<BR> مهر نوشت:

معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه ادعای ترور سفیر عربستان که سردمداران آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کردند را خود آمریکائیها باور نکردند، گفت: دولتمردان آمریکایی با طرح چنین ادعایی بدنبال این بودند که توجه افکار عمومی را از داخل به خارج از کشورشان منحرف کنند.
سردار سرتیپ پاسدار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه ، در خصوص ادعای اخیر آمریکا علیه ایران مبنی بر اجیر کردن فردی مرتبط با سپاه قدس برای ترور سفیر عربستان، اظهار اشت: این ادعایی که سردمداران آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کردند را خود آمریکائیها باور نکردند.
اهم اظهارت وی به شرح زیر است:
* اتهام زنی اخیر آمریکا علیه ایران یک ترفند و شیطنتی از سوی برخی از سیاستمداران پریشان حال این کشور برای فرافکنی مشکلات داخلی است. آنقدر این سناریو علیه ایران ناشیانه طراحی شده بود که خودشان به ساختگی بودن آن اعتراف کرده اند.
* با توجه به بوجودآمدن جنبش وال استریت و ضد سرمایه داری در آمریکا دولتمردان این کشور بدنبال این بودند که توجه افکار عمومی را از داخل به خارج از کشورشان منحرف کنند ضمن اینکه می خواستند پروژه ایران هراسی را وارد فاز جدیدی در منطقه کنند و به نوعی همگرایی کشورهای خاورمیانه را با خود رقم بزنند.
* امروز دیگر دوران فرافکنی و اتهام زنی به کشورهای دیگر پایان یافته و بهتر است تا رسوایی بزرگتری برایشان بوجود نیامده از زدن اتهام های بی اساس به ایران دست بردارند.
*سعودیها به دلیل تحولات منطقه و به راه افتادن موج بیداری اسلامی در کشورهای عربی احساس خطر می کنند و نیاز به حمایت آمریکا دارند چون منشاء به راه افتادن موج بیداری اسلامی نه تنها در منطقه بلکه در جهان جمهوری اسلامی ایران است.
* البته جمهوری اسلامی ایران همواره در پی ایجاد روابط دوستانه با کشورهای منطقه بوده است و هیچگاه به اقداماتی چون ترور دست نمی زند.
/212 212
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
    0 0
    نامردان آمریکایی بد جوری سر وگوش می جنبانند.؟با دمشان قیچی شود.