دیپلماسی ایرانی نوشت:

 واكنش رسانه‌هاي عربي به ادعاي اخير امریکا علیه ایران مبني بر قصد ترور سفیر عربستان در امریکا و انفجار سفارت اسرائیل در واشنگتن را در ادامه بخوانيد:

روزنامه القدس العربی چاپ لندن: یعنی واقعا ایران این قدر ساده با امریکا برخورد می‌کند؟ واقعا ترور سفیر عربستان آن هم در جای پر هزینه‌ای مثل امریکا چه سودی برای ایران می‌تواند داشته باشد؟
روزنامه السفیر: تهران اتهام طراحی ترور سفیر عربستان را قویا رد کرده است و این گونه به نظر می‌رسد در پس این ماجرا یک سناریو امریکایی وجود دارد. این روزنامه صحبت‌های علی اکبر جوانفکر را نیز منتشر کرده و نوشته است، شاید صحبت‌های این مشاور نزدیک به احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران که می‌گوید این سناریویی شیطانی برای فرار امریکا از مشکلاتش است، بی‌راه نباشد.
روزنامه الحیات، چاپ لندن: انتشار این خبر می‌تواند ابعاد امنیتی و استراتژیکی بسیار بزرگی در پی داشته باشد. با توجه به اظهارات حکومت عربستان که گفته است باید جزئیات بیشتری از این پرونده منتشر شود، اظهار نظر در این زمینه را نیز به شماره‌های بعدی خود موکول کرده است.
شبکه الجزیره قطر نيز ترجیح داده است که حرفی در این زمینه به میان نیاورد. این شبکه اخبار مرتبط با این حادثه را چندان پررنگ نکرده و اخبار اظهارات ایرانی‌ها علیه این اتفاق را بیشتر برجسته کرده است.
شبکه خبری العربیه: برخی مقام‌های عالی‌رتبه ایرانی از انجام این ترور خبر داشته‌اند.
/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =