رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رسالت حوزه‌ها و دانشگاه‌ها تنها درس و بحث صرف نیست، بلکه حضور فعال علما، طلاب و روحانیون در متن مشکلات و معضلات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه لازم است.

به گزارش خبرآنلاين، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ديدار اعضاي مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم، رسالت حوزه‌هاي علميه، اساتيد و علما را در موقعيت كنوني كشور، خطير و حساس خواند و گفت: به‌رغم پيشرفت خوبي كه در حوزه‌هاي علميه پس از انقلاب صورت گرفته است، اما اين رشد متناسب با نيازهاي امروز اسلام در بُعد حكومتي نبوده است، زيرا نسل نو و جوان كشور در حال حاضر تشنه معارف ناب اهل بيت(ع) و ارزش‌هاي اصيل و والاي اخلاق عملي است و حوزه‌هاي علميه بايد بتوانند با به روزرساني افكار و مطالعات خود پاسخگوي سؤالات و شبهات بيشمار جوانان كشور باشند.
هاشمي‌رفسنجاني، نسل جديد و جوانان و نوجوانان كشور را از لحاظ بلوغ سياسي، اجتماعي و فرهنگي بسيار متفاوت از نسل ابتداي انقلاب خواند و تصريح كرد: اگر متوليان فكر و انديشه و به خصوص در حوزه‌هاي علميه، نتوانند پاسخ‌هاي قانع‌كننده‌اي براي مردم و به خصوص نخبگان و حتي طلاب جوان داشته باشند، قطعاً در مراكز ديگري پاسخ سؤالات خود را خواهند يافت كه ممكن است خوشايند نظام و حوزه‌هاي علميه كشور نباشد.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اين‌كه ممكن است برقراري برخي محدوديت‌ها و سخت‌گيري‌ها در كوتاه‌مدت تأثير كاذب داشته باشد، ولي رسالت حوزه‌ها و دانشگاه‌ها تنها درس و بحث صرف نيست، بلكه حضور فعال علما، طلاب و روحانيون در متن مشكلات و معضلات سياسي، اجتماعي و فرهنگي جامعه لازم است.
وي افزود: اگر علما و حوزه‌هاي علميه ما به صورت مستدل و موشكافانه با پاسخگويي به سؤالات و انتظارات جامعه، اخلاقيات و اميد را در ميان نسل جوان هر كشور گسترش دهند، كاري بسيار بزرگ را به انجام رسانده‌اند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 180227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =