شش ماهی از اجرای قانون جدید اخذ جرایم رانندگی می گذرد. پلیس آمارهای مثبتی از نتایج اجرای قانون می دهد، اما رییس مجلس به پلیس هشدار می دهد که این قانون نباید موجب نارضایتی مردم شود.

غلی لاریجانی امروز به قم، حوزه انتخابیه خود در مجلس هشتم رفته بود. او در دیدار فرمانده و پرسنل نیروی انتظامی استان قم گفت: "نفس قانون جدید راهنمایی و رانندگی بازدارنده است و در این رستا باید دستورالعمل‌های اجرای آن هر چه زودتر ابلاغ شود گر چه در برخی موارد نیازمند دستورالعمل نیست. این قانون نباید موجب ناراضایتی مردم شود و باید مأموران این نیرو تنها به مُر قانون عمل کنند."

قانون جدید اخذ جرایم رانندگی، قوانین سختگیرانه ای دارد که علاوه بر جرایم سنگین مالی مثل جریمه 200 هزار تومانی، جرایمی مانند توقیف گواهینامه و منع رانندگی هم دارد. لیس می گوید نتایج اجرای این قانون مثبت بوده و ایرانی ها بیشتر قوانین رانندگی را رعایت می کنند. ضمن اینکه امیدواری وجود دارد که فرهنگ و روش راننده های ایرانی اصلاح شود.

با این حال لاریجانی درباره شیوه رانندگی در قم گفته: "با وجود وضعیت نامناسب خیابانهای و گره‌های موجود در شهر، رفتار رانندگان در قم با آنچه باید باشد فاصله دارد و این وضعیت باید با تبلیغات در رسانه‌ها و حضور مأموران نیروی انتظامی در صحنه ارتقاء یابد."

 

امنیت در قم

رییس مجلس در این دیدار همچنین درباره امنیت در قم و وظایف نیروی انتظامی گفت: "جای خوشحالی است که در قم انضباط و صحت عمل حاکم است. در گذشته نگرانی‌هایی در خصوص رتبه نیروی انتظامی استان وجود داشت که خوشبختانه این مشکل مرتفع شد."

به گزارش مهر او گفت: "نیروی انتظامی ضابط اصلی قوه قضائیه به شمار می‌رود از این رو مشغله‌های زیادی دارد و همواره در صحنه حاضر است که این امر جای تقدیر دارد.

لاریجانی گفت: "نیروی انتظامی استان باید در انجام وظایف خود مصمم باشد و مردم باید همواره احساس کنند که این نیرو در صحنه حاضر است و کسی احساس امنیت برای انجام تخلف نداشته باشد.


قم، یکی از سه استان امن کشور

در این دیدار همچنین سردار مهدی توکلی، فرمانده انتظامی استان قم با ارائه گزارشی از عملکرد نیروی انتظامی استان، وضعیت امنیت در استان قم را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: "روند صعودی افزایش جرایم در سال 87 در استان کنترل شد و این امر در سال 90 ، سه درصد کاهش یافت."

توکلی با اشاره به کاهش 6 درصدی جرایم در 6 ماهه اول امسال در قم گفت: "در 6 ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته در بحث تصادفات کاهش 15 درصدی داشته‌ایم."

او گفت: "در ارزیابی معاونت اجتماعی ناجا، استان قم در بخش امنیت در بین سه استان برگزیده کشور قرار گرفت. گرایش به مواد مخدر در قم رو به کاهش است و مسیر ترانزیت مواد مخدر از قم تغییر کرده است."

به گفته فرمانده انتظامی استان قم، در 6 ماهه اول سال جاری سه تن انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شد: در حال حاضر 350 نفر از معتادان پرخطر از سطح استان جمع آوری و در اردوگاه‌های ترک اعتیاد اجباری نگهداری می‌شوند."

 

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 176975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۴
    3 1
    اول از جریمه کردن آموزش و فرهنگ سازی در این زمینه میباشد
  • بدون نام IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
    4 0
    ببخشید 3 تا استان نا امن اخر کدامند ؟
  • بدون نام IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
    0 0
    قم را نا امن جلوه مي دن تا عزيزان روحاني از اين شهر فرار كنند . اما دشمن كور خوانده... روحانيون معزز تا آخرين گرم از خونشان در اين شهر خواهند ماند