا موارد دیگر بخواهد رأی جمع کند، این کار خوبی نیست و واقعیت این است که در شأن مجلس انقلابی نیست.

  • وی ادامه داد: الان هم همه‌شان می‌چرخند که «آقا به ما رأی بدهید» یکی می‌خواهد دبیر شود، یکی می‌خواهد ناظر شود. بعضی آدم را در رودربایستی قرار می‌دهند یا قسم می‌دهند و کارهایی که خیلی جالب نیست، انجام می‌دهند.

  • سبزی همچنین تاکید کرد: به نظر من آن‌هایی که در خودشان این توانایی را می‌بینند و شبانه‌روز وقت می‌گذارند، بهتر است که اقدام کنند و داوطلب شوند، بالاخره این مساله یک مسئولیت است و مسئولیت هم امیرالمومنین(ع) می‌فرمایند امانتی در گردن تو است، این مسئولیت یک طعمه نیست، یک امانت است و روز قیامت هم باید پاسخگو باشی.

  • وی افزود: در نتیجه من فکر می‌کنم تا سه‌شنبه (فردا) که انتخابات است، دوستان عزیز ما یک مقداری در رفتار خودشان تجدیدنظر کنند، این رویه به‌نظر من در شأن مجلس انقلابی نیست.

  • نماینده مردم زرندیه و ساوه در پاسخ به این سوال که در بین هدایایی که مطرح است در این روزها اهدای تبلت شنیده شده و موارد دیگری از قبیل چادر هم مطرح بوده، گفت: والا ما که ندیدیم (می‌خندد) ولی خب بله حالا هرکسی براساس اینکه محصول استانش چه چیزی است ممکن است که هدیه بفرستد اما خب این‌ها کار خوبی نیست.

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1768855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =