فیلم انیمیشن «گربه چکمه‌پوش» تولید دریم ورکس انیمیشن و پارامونت در هفته اول اکران بالاتر از فیلم جدید جانی دپ قرار گرفت.

به گزارش خبرآنلاین، این فیلم سه‌بعدی پرهزینه که با الهام از سری فیلم‌های «شرک» ساخته شده، در هفته تعطیلات هالووین در بازار آمریکای شمالی 34 میلیون دلار به دست آورد و بر صدر جدول تکیه زد.

در همین حال «ماجراهای تن تن: راز اسب شاخدار»‌ به کارگردانی استیون اسپیلبرگ در بازار بین‌المللی موفق ظاهر شد.

«گربه چکمه‌پوش» به کارگردانی کریس میلر توانست در ایالات متحده و کانادا رکورد بهترین فروش افتتاحیه یک فیلم اکران‌شده در هفته تعطیلات هالووین را بشکند که تا پیش از این با 33.6 میلیون دلار در اختیار «اره 3» بود.

تماشاگران در وبسایت
CinemaScore به این فیلم درجه A منفی داده‌اند. آنتونیو باندراس در «گربه چکمه‌پوش» بجای گربه مبارز حرف زده است.



فیلم انیمیشن «گربه چکمه‌پوش» با الهام از سری فیلم‌های «شرک» ساخته شده است 

شخصیت گربه چکمه‌پوش اولین بار در دومین فیلم «شرک» معرفی شد و در فیلم‌های سوم و چهارم هم حضور داشت. کارتون «گربه چکمه‌پوش» داستان اتفاقاتی است که در نهایت گربه مبارز را با شرک و دوستانش آشنا می‌کند.

سلما هایک، زاک گالیفیاناکیس، بیلی باب تورنتن و گی‌یرمو دل تورو دیگر صداپیشه‌های این فیلم هستند که با بودجه‌ای در حدود 130 میلیون دلار ساخته شده است.

«گربه چکمه‌پوش» 17 میلیون دلار دیگر هم در سه بازار در سطح بین‌المللی به دست آورد و مجموع فروش جهانی خود را در هفته اول اکران به 51 میلیون دلار رساند.

فیلم ترسناک و کم‌هزینه «فعالیت فراهنجار 3» ساخته هنری یوست و آریل شولمان که هفته پیش قهرمان گیشه‌های فروش در آمریکای شمالی شد، این هفته با 18.5 میلیون دلار در رده دوم قرار گرفت.

مجموع فروش این فیلم در ایالات متحده و کانادا 81.3 میلیون دلار و مجموع فروش جهانی آن 136 میلیون دلار شده است.

اکران دو فیلم جدید
تریلر علمی تخیلی «درون زمان» با بازی جاستین تیمبرلیک و آماندا سایفرید که از این هفته اکران شده با 12 میلیون دلار در رده سوم قرار گرفت.

فروش این فیلم که با بودجه‌ای درحدود 40 میلیون دلار تقریبا برابر انتظارات بود. «درون زمان» را اندرو نیکول کارگردانی کرده است.



جاستین تیمبرلیک در صحنه‌ای از فیلم «درون زمان»

داستان فیلم در آینده روی می‌دهد، زمانی که آدم‌ها تنها 25 سال می‌توانند زنده بمانند. به خاطر افزایش جمعیت، زمان به پول رایج تبدیل شده است. به این ترتیب پولدارها می‌توانند بیشتر عمر کنند. در این بین یک جوان فقیر (با بازی تیمبرلیک) که به قتل متهم شده به همراه گروگان خود (سایفرید) فرار می‌کند و با سیستم رودرو می‌شود.

تنها 36 درصد نقدهای نوشته‌شده بر «درون زمان» در وبسایت
Rotten Tomatoes مثبت بوده است.

«بی‌دغدغه» که بازسازی یک فیلم معروف دهه هشتاد به همین نام است، در سومین هفته اکران با 5.4 میلیون دلار در رده چهارم قرار گرفت.

«خاطرات رام» با بازی جانی دپ به عنوان دیگر فیلمی که از این هفته به طور گسترده در آمریکای شمالی اکران شده، با فروش ضعیف پنج میلیون دلار در رده پنجم قرار گرفت.

این فیلم درام به کارگردانی بروس رابینسن بر اساس زندگی‌نامه شخصی‌ هانتر اس. تامپسن ساخته شده و درباره یک خبرنگار است که در دهه 1950 در پورتوریکو کار می‌کرد. کتاب رابینسن سال 1959 نوشته شد، اما تا 1998 منتشر نشد.
 
در سال های گذشته به دفعات ساخت فیلمی سینمایی از روی «خاطرات رام» مطرح بود. آخرین بار سال 2000 بود که اعلام شد دپ در نسخه سینمایی بازی می‌کند و خبر حضور نیک نولتی نیز تائید شد.



جانی دپ در «خاطرات رام» نقش یک خبرنگار را بازی می‌کند
سال 2002 تهیه‌کننده‌ای دیگر وارد پروژه شد و از بنیچیو دل تورو و جاش هارتنت صحبت به میان آمد. گفته می‌شود دل تورو قصد داشت سال 2003 با ساخت «خاطرات رام» برای اولین بار روی صندلی کارگردانی بنشیند، اما پروژه تا فوریه 2005 که تامپسن خودکشی کرد، مسکوت ماند و در نهایت کار به رابینسن سپرده شد.

دپ پیش از این نیز در فیلم «ترس و نفرت در لاس وگاس» به کارگردانی تری گیلیام که آن هم اقتباسی از کتابی به همین نام نوشته تامپسن بود، نقش شخصیت پنهان نویسنده را بازی کرد.

فیلم اکشن «فولاد واقعی» با بازی هیو جکمن (5.1 میلیون دلار)، «سه تفنگدار»‌ ساخته پل دبلیو. اس. اندرسن (3.5 میلیون دلار)، درام سیاسی «عید مارس» به کارگردانی و با بازی جرج کلونی (2.7 میلیون دلار)، درام بیسبالی «مانیبال» با بازی براد پیت (2.4 میلیون دلار) و تریلر «شجاع» (1.8 میلیون دلار)، فهرست 10 فیلم پرفروش این هفته در بازار ایالات متحده و کانادا را کامل کردند.

از سوی دیگر در سطح بین‌المللی فیلم سه‌بعدی «ماجراهای تن تن: راز اسب شاخدار»‌ در 19 بازار 55.8 میلیون دلار فروخت.   

دانیل کریگ، اندی سرکیس و جیمی بل در «راز اسب شاخدار» بازی می‌کنند که بر مبنای کتاب یازدهم از مجموعه 24 قسمتی هرژه نویسنده بلژیکی ساخته شده است. پیتر جکسون تهیه‌کننده این فیلم است که ماه دسامبر در آمریکای شمالی اکران می‌شود.

رویترز / 30 اکتبر / ترجمه: علی افتخاری

5858
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 181278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =