اسلحه خالی یحیی برای جنگ با رونالدو و مانه

پرسپولیس هنوز موفق به جذب مهاجم خارجی خود نشده است.

سپهر ستاری: شب گذشته فصل نقل و انتقالات تابستانی در لیگ برتر ایران به پایان رسید و از امروز تیم‌ها تنها می‌توانند بازیکنان آزاد را جذب کند. پرسپولیس یکی از تیم‌هایی بود که از ابتدای نقل و انتقالات به دنبال جذب یک مهاجم خارجی بود و نام گزینه‌های مختلفی هم برای حضور در این تیم شنیده می‌شد. با این حال سرخپوشان پایتخت هنوز مهاجم جدیدی به خدمت نگرفته‌اند و خط حمله این تیم شرایط جالبی ندارد. اتفاقی که در آستانه آغاز فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا نگرانی هواداران را نیز به دنبال داشته است.

از مهاجمان سابق منچسترسیتی و آرسنال خبری نبود!

در چند ماه اخیر مهاجمان خارجی زیادی به پرسپولیس لینک شدند و صحبت از حضورشان در این تیم به گوش می‌رسید ولی در نهایت هیچکدام راهی تهران نشدند. استفان یووتیچ، مهاجم سابق منچسترسیتی، فیورنتینا، سویا، اینتر و هرتابرلین یکی از نفرات بود که بارها اخبار توافقش منتشر شد ولی در نهایت قراردادی با پرسپولیس امضا نکرد. البته یووتیچ هنوز هم بازیکن آزاد است و مشکل قانونی برای انتقال او وجود ندارد.

اسلحه خالی یحیی برای جنگ با رونالدو و مانه

بنیک آفوب، مهاجم سابق آرسنال هم یکی دیگر از مهاجمانی بود که به یحیی گل‌محمدی پیشنهاد شد ولی مورد توجه او قرار نگرفت. سرمربی پرسپولیس پس از ناکامی خریدهای خارجی قبلی مثل آنتونی استوکس، کریستین اوساگونا، شرزود تمیروف، شیخ دیاباته و لئاندرو پریرا با وسواس بالایی در خصوص گزینه‌های خود تصمیم می‌گیرد و همین موضوع باعث شده به سختی مهاجمان را تایید کند. بنیک آفوب هم پس از عدم تایید توسط یحیی راهی الظفره امارات شد تا در لیگ دسته دوم این کشور کارش را ادامه دهد.

سوکول سیکلیشی، مهاجم فصل گذشته الخلیج که سابقه حضور در باشاک‌شهیر را دارد هم یکی دیگر از نفرات مطرح‌شده بوده که حضورش به جایی نرسید.

رضایتنامه سنگین برای مهاجم بوردو

آلیو باجی، مهاجم سنگالی بوردو جدی‌ترین گزینه پرسپولیس در این مدت بود که مورد تایید گل‌محمدی هم قرار گرفت ولی مبلغ درخواستی باشگاه فرانسوی مانع از حضورش در جمع قرمزها شد. باجی در همین تابستان از آمیان با ۳ میلیون یورو راهی بوردو شده بود و قهرمان سابق فرانسه با مبلغی کمتر از این عدد حاضر به فروش مهاجم سنگالی نمی‌شد.

کاملا هم مشخص بود که پرسپولیس از عهده پرداخت هزینه رضایتنامه باجی برنخواهد آمد و پرداخت ۳ میلیون یورو برای او در توان این باشگاه نبود. موضوعی که البته ناراحتی گل‌محمدی را به دنبال داشت و او در مصاحبه‌های اخیر خود از اختلاف بودجه تیم‌های ایرانی و با باشگاه‌های عربی انتقاد کرده است.

معمای بزرگ جدایی مهدی عبدی!

جدایی مهدی عبدی و انتقال او به تراکتور در شرایطی که پرسپولیس در نقل و انتقالات موفق به جذب مهاجم خارجی نشده بود هم اتفاق عجیبی بود که انتقادات زیادی را به دنبال داشت. عبدی در اولین بازی خود برای تراکتور هم موفق به گلزنی شد و شاید پرسپولیسی‌ها در ادامه حسرت غیبت او را بخورند. البته مهاجم جوان قرمزها با نظر مستقیم گل‌محمدی پرسپولیس را ترک کرده و به نظر می‌رسد سرمربی این تیم نظر مثبتی روی او نداشته است.

در حال حاضر با توجه به اینکه شهاب زاهدی تنها مهاجم حاضر در فهرست پرسپولیس است حتی صحبت‌هایی در خصوص حضور یاسین سلمانی در خط حمله به گوش می‌رسد و شاید گل‌محمدی مجبور به امتحان کردن این ایده شود. او دیشب هم مقابل فولاد از محمد عمری در خط حمله استفاده کرد. اتفاقی که قبلا هم در زمان جدایی یورگن لوکادیا رخ داد و نتیجه‌بخش هم بود.

اسلحه خالی یحیی برای جنگ با رونالدو و مانه

عیسی در اندیشه بازگشت

در این بین و در روزهایی که خط حمله پرسپولیس از همیشه خالی‌تر شده، شایعاتی در خصوص بازگشت عیسی آل‌کثیر به جمع قرمزها هم به گوش می‌رسد. عیسی در نقل و انتقالات تابستانی تصمیم گرفت راهی سپاهان شود ولی با گذشت چهار هفته از شروع فصل قراردادش به دلیل پر شدن سقف بودجه این تیم ثبت نشده و در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

اگر مشکل عیسی و سپاهان حل نشود، او باید قراردادش را فسخ کند و راهی تیم دیگری شود. آل‌کثیر تمایل دارد دوباره راهی پرسپولیس شود و در صورت موافقت یحیی این اتفاق رخ خواهد داد ولی در غیر این صورت گزینه تراکتور هم روی میز خواهد بود.

پرسپولیس هنوز برای جذب بازیکن آزاد فرصت دارد ولی در شرایط فعلی بازیکنان کمی هنوز بدون تیم هستند و باید دید تا قبل از شروع لیگ قهرمانان آسیا این تیم موفق به خرید مهاجم خواهد شد یا خیر.

اسلحه خالی یحیی برای جنگ با رونالدو و مانه

بیشتر بخوانید:

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1807861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =