حضور اتباع بیگانه در استانهای مختلف کشور که در جرایم مختلف دخالت دارند، باعث نارضایتی مردم شده است

بیگانگان غیر مجاز، به خصوص افغان هایی که مجوزی برای حضور در ایران ندارند، به اندازه ای در استانهای مرکزی ایران زیاده شده اند که مقامات پلیس می گویند بیشترین تعداد بازداشت متهمان، از جمعیت آنهاست.
رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان قم در این رابطه می گود: "بیشترین آمار جرم و جنایت منتشره از قم متعلق به اتباع بیگانه است."
غلام حیدر حیدری نسبت به اعتماد بیش از حد مردم به اتباع بیگانه، هشدار داده و می گوید: "بسیاری از همشهریان محترم قمی از محدودیت‌ها و شرایط ویژه قانونی اتباع بیگانه کم اطلاع و یا بی اطلاع هستند و همین امر زمینه زیاده خواهی اتباع را بیشتر می‌کند."
این مقام انتظامی تاکید می کند: "در شش ماهه اول سال 90، 9 هزار و 334 نفر از تبعه خارجی به دلایل عدم رعایت مسائل قانونی در قم دستگیر شده‌اند."
پلیس می گوید 557 نفر این متهمان به دادسری قضایی معرفی شده اند. به گفته حیدری "به این نتیجه رسیده ایم، بیشترین آمار بیکاری، مشکلات اخلاقی، جرم های اجتماعی، مخاطرات فرهنگی، انواع باندهای فساد و.. ریشه در حضور غیر قانونی این مهمانان ناخوانده دارد و اگر اتباع خارجی غیر مجاز از استان قم خارج شوند درصد بالایی از جرائم در این استان کاهش پیدا خواهد کرد."
 

استانهای شرقی، جولانگاه مجرمان خارجی غیر مجاز
به جز قم، امنیت برخی از استانهای مرکزی کشور از جمله تهران نیز تحت تاثیر حضور مجرمان بیگانه قرار گرفته است. هفته گذشته، یازده نفر از افغانهای ساکن تهران، با ربودن نوجوان 14 ساله ای که پس از ساعات درس، در کنار خیابان سبزی می فروخت، به او تجاوز کردند. این نوجوان به دلیل شدت آسیب، جان باخت.
در استانهای شرقی کشور نیز مشکلات امنیتی مربوط به اقامت اتباع بیگانه خصوصا افغانها و پاکستانی ها، سالهاست مطرح است. در استان کرمان، همیشه یکی از دغدغه های مسئولان انتظامی و امنیتی، برخورد با مجرمان افغانی است که دیده شده در برخی موارد به عنوان قاتل و آدمربا، امنیت شهروندان را به خطر انداخته اند.
استانداری کرمان اعلام کرده تنها در این استان، 100 هزار افغانی به صورت غیرمجاز زندگی می کنند که به دلیل نداشتن اوراق هویت، در صورت ارتکاب جرم، قابل شناسایی و تعقیب نیستند.
گزارش های فراوانی از آدم ربایی و تجاوز این اشخاص در استان های شرقی کشور منتشر شده است. اتباع بیگانه غیرمجاز، علاوه بر آنکه در جرایمی مانند موادمخدر، قتل و آدمربایی دست دارند، در تکدی گری و زشت کردن چهره شهرها و روستاها نیز فعالند. حضور متعدد اتباع بیگانه غیر مجاز در شهرهای مختلف کشور، باعث از میان رفتن احساس آرامش در شهروندانی شده که خود را اسیر سماجتهای آنان می بینند و چاره ای ندارند به جز اینکه روی خود را به طرف دیگر بگیرند و از کنار ماجرا عبور کنند.
47/233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 181071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ممد IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۸
    13 33
    خود قمی ها که آخر شر اند کافی برین از مردم بپرسین الکی به خارجی ها گیر ندین هر چی لات و قمه کش و معتاد است مال خودتونه
    • اسلامی IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
      15 7
      جالب شما اینجا هم نفوذ کردین ؟! قابل توجه مسئولین بدون خونریزی کشور رو فتح کردن
  • behnam IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۸
    22 6
    ممنون خبرآنلاین ... چه عجب یکی پیدا شد درد و دل مارو بگه
  • علی IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
    16 5
    چرا مسولین یک بار و برای همیشه ما را از دست افاغنه نجات نمی دهند.صدا وسیما می تواند با روشنگری به مردم زمینه فاصله گرفتن مردم از دست این مهمانان ناخوانده شود.دولت می تواند با جمع آوری افاغنه مجاز در اردوگاهها واخراج افاغنه غیر مجاز تا حدودی مشکل را حل کند.من نمی دانم چرا دولت در برخورد با افاغنه تعلل می کند.تاکی؟
  • افايام IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
    4 25
    قمي ها از دست افغانها گرفتارند،پرسپوليس از شيث و نصرتي..
  • بدون نام IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
    25 7
    کانادا با کلی بررسی و پول و زمان یه دکتر مهندس به عنوان مهاجر مشروط می پذیره . ایران سه میلیون عقب افتاده رو پذیرفته . برای چی ؟ احتمالاً برای رضای خدا .
  • رضا IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
    6 5
    احتمالا رییس جمهور یه فکری داره چون گفته که تا دوسال دیگه هیچ بی کاری نداریم احتمالا منظورش اخراج افاغنه است
  • بدون نام AE ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
    6 3
    بدبختی ما هم در همینه خودمون جنبشو نداریم
  • محسن IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
    7 9
    ما این همه به این افغانی های بیچاره سخت میگیریم مگه چه گناهی کردن،با این سخت گرفتنها چقدر وضع ما خوب شده،نه تنها خوب نشده بلکه قهر خداوند رو نسبت به خودمون زیاد تر کردیم مگر اینا آدم نیستن ،هم زبان و هم دین ما هستن،ما توی کشور چقدر مسیحی و یهودی و دیگر ادیان داریم، به اونا سخت نمیگیریم بعد به چند تا افغانی بیچاره سخت میگریم. جرم و جنایت افغانی ها اینه که کارهای سخت کشور که از عهده ما ایرانیها بر نمیاد انجام میدن،تمام بیابانهای ما رو تبدیل به شهر کردن .