یحیی خوش‌شانس‌تر بود پرسپولیس قهرمان آسیا می‌شد

سرمربی سابق پرسپولیس این تیم را یکی از شانس های اصلی قهرمانی در آسیا می‌داند

ایمان گودرزی؛ حمید استیلی هافبک اسبق پرسپولیس و تیم ملی که سابقه مربیگری در پرسپولیس را هم در کارنامه ورزشی خودش دارد می‌گوید چون پول در فوتبال زیاد است به همین دلیل فساد هم در آن وجود دارد. به بهانه سقف قراردادها و شرایط حساس پرسپولیس در آسیا و رقابت‌های داخلی گفت‌وگویی با وی داشتیم.

*به نظرتان پرسپولیس در چه پست‌هایی نیاز به بازیکن دارد؟
در این زمینه قطعاً خود یحیی و کادر فنی که با این تیم بوده‌اند به مسائل فنی اشراف دارند. به هر حال بازیکنانی که پرسپولیس در اختیار دارد همگی جزو بهترین‌های ایران هستند و برای لیگ ایران فوق‌العاده هستند. بازیکنانی که باز هم می‌توانند بهترین اتفاق‌ها را رقم بزنند. در این رابطه حتی بازیکنی مانند عیسی آل‌کثیر که از نیم فصل به تیم اضافه شد خیلی کمک کرد و حتی بیشتر از مهاجمان خارجی موفق شد به تیم کمک کند و خواسته‌های کادر فنی را خصوصاً در بازی‌های مهم برآورده سازد. در این بین یک بازیکن مانند محمد عمری هم در پرسپولیس متولد شد و در کنار دیگر بازیکنان فداکارانه برای تیم بازی کردند.


*اما قبول دارید که باز هم پرسپولیس در خط حمله به بازیکن جدید نیاز دارد؟
با بودن آل‌کثیر و عبدی شرایط تیم خوب است اما حتماً پرسپولیس به یک مهاجم دیگر هم نیاز دارد که احتمالاً خارجی خواهد بود.


*اما صحبت اضافه شدن شهریار مغانلو هم به پرسپولیس وجود دارد؟
فرم بازی شهریار به پرسپولیس می‌خورد ولی من شنیدم که این بازیکن یک فصل دیگر هم با سپاهان قرار داد دارد اما اگر به هر دلیلی حضور مهاجم داخلی در پرسپولیس مهیا نشد شاید پرسپولیس یک مهاجم خارجی را جذب کند. به هر حال در این رابطه همه چیز بستگی به نظر سرمربی دارد.


*در بقیه پست‌ها فکر می‌کنید پرسپولیس به چه بازیکنی نیاز دارد؟
یک پلی‌میکر و یک بازیکن در خط دفاعی جدا از مهاجمی که گفتم با حفظ بازیکنان این فصل حتماً می‌تواند پرسپولیس را به شکل خوبی تقویت کند.


*در رابطه با گولسیانی چه نظری دارید، بازیکنی که گفته با قرارداد ریالی دیگر در پرسپولیس نخواهد ماند!
به نظرم باید همه قراردادها در فوتبال ایران کنترل شود و با بازیکن خارجی هم اگر دلاری قرارداد می‌بندند این موضوع کنترل‌شده باشد. در واقع خیلی از مسائل باید اصلاح شود و کنترل روی آن باشد چون هر جا که پول باشد فساد هم هست اما جدا از اینکه باید در مورد گولسیانی و بقیه بازیکنان چه داخلی و چه خارجی بهترین راه حل اعمال شود او چند سال در سپاهان بود اما به تیم ملی کشورش دعوت نشد ولی وقتی در پرسپولیس درخشید و با این تیم قهرمان شد دعوت شد که این نکته حایز اهمیتی برای این بازیکن بود.


*بعد از قهرمانی پرسپولیس با یحیی صحبتی نداشتید؟
یحیی را در دبی دیدم، در ملاقاتی که حشمت خان مهاجرانی هم حضور داشتند. قهرمانی پرسپولیس را به سرمربی پرسپولیس تبریک گفتم و برای ایشان در ادامه راه آرزوی موفقیت کردم.


*چند پیشکسوت پرسپولیس معتقد بودند یحیی که در سه جام تیمش را به قهرمانی رسانده برای حفظ جایگاهش دیگر نباید در پرسپولیس بماند!
قطعاً پرسپولیس آن‌قدر بزرگ است که هر سال برای قهرمانی بسته خواهد شد. در این راستا هم یحیی یک فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد داشت و در این تیم ماند. تفکر هر سال پرسپولیس قهرمانی است به همین دلیل این چیزی که راجع به یحیی گفته شده درست نیست چون تفکر هر سال پرسپولیس به‌دلیل بزرگی‌اش قهرمانی است و هیچ وقت این تفکر در پرسپولیس کمرنگ نشده و از بین نخواهد رفت.


*در رابطه با تقویت تیم‌های عربستانی و جذب بازیکنان بزرگ واقعاً می‌توان به موفقیت پرسپولیس و قهرمانی‌اش امیدوار بود؟
پتانسیل نیروی انسانی پرسپولیس بسیار خوب و قوی است. لیگ عربستان هم به لحاظ مالی با ما اصلاً قابل‌قیاس نیست هر چند با وجود جذب نیروهای خوب، فاصله ما با آنها خیلی زیاد نیست که بازیکنان ما کم بیاورند چه بسا که رونالدو در سال 2018 در جام جهانی که خیلی جوانتر از الان بود هم نتوانست خیلی کار خاصی مقابل تیم ملی انجام دهد. به همین دلیل در مسابقات آسیایی هم با تمرکز بالا کار کنیم حتماً می‌توانیم چهره موفقی داشته باشیم. یحیی یک‌بار پرسپولیس را به فینال آسیا رساند و تجربه خوبی دارد چه بسا که اگر در آن فینال خوش‌شانس‌تر بود قادر به کسب عنوان قهرمانی هم بود. در فوتبال همه چیز امکانپذیر است. در واقع اگر ما ساختارمان را درست کنیم موفق‌تر خواهیم بود چه بسا که حتی اگر قهرمان شویم اما ساختار فوتبالمان تغییر نکند خیلی به حال ما فرقی نخواهد داشت.


*با وجود سه‌گانه زدن فکر می‌کنید بازیکنان پرسپولیس انگیزه بالایی برای قهرمانی در مسابقات داخلی لیگ و حذفی سال آینده داشته باشند؟
قهرمانی در آسیا به نظرم انگیزه خیلی خوب و مهمی برای بازی بازیکنان و موفقیت‌شان در رقابت‌های داخلی است تا باز هم در ایران بهترین باشند و از این رو در آسیا هم بهترین نمایش‌ها را داشته باشند.


*در رابطه با ماندن کریم باقری خبرهای خوبی شنیده نمی‌شود ضمن اینکه محمدی هم از سمت مدیریت استعفا داده!
در موفقیت پرسپولیس خیلی از مسائل دخیل بودند. در این بین کریم باقری یکی از عناصر مهم قهرمانی پرسپولیس بود، مربی که در تیم جا افتاده و بازیکنان هم از ایشان حرف‌شنوی دارند. افشین و کریم از جنس پرسپولیس هستند و من امیدوارم زمینه حضور دوباره آنها در پرسپولیس مهیا شود.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1781611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    3 5
    شتر در خواب بیند پنبه دانه در آسیا دیگه مافیای کثیف فوتبال ایران و داوری فاسد ایران نیست
  • جرق جروق کوهی IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    4 7
    خوش شانسی خیر جناب استیلی! آسیا لیگ ایران نیست که سرپرست تیم درخواست اخراج مربی تیم مقابل را بدهد و از 10 متری مانهده به محوطه پنالتی بگیرند و یا هندبال داخل محوطه خودتان را طبیعی بدانند و ...
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    3 2
    اگر قهرمان میشد عدالت رعایت نمیشد