نماینده مشهد معتقد است آل‌سعود یکی از کشور‌هایی است که در مقابل جبهه مقاومت قرار گرفته‌ و سناریو اخیر آمریکا ممکن است با هدف برون‌رفت عربستان از این وضعیت باشد.

جواد کریمی عضو کمیسیون امنیت ملی در گفت‌وگو با خبر‌آنلاین در پاسخ به اینکه مقامات آمریکایی به جز تحت‌تأثیر قرار دادن موضوع جنبش وال‌استریت چه اهدافی را در پس این سناریوی جدید دنبال می‌کنند، گفت: آنها به دنبال آن هستند که جریان بیداری اسلامی را مورد هجمه جدی قرار دهند. چرا که در موضوع مقابله با قیام‌های منطقه‌ای، آل‌صعود یکی از کشور‌های است که به نفع اغتشاش‌گران در حال فعالیت است و تا کنون هم هزینه‌های زیادی را در این زمینه پرداخته است. به این جهت ممکن است آمریکایی‌ها برای اینکه قدری چهره عربستان را نزد مسلمانان در آستانه حج تطهیر شود دست به طراحی این سناریو زده باشند.
وی در پاسخ به اینکه آیا خود عربستانی‌ها نیز در این طراحی دست داشته‌اند، اظهار داشت: به‌هر روی آل‌سعود یکی از کشور‌هایی است که در مقابل جبهه مقاومت قرار گرفته‌ و این طراحی ممکن است با هدف برون‌رفت عربستان از این وضعیت باشد.
کریمی با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی درباره فرد دستگیر شده، خاطرنشان کرد: از نظر فنی و کارشناسی کسانی که با موضوع امنیت بین‌الملل سروکار دارند به خوبی می‌دانند ادعا‌های طرح شده توسط آمریکایی‌ها ضعیف و سبک است. چراکه هرکس با الفبای مسائل امنیتی آشنا باشند، متوجه می‌شود که این خبر یک امر ساختگی است. با فرض اینکه دولتی قصد انجام عملیاتی را داشته باشد، هزار راهکار برای این موضوع وجود دارد و می‌تواند از مزدورانی که در سراسر جهان وجود دارند، استفاده کنند نه از یکی از اتباع خود!
وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در طراحی این سناریو تلاش کرده‌اند جمهوری اسلامی را مورد هدف قرار دهند تا از این طریق مشروعیتی برای حاکمان آل‌صعود فراهم کنند، ادامه داد:ضمن اینکه اعلام این خبر از سوی مقامات آمریکایی دلیلی بر غلط بودن آن است چراکه در بسیاری از موارد ادعا‌های آنان نقض شده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس با اشاره به جنبش وال‌استریت که به گفته وی عظمت و عمقی دارد که با این سناریو‌ها تحت شعاع قرار نمی‌گیرد، اظهار داشت: از شعار‌های مردمی که در این جنبش حضور دارند به خوبی می‌توانیم متوجه عمق این مسئله شویم. این موضوع نشان از هوشمندی مردم آمریکا دارد. گرچه رسانه‌های آمریکایی از این طریق به دنبال آن هستند که این جنبش را تحت‌تأثیر قرار دهند، ولی حرف اصلی قیام کنندگان آمریکایی آن است که ما مقابل حاکمان سیاسی هستیم.
 به گفته وی، این قیام نشان دهنده بیداری فطرت‌های انسانی است و نمی‌توان آن را حذف کرد.
کریمی در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کنید به جز این سناریو، آمریکایی‌ها در آینده ممکن است چه طرح‌هایی را برای مقابله با بیداری اسلامی طراحی کنند؟، افزود: مقام معظم رهبری در بیانات خود در کنفرانس بیداری اسلامی و همایش انتفاضه فلسطین پیش‌بینی کردند که غربی‌ها برای مصادره انقلاب‌های منطقه دست به اقداماتی بزنند که یکی از آنها جنگ‌های فرقه‌ای است که در چند روز اخیر در مصر رخ داد و مقدمه تجزیه مصر پایه‌گذاری شد.
به عقیده وی، همه اقدامات اخیر با هدف زیر سؤال بردن الگوی انقلاب اسلامی است. به همین جهت بود که اخیراً تلاش کردند در تونس فیلم‌ ضد‌ ایرانی پرسپولیس را اکران کنند که در نهایت به دلیل خشم مسلمانان اکران آن متوقف شد.

/212 29

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • mohammad DE ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۱
    4 0
    خیلی جالبه. توی ایران یه پشه میمیره تمامی مسولین نطام، آمریکا و اسراییل را مسول معرفی می کنند. حالا یه بار هم آمریکا اینو بگه!
  • بدون نام IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۱
    4 0
    این تحلیل بود!؟