مروری بر حوادث ایران در یکشنبه 24 مهر 1390

104زمین‌خوار استان تهران دستگیر شدند/آزادسازی 490 هکتار زمین تصرفی
فارس نوشت: مشاور حقوقی استاندار تهران از دستگیری 104 نفر از زمین‌خواران استان تهران خبر داد.
ولی الله داوریان درباره ساخت و سازهای غیر مجاز در حاشیه‌های استان تهران اظهار داشت: تاکنون سه مرحله اجرای تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در استان تهران داشته‌ایم. وی ادامه داد: هشت حکم قضایی برای تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه کن و سولقان صادر شد که در هفته گذشته به اجراء در آمد.  مشاور حقوقی استاندار تهران بیان داشت:‌ 11 رستورانی که در حریم و بستر رودخانه‌ها به صورت غیرقانونی تصاحب و ساخته شده در مرحله اجرا احکام و تخریب هستند. وی با اشاره به اینکه در مناطق خجیر، مرتضی‌گرد و کن و سولقان تا کنون تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز داشته‌ایم بیان داشت:‌ ماهانه در یکی از مناطق شهر تهران قصد اجرای احکام قضایی را به طور جد داریم و بدون وقفه این احکام را اجرایی می‌کنیم.
آزاد سازی 490 هکتار از اراضی تصرف شده در تهران
مشاور حقوقی استاندار تهران درباره آزاد سازی مناطق تصرف شده افزود: در منطقه خجیر 340 هکتار از اراضی تصرف شده با احکام قضایی آزاد شدند؛ در مرتضی‌گرد حدود 70 سوله غیر مجاز تخریب شد و در منطقه کن و سولقان نیز 150 هکتار آزاد شد.
104 نفر از زمین‌خواران استان تهران دستگیر شدند
وی بیان داشت: 54 نفر در منطقه کن و سولقان، 10 نفر در منطقه خجیر و بیش از 40 نفر در مرتضی گرد به دلیل تخلفات و تصاحب غیر قانونی زمین دستگیر شدند. داوریان ادامه داد: این افراد محکوم به حبس تعزیری از 3 ماه تا یکسال شده‌اند.
 
 
کشف یک کیلوگرم مواد مخدر و دستگیری 91 حاجی در فرودگاهها
خبرگزاری مهر نوشت: مدیرکل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف حدود یک کیلوگرم مواد مخدر از حجاج و دستگیری 91 نفر در این رابطه در هفته آغازین حج تمتع امسال خبر داد.
محمدمسعود زاهدیان با بیان اینکه طی یک هفته گذشته حدود 30 هزار نفر به حج تمتع مشرف شده‌اند، گفت: با سلسله اقداماتی که در رابطه با کنترل مبادی خروجی در ایام حج تمتع امسال انجام شده است، 91 نفر در فرودگاه‌های کشور به جرم حمل مواد مخدر دستگیر شده‌اند. وی با اعلام اینکه از مجموع دستگیر شدگان در یک هفته نخست حج تمتع امسال، حدود یک کیلوگرم مواد مخدر کشف شده است، افزود: 53 نفر از زائران دستگیر شده مرد و 38 نفر آنان زن بوده‌اند.
مدیرکل مقابله با عرضه ستاد اظهار داشت: برخورد قاطع و سخت پلیس فرودگاه در مبادی خروجی کشور، نظارت و پیگیری مراجع قضایی و طراحی مقررات و قوانین سخت و لازم‌الاجرا از سوی کشور،‌ موجب شد تا از خروج حجاج حامل مواد مخدر از کشور جلوگیری و آنان برای همیشه از سفر معنوی حج محروم ‌شوند. زاهدیان تصریح کرد: پرونده افراد دستگیر شده برای ابطال گذرنامه به مبادی ذی‌ربط ارسال خواهد شد و آنان برای همیشه ممنوع‌الخروج خواهند شد و نخواهند توانست به کشور خارجی دیگری مسافرت کنند.
وی ادامه داد: برنامه‌های پیشگیرانه‌ای که تاکنون از سوی پلیس فرودگاه و مسوولان سازمان حج و زیارت در امر آموزش و توجیه زائران طی ماه‌های اخیر انجام شده، موجب شد تا حمل مواد مخدر توسط برخی مسافران حج در سال‌جاری کاهش یابد که این اقدامات قابل تحسین است. این مقام مسوول در ستاد گفت: تمامی بارهای زائران توسط دستگاه‌های الکترونیکی، سگ‌های موادیاب، ایکس‌ری و بادی‌اسکنر کنترل می‌شود، بنابراین آنان توجه داشته باشند که هیچ نوع ماده مخدری را چه در بار همراه و چه در بار غیر همراه خود حمل نکنند؛ چرا که از خروج افرادی که به هر نحو حامل این مواد باشند جلوگیری می‌شود.
زاهدیان هشدار داد: افرادی که هنوز به یکی از انواع مواد مخدر آلودگی و قصد حمل آن را به عربستان دارند،‌ کاملاً متوجه و آگاه باشند که هر نوع ماده مخدری توسط پلیس کشف می‌شود و در صورت کشف مواد از زائری، هرگز مجوز خروج مجدد برای وی صادر نخواهد شد. وی یادآور شد: ممنوع‌الخروج همیشگی این زائران از حج، باعث می‌شود که آنان برای همیشه از فضیلت سفر گرانبهای حج بی‌بهره بمانند و نعمتی که خداوند متعال برای آنان نازل کرده بود با ناشکری به خاطر حمل موادمخدر تحت شعاع قرار بگیرد و برای همیشه زایل شود.
 
  
 افزایش 41 درصدی کشفیات موادمخدر
ایسنا نوشت: فرمانده مرزبانی ناجا از افزایش 41 درصدی کشفیات موادمخدر در شش ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
سردار حسین ذوالفقاری صبح روز یکشنبه در شهرستان نهبندان گفت: در نیمه نخست سال جاری میزان کشفیات مناطق مرزی کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل از 41 درصد رشد برخوردار بوده که این بیانگر کنترل و نظارت بیشتر در مرزها و امنیت بیشتر در این مناطق است. وی افزود: با توجه به توسعه امکانات امنیتی در مرزها، ورود اتباع بیگانه به داخل کشور کاهش چشمگیری داشته است. فرمانده مرزبانی ناجا ادامه داد: ورود اتباع غیرمجاز در شش ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از 12 درصد کاهش برخوردار بوده است.
ذوالفقاری درباره گروهک تروریستی پژاک و رویکرد متمرکز آنها، اذعان کرد: این گروه تروریستی از چندین سال گذشته فعالیت‌های خویش را آغاز کرده و در این سال‌ها با نیروهای نظامی کشور ترکیه و از طرفی با کشور ایران درگیری داشته است. وی تصریح کرد: امروزه این گروهک تروریستی با مشاهده امنیت و اقتدار نظامی ایران عقب‌نشینی کرده و به تعبیری دچار ضعف در نیروی خویش شده و متوجه شده که دیگر نمی‌تواند با امنیت مقتدر و با ثبات ایران رویارویی داشته باشد. وی مهمترین اقدام مرزبانی در سال گذشته را اختصاص صد درصدی اعتبارات برای مرزها دانست و اظهار کرد: در سال گذشته مبلغی بالغ بر 76 میلیارد تومان برای اقدامات عمرانی و امنیتی مرزها در نظر گرفته شد که خروجی آن بسیار موفقیت‌آمیز و سبب ارتقای سطح امنیت ملی شد.
فرمانده مرزبانی ناجا از مصوب شدن اعتباری معادل 72 میلیارد تومان در بحث مرزهای دارای توسعه کمتر و مشکلات خاص خبرداد و گفت: این اعتبارات در راستای توسعه راه‌ها، خدمات زیربنایی، خرید رادارها، توسعه پاسگاه‌های مرزی و تامین وسایل امنیتی هزینه می‌شود. ذوالفقاری اظهارکرد: امید است که اعتبارات سال جاری به خوبی به بحث مرزها و امنیت این نقاط از کشور اختصاص پیدا کند. وی با اشاره به اینکه اختصاص و هزینه اعتبارات در سال گذشته سبب مجهزشدن و توسعه امکانات مرزی شده است، تصریح کرد: در بحث کشف مشروبات الکلی در نیمه نخست امسال 79 درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته‌ایم. فرمانده مرزبانی ناجا ادامه داد: در ارتباط با کشف سلاح در شش ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 109 درصد افزایش داشته‌ است. 
 کشف چهار محموله بزرگ دریایی موادمخدر در ماه گذشته/افزایش 100 شناور به ناوگان دریایی
ذوالفقاری افزود: اگر چه مرزبانی در مناطق خشک امنیت مطلوب را برقرار کرده اما قاچاقچیان و اشرار امروزه قاچاق موادمخدر را به سمت دریا سوق دادند به طوری که در یک ماه گذشته چهار محموله بزرگ مواد مخدر در دریا کشف شده است. وی از کشف محموله‌ای به میزان یک ‌تن و 800 کیلوگرم مواد مخدر در یک شناور در بندر گناوه خبرداد و بیان کرد: در چند روز گذشته در منطقه میناب نیز محموله‌ای دیگر به مقدار یک‌تن و 300 کیلوگرم انواع مواد مخدر را کشف و ضبط کردیم. فرمانده مرزبانی ناجا در ارتباط با برقراری امنیت بیشتر در ناوگان دریایی اظهارکرد: در حال حاضر بیش از 100 شناور را به ناوگان دریایی اضافه شده و در آینده‌ای نزدیک نیروهای در حال آموزش در راستای به حد مطلوب رساندن امنیت دریا، به این مناطق اعزام می‌شوند.
ذوالفقاری از برنامه‌ریزی طرحی بسیار مهم در راستای افزایش و ارتقای امنیت ملی خبر داد و تصریح کرد: این طرح با هفت کارگروه و توام با همکاری تمامی دستگاه‌های امنیتی، نظامی و انتظامی برنامه‌ریزی شده است. وی از تصویب این طرح در شورای امنیت ملی اظهار امیدواری کرد و افزود: برای اجرای این طرح ملی بیش از 4 هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده که اگر اختصاص اعتبارات به وضعیت کنونی باشد اجرای کامل این طرح حدود 40 سال به طول می‌انجامد.
فرمانده مرزبانی ناجا خاطر نشان کرد: موضوعات محوری از قبیل افزایش امنیت مرزها، توجه به توسعه مرزها و بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت عشایر و مرزنشینان در این طرح دارای اولویت خاصی است.
 
60 نفر از اراذل و اوباش معروف پایتخت دستگیر شدند
فارس نوشت: سردار ساجدی نیا از دستگیری 60 نفر از اراذل و اوباش معروف تهران توسط پلیس خبر داد.
سردار محمد حسین ساجدی نیا رئیس پلیس تهران بزرگ از اجرای طرح برخورد با مخلان نظم عمومی و اراذل و اوباش در اولین ساعات صبح امروز خبر داد. وی گفت: در راستای اجرای طرح امنیت محله محور و درخواست‌های شهروندان این طرح اجرا و طی آن 60 نفر از مخلان نظم عمومی و اراذل و اوباش معروف بازداشت شدند. ساجدی‌نیا تصریح کرد: هماهنگی با مرجع قضایی انجام شده و پلیس قاطعانه 27 جرم تعریف شده طرح امنیت محله محور را اجرا می‌کند. وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به برخورد با فروشندگان و حاملان سلاح سرد گفت: طرح برخورد با این افراد نیز در دستور کار پلیس تهران بزرگ است و همزمان با دیگر طرح‌های امنیت محله محور از صبح امروز آغاز شده است.
سردار ساجدی نیا از شهروندان خواست در صورت مشاهده نقاط آلوده به فروش و توزیع مواد مخدر و معتادان خطرناک مراتب را با پلیس 110 در میان گذاشته تا پلیس بتواند به درخواست مردم طبق برنامه‌های انجام شده رسیدگی کند. ساجدی‌نیا گفت: پلیس تهران بزرگ آمادگی دارد تا در خصوص جمع‌آوری معتادان و خرده‌فروشان مواد مخدر مانند گذشته اقدام کند و امیدواریم سایر ارگانهای مرتبط نیز در این راه به وظایف خود عمل کنند. رئیس پلیس پایتخت در پایان از اجرای مقتدرانه طرح‌های مذکور به صورت روزانه در سرکلانتری‌های پلیس پایتخت خبر داد.
 
 
دستگیری سارقان مسلح در همدان
ایسنا نوشت: ماموران انتظامی کلانتری 16 مدنی در همدان در یک اقدام پلیسی، فرد مسلحی را که پس از سرقت یک دستگاه خودرو قصد فرار داشت را خلع سلاح و به ‌همراه هم‌دستش دستگیر کردند.
ماموران انتظامی کلانتری 16 همدان هنگام گشت‌زنی در حوزه استحفاظی خود به یک دستگاه خودرو پراید مشکوک شدند و سرانجام با برداشتن سوئیچ، خودرو را متوقف کردند که در این هنگام راننده یک قبضه اسلحه جنگی را از داشبورد خودرو برای شلیک به سوی ماموران خارج کرد که ماموران در یک اقدام ضربتی و با استفاده از شگردهای خاص پلیسی وی را خلع سلاح کردند. در ادامه‌ مشخصات خودروی پراید از سیستم آگاهی استعلام و مشخص شد که خودرو به تازگی از حوزه کلانتری 11 همدان سرقت شده است.
متهم پس از دستگیری در بازجویی‌های به عمل آمده به سرقت مسلحانه خودرو با همدستی فردی به نام «ن-ف» اعتراف کرد که ماموران در یک عملیات پلیسی وی را نیز در یک خانه باغ دستگیر و در بازرسی بدنی از متهم یک قبضه اسلحه جنگی به همراه دو تیغه خشاب و 22 تیر جنگی را کشف و ضبط کردند. همچنین در بازرسی از داخل خانه باغ نیز دو دستگاه تجهیزات دریافت از ماهواره و 46 حلقه لوح‌فشرده کشف و ضبط شد. هر دو متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه مراجع قضایی شدند.
 
2 کشته در سوانح رانندگیِ فارس
بر اثر واژگونی یک دستگاه کامیون در جاده شیراز ، اصفهان یک نفرکشته شد. سروان اندیمنش کارشناس مرکز اطلاع رسانی پلیس راه شیراز ، اصفهان ، علت این حادثه را خستگی و خواب آلودگی راننده بیان کرد . همچنین بر اثر برخورد یک دستگاه پژو 206 با خودرو پراید در محور شیراز ، داراب 2 نفر کشته و یک نفر زخمی شدند . سرهنگ احمدی فرمانده پلیس راه استان فارس علت این حادثه را انحراف به چپ خودرو پراید بیان کرده است.
زمین لرزه فین بندرعباس بدون خسارت
زمین لرزه شهرستان بندرعباس خسارتی نداشت . بـه گزارش مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانـشگاه تهران زمیـن لرزه ای به بزرگی 3 و شش دهم درجه در مقیاس امواج درونی زمین ساعت 17 و 48 دقیقه دیروز شهرفین از توابع شهرستان بندر عباس را لرزاند . صفا معاون اداره کل مدیریت بحران هرمزگان گفت : زمین لرزه بخش فین شهرستان بندرعباس خسارت مالی و جانی درپی نداشت.
 

56282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =