همزمان با روز جهانی توالت، جشنواره و همایش انتخاب بهترین توالت سال به شهرداری قزوین محول شده است

شهرداری قزوین به فکر برگزاری جشنواره و همایش "انتخاب بهترین توالت" افتاده، آن هم در روز جهانی توالت. یعنی 28 آبان، مصادف با 19 نوامبر.
به گفته معاون علم و فنآوری مرکز مطالعات وبرنامه ریزی شهر تهران، قرار است شهرداری قزوین همزمان با روز جهانی "توالت" همایش وجشنواره "انتخاب بهترین توالت" را بر گزار ‌کند و مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران نیز در این همایش با بررسی مطالعات صورت گرفته در این حوزه شرکت خواهد داشت.
محمد مجابی، به مهر درباره این همایش و جشنواره گفته: "امیدواریم اهداف این همایش مورد توجه قرار گیرد و با ارائه استانداردهای لازم؛ همایش بتواند با جلب توجه عمومی، مشارکت را در جامعه در این حوزه گسترش دهد و همانطور که مردم در گذشته با وقف و احداث آب انبار به پاکیزگی عمومی توجه می کردند ؛ اکنون نیز چنین اقدامی در زمینه سرویس های بهداشتی صورت گیرد."
مجابی همچنین با بیان اینکه اقدام شهرداری قزوین در برگزاری همایش "انتخاب بهترین توالت" را ارج می نهم، تاکید کرد: "از اینکه مرکز مطالعات نیز در این زمینه همکاری دارد، خوشحال و امیدوارم بتوانیم تابوی این مشکل را بشکنیم ، چراکه در این حوزه اگر از اکثریت جامعه نظر سنجی کنیم همه به این معضل شهری اعتراض دارند."
11 سال است مراسم روز جهانی توالت در کشورهای دنیا با نشست‌های مختلف برگزارمی شود و امسال نیز بنا شده است ، این گردهمایی در کشور چین باشد.

کارشناسان می گویند هر انسان به طور متوسط 3 سال از زمان عمر خود را در توالت به سر می‌برد و توجه به جایگاه بهداشت در سرویس‌های بهداشتی از نکات بسیار حائز اهمیت است.
45/233
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =