گزارش کمیسیون اصل نود از شکایات نمایندگان از رئیس​جمهور که پیش از تعطیلات مجلس قرائت شد، همچنان با اعتراضاتی در میان نمایندگان همراه است.

به گزارش خبرآنلاين، فاضل موسوي دبير اين کميسيون که از جمله نمايندگان شاکي از دولت هم بود، در گفت​وگوبا خبرآنلاين، گزارش ارائه شده را برآمده از «مصلحت سنجي» کميسيون اصل نو و هيات رئيسه مجلس خواند. او در آغاز جلسه علني امروز هم در تذکري خطاب به لاريجاني گفت: پنجم اسفندماه سال گذشته درخواستي را به شما دادم که طي آن 12 نفر از نمايندگان درخواست رسيدگي به تخلفات رئيس​جمهور را مطرح کرده بودند. 210 روز از زمان ارائه آن گذشت، در حاليکه به صراحت قانون، کميسيون اصل نود و هيات رئيسه فقط 10 روز فرصت تشخيص محرز بودن تخلفات را داشتند.
وي با بيان اينکه هنوز هيچ اقدام قابل تامل و درستي از سوي هيات رئيسه مشاهده نمي​شود، ادامه داد: هفته گذشته گزارش کميسيون اصل نود قرائت شد که اي کاش نمي​شد! چراکه دو تخلف مشخص بود. اولا اينکه آنچه بين نمايندگان توزيع شد با آنچه در صحن علني قرائت شد، متفاوت بود و ثانيا، بايد براي هر چهار تخلف محرز شده، راي​گيري مي​شد.
دبير کميسيون اصل نود با بيان اينکه «متاسفم که به مر قانون متناسب با سوگندي که خورديم عمل نکرديم»، افزود: اين در شان نظام جمهوري اسلامي و مجلس که در راس اين نظام است، نيست.
به گفته وي بيرون از مجلس مي​گويند که مجلس مي​خواسته اين گزارش را سمبل کند!
رئيس مجلس در پاسخ به اين تذکر گفت: اينکه ارائه گزارش کميسيون اصل نود نبايد اينقدر طولاني مي​شد، حرف درستي است. اما همه مي دانند که در موارد ديگر هم گزارشاتي در مجلس خوانده شد و راي گيري هم شده است. پس اينگونه نيست که مجلس با سهل انگاري از کنار موارد گذشته باشد.عبور سهل‌انگارانه از ‌شکایت نمایندگان از رئیس‌جمهور در مرام مجلس نیست.
لاريجاني با بيان اينکه به باهنر در به هيات رئيسه هم گفته است که بايد به اين مساله رسيدگي شود، خاطرنشان کرد: قرار بود در جلسه​اي با آقاي نکونام صحبت شود و ببينيم که چطور بايد به اين مساله رسيدگي شود. انشالله امروز پيگيري مي​کنيم.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 177277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۷
    2 0
    یک عده در مجلس مافیای پارلمانی درست کرده اند. برای اینها منافع ملی اصل نیست بلکه ماندن در قدرت برایشان اصل است.