مروری بر حوادث صبح شنبه 16 مهر 1390

2 شرورمست قصد داشتند زنی را که همراه همسرش بود، بربایند
2 شرور مست که پس از تخریب چند مغازه و ضرب و جرح صاحبان آنها در مشهد، قصد ربودن زنی مقابل چشمان همسرش را داشتند، از سوی پلیس دستگیر شدند. به گزارش «جام‌جم»، چند روز پیش مردی با مرکز فوریت‌‌های پلیسی 110 مشهد تماس گرفت و گفت: 2 شرور مست با ایجاد رعب و وحشت میان شهروندان، مرد موتورسواری را کتک زده و قصد ربودن همسر او را در خیابان دارند. دقایقی بعد ماموران گشت کلانتری خواجه ربیع عازم محل حادثه شدند و معلوم شدمردم با حمله به 2 شرور، زوج جوان را نجات داده‌اند اما دقایقی پیش از حضور ماموران متهمان از محل متواری شده‌اند.با اطلاعات به دست آمده از شاهدان حادثه، مشخصات شرورهای فراری در اختیار گشت‌های انتظامی قرار گرفت و جستجو برای دستگیری 2 متهم فراری آغاز شد.در حالی که ماموران در جستجوی متهمان فراری بودند، مردی با پلیس تماس گرفت و خبر داد که 2 مرد مست با حمله به مغازه‌ای آنجا را تخریب کرده‌اند.ماموران که احتمال می‌دادند مردان شرور همان 2 متهم تحت تعقیب پلیس هستند، بلافاصله در محل حادثه حضور یافتند. 2 شرور با دیدن ماموران با سوار شدن به یک موتورسیکلت از محل متواری شدند. با تعقیب متهمان فراری سرانجام ماموران اقدام به شلیک چند تیر هوایی کردند، اما متهمان به جای تسلیم شدن به فرار ادامه دادند.در پی این تعقیب و گریز، عاقبت ماموران راه متهمان فراری را که در یک کوچه بن‌بست گرفتار شده بودند، سد کردند.با محاصره محل، یکی از متهمان خود را تسلیم کرد؛ اما متهم دیگر همچنان درصدد فرار بود و با چاقویی که همراه داشت، خودزنی کرد. در همین موقع ماموران با نزدیک شدن به متهم، وی را خلع سلاح کرده و او را نیز دستگیر کردند.متهم زخمی به مرکز درمانی و همدست وی به پلیس آگاهی منتقل شد. ساعاتی بعد زن و مردی که در دام متهمان گرفتار شده بودند، با مراجعه به پلیس آگاهی از آنها شکایت کردند.
 در تحقیق از شاکیان معلوم شد 2 مرد بازداشت شده با سد راه آنها در خیابان، مرد خانواده را کتک زده و درصدد ربودن زن شاکی بوده‌اند که مردم به کمکشان آمده‌اند و آنها نجات یافته‌اند. به این ترتیب مرد زخمی ـ متهم ـ به پلیس آگاهی منتقل و همراه همدستش بازجویی شد.متهم زخمی به پلیس گفت: من و همدستم پس از شرب خمر با موتورسیکلت در خیابان‌های شهر تردد می‌کردیم تا این که تصمیم به شکستن شیشه‌های مغازه‌ها گرفتیم. 2 نفری در حالی که قمه و چوبدستی در اختیارمان بود به مغازه‌داران حمله کرده و پس از کتک زدن و محبوس کردن آنها، شیشه مغازه‌ها را شکسته و اموال درون آنجا را نیزتخریب کردیم.
متهم اضافه کرد: با عربده‌کشی و ایجاد رعب و وحشت میان مردم، آنها را به مرگ تهدید کردیم تا سد راهمان نشوند. سپس با تخریب چند مغازه فرار کرده و به محل دیگری رفتیم. در همین موقع با دیدن زن و مرد غریبه‌ای که از موتورسیکلت پیاده می‌شدند، تصمیم به ربودن زن جوان گرفتیم.مرد شرور با اشاره به اقدام برای آدم‌ربایی گفت: ابتدا به مرد جوان حمله کرده و او را کتک زدیم. همسرش ضجه می‌زد و با التماس می‌خواست به او و شوهرش آسیبی نرسانیم. متهم افزود: در این هنگام، مردم که با شنیدن صدای کمک‌خواهی آنها به خیابان آمده بودند به کمکشان شتافتند. با آمدن مردم من و همدستم فرار کردیم. بنابر این گزارش، در پی اعتراف متهم، دیگر شرور بازداشت شده نیز به همدستی با او در اقدام به آدم‌ربایی، کتک زدن مرد جوان و تخریب مغازه‌های مردم و کتک زدن مغازه‌داران اعتراف کرد. متهمان با قرار قانونی در بازداشت به سر می‌برند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.
 
مرگ جوان 18ساله در هاله ای از ابهام
خراسان نوشت: جوان 18ساله ای در یک منزل مسکونی درحالی جان سپرد که تحقیقات مقام قضایی درباره چگونگی وقوع این حادثه ادامه دارد.به گزارش خراسان، ماموران کلانتری خواجه ربیع مشهد صبح روز گذشته در تماس با قاضی ویژه قتل عمد از مرگ مشکوک جوانی در منزل مسکونی اش خبر دادند. در پی دریافت این خبر بلافاصله قاضی اسماعیل شاکر به همراه پزشک قانونی و اکیپ بررسی صحنه جرم به محل مذکور واقع در بولوار ابومسلم شمالی عزیمت کرد.جسد مربوط به جوان 18ساله ای بود که هیچ گونه آثار ضرب و جرح و علایم دیگری که ناشی از جنایت باشد بر روی بدن وی وجود نداشت. خانواده متوفی درباره چگونگی مرگ این جوان به مقام قضایی گفتند او شب قبل از یک مراسم به خانه بازگشت و در اتاقش خوابید اما صبح هرچه او را صدا کردیم جوابی نداد وقتی چهره رنگ پریده اش را دیدیم به اورژانس زنگ زدیم که متاسفانه ماموران اورژانس مرگ او را تایید کردند. این گزارش حاکی است: به دستور مقام قضایی، جسد این جوان برای انجام معاینات و تعیین علت دقیق مرگ به پزشکی قانونی حمل و تحقیقات درباره چگونگی وقوع حادثه ادامه یافت.خبر دیگر این که بعدازظهر روز گذشته مرد 45ساله ای که دست پسر 8ساله اش را گرفته بود بر اثر سقوط ناگهانی بر روی زمین دچار حادثه شد و جان سپرد.
 
ماجرای مرگ یک مسافر در مشهد
جسد مرد 44 ساله ای که اتاقی را در یکی از منازل زائرپذیر اجاره کرده بود کشف شد.به گزارش خراسان، مردی از یکی دیگر از شهرهای کشور به مشهد آمد و با اجاره کردن اتاقی در یکی از منازل شخصی خواست تا مدتی را به تنهایی و در آرامش زندگی کند اما پس از گذشت چند روز وقتی او به تلفن های اعضای خانواده اش پاسخ نداد آن ها به شدت نگران شدند تا این که یکی از بستگانش که در مشهد بود به آدرس وی در خیابان امام رضا(ع) مراجعه کرد. او وقتی وارد اتاق شد دید که مرد 44 ساله روی تخت دراز کشیده و حرکتی ندارد و مقداری نیز از دهانش خون بیرون آمده است. با اعلام ماجرای مرگ این مسافر به کلانتری امام رضا(ع) ، ماموران انتظامی برای بررسی ماجرا به محل اعلام شده رفتند و با تایید درستی خبر، قاضی اسماعیل شاکر (قاضی ویژه قتل عمد) را در جریان گذاشتند. با حضور مقام قضایی در محل کشف جسد، بررسی ها در این باره آغاز شد. تحقیقات انجام شده نشان داد که وی دارای بیماری روحی بوده و از داروهای اعصاب و روان نیز استفاده می کرده است و هیچ اثری از ضرب و جرح عمدی بر روی پیکر این مرد جوان وجود نداشت. این گزارش حاکی است: با انتقال جسد به پزشکی قانونی، بررسی های مقام قضایی برای مشخص شدن علت دقیق مرگ این مرد آغاز شد.
 
 
ده‌ها دستگاه خودروی دزدی جایگزین خودروهای تصادفی شده بود
 
2 زندانی سابقه‌دار که پس از آزادی از زندان با راه‌اندازی یک باند بزرگ سرقت خودروهای دزدی را جایگزین ماشین‌های تصادفی می‌کردند، دستگیر شدند و به ده‌ها فقره سرقت و اوراق خودروهای دزدی اعتراف کردند. به گزارش «جام‌جم»، از چندی پیش شکایت‌های فراوانی در ارتباط با سرقت خودرو در شرق تهران با دستور قضایی به پایگاه ششم پلیس آگاهی ارسال شد.با بررسی و تحقیق در این زمینه مشخص شد سارقان با پرسه زدن در محله‌های خلوت و شناسایی خودروهایی که از تجهیزات ایمنی برخوردار نیستند با سرقت وسایل نقلیه مردم متواری می‌شوند. با تحقیقات ماموران پایگاه ششم آگاهی ردپای 2 متهم سابقه‌دار در این سرقت‌ها مشخص شد. با بررسی پرونده اتهامی این دو متهم معلوم شد آنها سال گذشته و پس از تحمل کیفر از زندان آزاد شده‌اند و بار دیگر در پوشش یک باند سرقت خودرو فعالیت می‌کنند. با به دست آمدن این سرنخ در مرحله بعدی معلوم شد این دو متهم یک باند 20 نفره از مجرمان سابقه‌دار را سازماندهی کرده و با خرید خودروهای تصادفی یا سوخته در مرحله بعدی مشابه خودروهای خریداری شده را سرقت کرده و اسناد و مدارک را جایگزین خودروهای دزدی می‌کنند. با جمع‌بندی این اطلاعات معلوم شد، بیشترین سرقت‌ها از سوی اعضای این باند در استان‌های تهران، خراسان، سمنان و گلستان بوده است. سرهنگ محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران در ارتباط با انهدام این باند به «جام‌جم» گفت: پس از شناسایی 2 سرکرده باند در مرحله بعدی مخفیگاه آنها در مشهد شناسایی و با اعزام یک تیم از ماموران هر دو متهم دستگیر و در تحقیقات اولیه به ده‌ها فقره سرقت خودرو با همدستی 18 عضو دیگر باند اعتراف کردند.محمدیان افزود: متهمان در اعترافاتشان گفتند 4نفر از اعضای باند در زمینه سرقت خودرو نقش داشتند و دیگر اعضای باند نیز در زمینه جعل، اوراق خودرو و فروش مشارکت می‌کردند.
رئیس پلیس آگاهی تهران اضافه کرد: در پی این اعترافات 18 عضو دیگر باند یکی پس از دیگری دستگیر شدند و از این متهمان سابقه‌دار تاکنون بیش از 50 دستگاه خودرو کشف شده است که در استان‌های تهران،‌ مازندران، خراسان و گلستان شناسایی شده‌اند. محمدیان تصریح کرد: در حال حاضر و با توجه به گستردگی سرقت خودرو و سند و نمره کردن آن از سوی باند، یک تیم ویژه از ماموران همچنان در تلاش هستند تا دیگر خودروهای مسروقه را شناسایی کنند. وی از مردم خواست، کسانی که خودروی آنها در چند ماهه اخیر در شرق تهران سرقت شده است برای پیگیری پرونده به پایگاه ششم پلیس آگاهی در بزرگراه محلاتی، خیابان نبرد شمالی مراجعه کنند.
 
 
 
جنایت پس از درگیری خیابانی 3 نوجوان
پسر نوجوانی که در جریان حمایت از دوست خود در یک درگیری خیابانی در شهرری، پسری را با ضربه چاقو کشته بود، به همراه همدستش دستگیر شد. به گزارش «جام‌جم»، شامگاه 11 مهر مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و گفت 3 نوجوان در خیابان مختارآبادی شهرری با هم درگیر شده‌اند و یکی از آنها با ضربه چاقو زخمی شده است. دقایقی بعد ماموران کلانتری 131 شهرری با حضور در محل حادثه متوجه شدند نوجوان 17 ساله‌ای به نام پوریا از ناحیه گردن با چاقو زخمی شده است. نوجوان زخمی به بیمارستان فیروزآبادی انتقال یافت اما وی به علت شدت خونریزی جانش را از دست داد.در پی مرگ پسر نوجوان، جسد وی با هماهنگی قضایی با بازپرس کشیک دادسرای شهرری به پزشکی قانونی منتقل شد. در مرحله بعدی تحقیقات خانواده مقتول به کلانتری احضار شدند و در تحقیق از آنها معلوم شد مقتول با پسری به نام مهرزاد اختلاف و شب حادثه نیز با او قرار ملاقات داشته است. به این ترتیب مهرزاد به عنوان تنها مظنون پرونده تحت تعقیب قرار گرفت. با شناسایی خانه پدری او ماموران به آنجا رفتند و در تحقیق از خانواده‌اش متوجه شدند مهرزاد به خانه خواهرش در باقرآباد رفته و از حادثه‌ای که رخ داده، بی‌خبرند. بنابراین ماموران کلانتری به مخفیگاه متهم رفته و او را دستگیر کردند. متهم نوجوان بازجویی شد و گفت:‌عامل حادثه دوست دیگری به نام فرهاد است. فرهاد نیز تحت تعقیب قرار گرفت و دستگیر شد. متهمان برای تحقیقات بیشتر به اداره 10پلیس آگاهی تهران منتقل و بازجویی شدند. فرهاد ـ متهم به قتل ـ به پلیس گفت: ظهر روز حادثه وقتی از مدرسه بیرون آمدم، از مهرزاد ـ دوستم ـ پیامکی دریافت کردم مبنی بر این‌که او با دوست سابقش دعوا کرده و قصد ملاقات شبانه با او را دارد. شب حادثه به محض ملاقات با مهرزاد علت را جویا شدم که گفت از چند شب پیش که با برادرش دعوا کرده، مهمان خانه خواهرش است. متهم اضافه کرد: خواهرزاده‌اش هنگام بازی با تلفن همراه او اشتباهی به شماره تلفن پوریا زنگ می زند و همین موضوع باعث می شود پوریا در تماس با وی به او فحاشی کند. آنها شب حادثه با هم ملاقات داشتند تا به اختلافشان پایان دهند که دوباره میان آنها مشاجره شد. وی افزود: من یک لحظه عصبانی شده و پوریا را هل دادم. بعد نفهمیدم چطور چاقویی که برای ترساندن او با خود آورده بودم به گردنش اصابت کرد. به محض زخمی شدن او، با مهرزاد فرار کردیم اما گمان نمی‌بردم پوریا مرده باشد. در پی اعتراف او مهرزاد نیز بازجویی شد و گفته‌های او را تایید کرد. بنا بر این گزارش، متهمان با قرار قانونی روانه بازداشتگاه پلیس شدند. تحقیقات از آنها ادامه دارد.
 
دوربین مداربسته ، دزدان پمپ بنزین را به دام انداخت
 
2 سارق مسلح سابقه‌دار که شبانه از جایگاه پمپ بنزین شیراز سرقت کرده بودند،‌شناسایی و دستگیر شدند. به گزارش اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا، سرهنگ حیدری رئیس پلیس آگاهی استان فارس با تایید این خبر، گفت: در پی دریافت گزارش یک فقره سرقت مسلحانه از یک جایگاه پمپ بنزین مبنی بر این‌که دو سارق در حالی که مسلح به سلاح کمری بودند وارد استراحتگاه کارگر شیفت شب پمپ بنزین روستای مظفری از توابع شیراز شده و پس از تهدید وی 29 میلیون ریال سرقت کرده و متواری شده‌اند، بلافاصله کارآگاهان وارد عمل شده و با حضور در محل سرقت به بررسی مدارک و شواهد پرداختند.حیدری خاطرنشان کرد: بازبینی تصاویر ضبط شده از دوربین مداربسته جایگاه، گره از این معما گشود و مشخص شد 2 نفر از سارقان سابقه‌دار روستا، همان دزدان مسلح پمپ بنزین هستند که با شناسایی محل اختفای متهمان، در عملیاتی غافلگیرانه هر دو نفر دستگیر و به سرقت مسلحانه اعتراف کردند.
/5656
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 177094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    15 0
    ایران چه خبره مگه اینجا تگزاسه
  • شهروند IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    19 0
    این پلیس ما ماشاالله همیشه میزاره درگیری تموم بشه بعد میاد که یه وقت اوخ نشه
  • بدون نام IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۷
    12 1
    همه جا امن و امانه !
  • بدون نام IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۷
    13 0
    فقط تاسف بار است
    • mostafa IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
      1 0
      police vase dava haye khiyaboni dir eghdam mikone va dar mahal hozor peyda mikone.
  • حسین IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
    3 0
    همه جا ارومه. ما چه قدر خوش بختیم