رییس جمهور امروز دیدارهای متعددی با سفرای کشورهای آفریقایی و اروپایی داشت.

به گزارش خبرآنلاین محمود احمدی نژاد امروز با سفرای کشورهای گینه بیسائو، تونس، لائوس و بلژیک دیدار و استوارنامه های آنان را دریافت کرد.
محمود احمدی نژاد در مراسم دریافت استوارنامه سفیر اکردیته گینه بیسائو مردم آفریقا را بافرهنگ و نوع دوست توصیف کرد و گفت: آفریقا صاحب یکی از افتخارآمیزترین تمدن ها و فرهنگ‌های بشری است؛ چرا که برخی از ملل مدعی، هیچ کشور و ملت دیگری را تحت اشغال و سلطه قرار نداده است.
رییس جمهور همچنین در دیدار با سفیر جدید تونس با بیان این‌که دوره جدیدی در حیات ملت تونس آغاز شده است، اظهار داشت: دولت و ملت تونس در مسیر آبادانی و پیشرفت قرار گرفته‌اند و جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد، در این مسیر با تونس همکاری و مشارکت کند.
احمدی نژاد اظهار امیدواری کرد که با تشکیل دولت و تدوین قانون اساسی جدید تونس دولت و ملت این کشور بتوانند به سرعت کاستی‌ها را جبران و تونس را به جایگاه شایسته خود برسانند.
سفیر جدید تونس نیز پس از تقدیم استوارنامه خود با اظهار خرسندی از این‌که به عنوان اولین سفیر بعد از انقلاب ژانویه تونس به ایران عزیز اعزام شده است، گفت: رهبران و مسئولین جدید تونس اهتمام وافری به تقویت روز افزون روابط دیرینه و تاریخی دو ملت در بخش های مختلف دارند.
رییس قوه مجریه همچنین در مراسم دریافت استوارنامه سفیر جدید لائوس  با ابراز خرسندی از برقراری ثبات سیاسی و پیشرفت اقتصادی سریع لائوس گفت: ایران از هر برنامه‌ای برای توسعه روابط اقتصادی متقابل با لائوس استقبال و حمایت می کند.رییس جمهور مواضع ایران و لائوس در عرصه بین المللی را بسیار نزدیک به هم خواند و گفت: کشورهای مستقل باید در مسیر پیشرفت و تعالی و خارج شدن از سلطه مستکبران به یکدیگر کمک کنند.
تونگفان سیاکهافوم سفیر جدید لائوس نیز در این دیدار با بیان این‌که دولت و ملت لائوس هیچ گاه کمک و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران به خود در دوران مبارزه با امپریالیسم را فراموش نخواهند کرد، گفت: لائوس امروز به پشتوانه ثبات سیاسی گام های موفقی در زمینه توسعه اقتصادی و اجتماعی برداشته و به دنبال برقراری روابط گسترده با ایران به ویژه در عرصه همکاری های اقتصادی است.
سفیر بلژیک نیز امروز استوارنامه خود را تقدیم محمود احمدی نژاد کرد. رییس جمهور در دیدارش با سفیر بلژیک با اشاره به ضرورت اصلاح وضع حاکم بر جهان اظهارداشت: اصلاح و بهبود شرایط کنونی نیازمند کار و مدیریت مشترک همه ملت هاست و هیچ کس نباید خود را برتر از دیگران بداند.رییس جمهور با تاکید بر حل و فصل مشکلات و مسائل موجود جهان با مشارکت صادقانه و دوستانه همه ملت ها گفت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال ایجاد چنین روابطی با ملت های جهان است. احمدی نژاد گفت: بلژیک در قالب اتحادیه اروپا و خارج از آن می تواند روابط گسترده ای با ایران داشته باشد.
گفتنی است وجه مشترک همه این دیدارها آن بود که رئیس جمهور نسبت به گسترش همکاری‌های بیشتر ایران با گینه بیسائو، لائوس، تونس و بلژیک ابراز امیدواری کرد.
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 181061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =