ایسنا نوشت:

رئيس شرکت ساماندهي صنايع و مشاغل شهر تهران با اشاره به وجود 1200 کيوسک مطبوعاتي در سطح پايتخت، گفت: به تمام کيوسک‌هاي سطح شهر اخطار داديم که از فروش مواد دخاني جلوگيري کنند و در کيوسک‌هاي جديد مکاني براي بحث تبليغات در نظر گرفته شده تا اين کيوسک‌ها که مواد دخاني نمي‌فروشند بتوانند از اين راه کسب درآمد کنند.
کمال عليپور در نشست خبري که امروز برگزار شد با بيان اين مطلب گفت: در راستاي اجراي طرح جامع شهر تهران، ساماندهي جدي براي کسب و کار و فعاليت در شهر تهران يکي از کارهاي اساسي است که در اين راستا نيازمند همکاري با اصناف شهر تهران هستيم تا طرح ساماندهي مشاغل شهر تهران به نحو صحيح به انجام رسد.
وي با بيان اينکه لايحه ساماندهي مشاغل تهيه و جهت تصويب به شوراي اسلامي شهر تهران ارسال شده است، به بحث راه‌اندازي بانک جامع اطلاعات ساماندهي شهر تهران اشاره کرد و گفت: راه اندازي بانک جامع اطلاعات ساماندهي شهر تهران و اجراي صحيح طرح ساماندهي مشاغل در کاهش فاصله شمال و جنوب شهر تاثيرگذار است.
به گفته عليپور در لايحه ساماندهي مشاغل موضوعات اجتماعي و فرهنگي اصناف و همچنين ايجاد مجتمع هاي جامع در شهر تهران ديده شده است و سعي کرديم در قالب اين کار سرمايه گذاري خصوصي را نيز لحاظ کنيم.
رئيس شرکت ساماندهي صنايع ومشاغل شهر تهران در ادامه خاطر نشان کرد: هم‌اکنون در شهر تهران 400 هزار واحد صنفي وجود دارد که به صنوف سبز، زرد و قرمز تقسيم شده است.
وي اضافه کرد: صنوف قرمز صنايعي هستند که بايد از سطح شهر تهران خارج شوند که در اين رابطه تا کنون 17 هزار واحد به طور کامل انتقال يافته است.
اين مقام مسئول افزود: صنوف زرد نيز با تمهيداتي در سطح شهر باقي مي مانند. تعداد اين صنوف 75 هزار واحد است و صنوف سبز که وجود آن‌ها در شهر تهران بدون اشکال است 300 هزار واحد است که تحت کنترل و نظارت هستند.
عليپورخاطرنشان کرد: از ميان صنايع زرد، 12 هزار واحد تاکنون در شهرک هاي صنفي و خدماتي مستقر شدند که از آن جمله مي توان به مجتمع‌هاي خاوران، چاردانگه و تالاب بهرام اشاره کرد.همچنين 40 هزار واحد ديگر بر اساس هدف گذاري‌هاي ما انتقال خواهد يافت و به طور کلي در اين خصوص 17 هزار واحد انتقال يافته و 5 هزار واحد در سطح شهر باقي مانده که در آينده انتقال خواهد يافت.
وي در ادامه در خصوص بحث ساماندهي کيوسک‌هاي مطبوعاتي در سطح شهر اظهارکرد: هم‌اکنون 1200 کيوسک در تهران وجود دارد که از نظر ما کاملا ساماندهي شده است و افزايش نخواهد يافت، چراکه همين تعداد جوابگوي مسائل فرهنگي سطح شهر است اما از نظر زيبايي و بحث زيباسازي شهر طراحي‌هايي در اين خصوص صورت گرفته که توسط سازمان زيباسازي انجام شده و به تاييد اتحاديه رسيده است و سرمايه گذار آن نيز مشخص شده است و در اين راستا مي خواهيم پيکره کيوسک‌ها را تغيير دهيم.
وي در ادامه به احداث مشاغل سيار و فصلي در سطح شهر اشاره کرد و افزود: مشاغل سيار در ساعاتي از شبانه روز در سطح شهر مستقر خواهد شد تا شهروندان بتوانند در شبانه‌روز از آنها براي خريد مورد نيازشان بهره مند شوند.
4545
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =